Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2023 12:41 - РАЗХОДКА ПО МАСИВА ПЕРЕЛИК - 4 /край/
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 173 Коментари: 0 Гласове:
3



 
                  Чао, вр. Орфей, прибирам се. Тук е много далеч, може тази моя разподка из този дивенхкрай да ми е последна. Ще се осмеля и ще се спусна по пътеката, водещафдиректно към х. Перелик. Няма да се изгубя, знам посоката, но трудностите при пповирането ми из подраса ща са големи..

image

    Не знам защо, някои от месата по планините, които посещавам са оказват силни за мен. Чувствам някакаква сила на привличане между мен и опрпеделено място. Най-силното място за мен в Родопа е това на с. Чамла. Второто по сила е целият северен ретион на Стръмни рид с център с. Равен. Там пса останките на най-древните тракийски светилища.

image

  Мерата на с. Мугла. Селото е без път от доста години, след като закриха урановия рудник Герзовица, защото трасето на пътя от Смолян до с. Гьоврен е заебано и невъзможно за ползване дори от джипове. Някои мостове между Мугла и Гьоврен са съборени от наводнения, гази се реката.

image

                              Времето се сговни, това е Девинската планина.

image



image



image

Това жълто цвете, по същество бурен, се появява по сухите места. То има корен поне 2 м. и влага за него винаги има. Конкурент е на хвойната в унищожаването на пасищата.

image



image

   Някога - превал между Смолян и Широка лъка, от двете страни на който са прииждали стада овце, двес място за денуване на свини....

image

                                        Скала над Смолян

image

                                        Смолянската турла. Такива в Родопа има стотици.

image



image



image

    Следват снимки как бурените задушават пасищата подобно на трифоноворадевата простащина културата на страната ни. Краят е ясен - и пасищата и куртурата на страната ни загиват, ако не бъдат премахноти условията да съществуват и да се изявява тяхната вредна дейност

image



image

     Имам желание да направя снимка на гнездо хвойна със спяа в него дива свинкя, но те ме усещат отдалеч и побягват.

image


image



image



image



image

   Водопадче на реката, която е каптирана за питейна вода за ВП Перелик

image

    Римски мост по Широколъшката река. Има нов, успореден на него. На 2000 години.

image



image

Помаците от Девин са направили чешма над яз. Цанков камък. Тук има удобен за нощуване навес при лошо време. За вписване в книгата на Гинес съм във врълка с това тюрбе - никой друг не е оставил толкова чували с буркани тук, колкото аз. Поставили са табела с тази тяхна въдрост.



























Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12334367
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18389
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930