Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2016 09:36 - ОКОЛНОСТИТЕ НА СЕЛО ДОЙКИНЦИ - БИСЕРЪТ НА ЗАПАДНИЯ БАЛКАН - 3
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1164 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Разходката по долината на река Дойкинска продължава, изкачвам се все по-високо. Преди години достигайки мястото, където римския път завива на ляво, а към масива Копрен има рядка смърчова гора, аз се изкачих през нея. Чувствах, че от всякъде ме следи поглед на диво животно, защото там човек не навлиза, само ловци. За връщането избрах открита местност. Като говорих с хората вечерта в магазина-кръчма, никой не ми повярва, че съм минал от там, щом съм се върнал /ненападнат от вълци/. Сега продължавам по римския път, като целта ми е да снимам прекрасните меандри по реката с прозрачната вода. Тя е толкова чиста, че всичко под нея се вижда с подробности, с цветове, а където осветлението е подходящо тя е като огледало. За съжаление снимките не могат да предадат изцяло красотата, която човек вижда чрез прекия си поглед.
 Приятна виртуална разходка с мен. Ако се намери един, който реши след като види снимките ми в този постинг да посети долината на реката, ще си кажа: Аз - доволен! 


image



image



image



image

Голяма работа е паднала тук от римстите роби, да направят място за път
в тази почти отвесна скала. Техният път, днес модернизиран в соцмакадам
ощее се ползва. Той е толкова широк, че по него преминават камиони.

image

Под тези скали е издялано /в тях/ трасето на римския път.
Същият вариант е приложен и към шосето за с. Топли дол,
но там страхотиите са такива, че намирайки се горе на пътя
краката ми иизтръпват от ужас.

image

Скалите висят над пътя. Спомням си още едно такова място, при водопада над с. Сенокос. Там пътят е по тесен и много страшен. Прееминавайки по него през ума ми мана: Ами ако сега насреща ми слиза мечка и се срещнем тук?

image



image

Довлечени от порой дървета. Ако този порой е улучил човек по руслото си, какво ли щеше да стане с него?

image

                                    Паднала някъде от горе скала

image

                                  Царски свещник

image



image



image



image

                 Започва реката с меандрите по нея.

image



image



image



image

                                    Географска карта на Австралия?

image



image



image



image



image



image

                              Медното съдържание в скалите определя цвета им.

image



image



image



image

Дано освен аз, и други да поосетят тези красоти български....

image



image



image

                                    Жабата е под водата.

image

Две палавуващи жабки. Те са под водата, но не могат да причинят размътване, за де се скрият за кратко време, тук всичко е кристално чисто.

image

                                    Заснелият жабките

image



image



image



image



image



image

                  Водопадите тук са много, стотици, но не всички са достъпни.

image

/Разходката продължава/





Гласувай:
5



1. sande - Поздрави, Коста!
11.10.2016 10:37
Откраднатата земя, открадната ни красота!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12325632
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18388
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930