Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2010 17:38 - КАКЪВТО ВЛАКЪТ, ТАКАВА И ДЪРЖАВАТА
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2745 Коментари: 0 Гласове:
2



                             КАКЪВТО  ВЛАКЪТ, ТАКАВА  И  ДЪРЖАВАТА

 

     Това заключение не съм го направил аз,така мислят хората.Когато се говори за влак,хората имат пред вид БДЖ.Аз съм особено чувствителен на тази тема,защото съм един от хората в страната,пътували най-много с влак.Освен това професията ми е такава,че разбирам доста от локомитиви,но също и от подвижен състав и релсов път.

     Влакът винаги е бил символ на държавата.Той се появява по време на развитието на индустрията,когато необходимостта да се превозват стоки във вътрешността на страните става много голяма.Хората измислят двигател с външно горене,парната машина,която е много тежка.За да се придвижва тя за нея е необходим специален път,релсов.За да се построи този релсов път обаче трябва много голяма подготовка.Той преминава над реки,през тунели,самият релсов път е доста прецизен,защото трябва да е сигурен при ползването му.За нуждите на парните машини са се ползвали предимно каменни въглища,защото са високо калорични и вода.В Русия за гориво на локомотивите са ползвали предимно дърва.Железни пътища започват да свързват дори отделните държави,въвеждат се стандарти за тях.По тях се превозват предимно стоки,но започват да пътуват и хора.Гарите в Западна Европа и влаковете им са като кукли.Железният път там се подържа така,че влаковете по него могат да се движат според допустимата конструктивна скорост на подвижния състав.

     Постепенно парните локомотиви се заменят с дизелови,някои от тях дизели с електрически съединител,като кораба на Хрущо,Балтика,след тях идват електрическите.За да се ползват те се извършва електрификация на ж.п.пътищата.В областа на железниците най-големи успехи в Европа има Франция,която произвежда и притежава най-съвършенните железници.Успехи имат също така и Швейцария и Германия.Преди войната майстори на влакове са били и унгарците.

    След Освобождението на България една от първите задачи на правителството е да развие в освободената страна железопътна мрежа.Железницата е нещо много скъпо,тя не може да бъде в страни от грижите на държавата за нея.Това нещо е осъзнато още тогава и влакът,както хората го наричат става Български Държавни Железници.Работещите в тази област хора се водят упражняващи тежък физически труд и имат някои привилегии.Държавата тогава е бедна,богати са хората от село,които си произвеждат всичко.Поради това на зависещите от малката железничарска заплата хора се дават някои предимства,като жилища близо до гарите,по малко въглища,стари траверси за горене,безплатни билети за децата им и някои други придобивки.Работещите по железниците баче са били уважавани хора.

     По времето на цар Борис в периода 1932/38 г.България е една от най-богатите страни в Европа.По това време в буквалния смисъл на думата България храни Германия,от която пък получава високотехнологични стоки.В България обаче също има проиводство и ще дам един пример.Ако някой има чук,кирка или нещо друго,с маркирана година от този период,той няма нужда да бъде убеждаван в това.Аз имам две кирки и един 5 кг.чук,които са върхът.Железният път от България за Германия е бил с претоварен трафик.За Германия са пътували зърно,яйца,трайни плодове,сирене,масло,трайни месни произведения,кожи,живи животни,вино и още мнго други видове храниИмало е и специални вагони за превоз на угнил овчи тор и кюспе.

    При това голямо производство на селскостопанска продукция в страната тогава се оказава,че от Дунавската равнина до Червен бряг няма как да се превозят планините от жито и царевица.Тази планина от продукция нищо не е било в състояние да я превози до гара или пристанище.Поради това се строи теснолинейката там,достигаща голямата линия при Червен бяг и пристанище Оряхово.Първите композиции са съоръжени с вагони за превоз на зърно.

    Идва Деветото,ужасът става с държавата,но БДЖ е важна част от стратегията на комунистите и влакът остава приоритетен.Първото,което прави народната власт е да упушне министъра на транспорта,че дал много привилегии на ж.п.служителите и така ощетил държавата.Ако не заради това,щели са да го упушнат,оти е бил фашист.Лошото стана с хората,които бяха прогонени от родните им места след текезесирането там по тертипа на богатия съветски опит в тази област.Хората избягаха по градовете,прекъсна се връзката им със  земята и днес тя няма стопани.А хората,натикни в панели се превърнаха в пазарни боклуци с промити мозъци и от тях вече нищо не става.Положено бе началото на края на българския етнос в България,но темата сега е влакът.

      Трябваше да се развива промишленост,защото тя дава възможности да се призвеждат оръжия,с които да се победи умиращия капитализъм и така всичките хора по света да станат щастливи,както тези в най-щастливата страна на света,Съветскя съюз,а може би като северокорейците днес.За тази цел трябваха сигурни железници и за тях винаги имаше средства.Удвоиха се ж.п.линии,електрифицираха се почти всички участъци,подмени се голяма част от локомтивното стопанство.През 1975 г.се построи новата гара София.Тя бе наблюдаван строеж и се изгради качествено,за разлика от гарите в някой други градове,Враца,Ихтиман,Септември,където като да са работили затворници.Имахме си ЖПЗавод,завод за призводство на вагони,завод зо произвоство на стрелки и други съоръжения.Ж.п.пътя се подържаше от работници към БДЖ и транспортни войски.Влаковете пътуваха със скорост до 120 км/час.Влакът печелеше предимно от превоз на товари,но пътуваха и много пътници,защото мутрите още не бяха взели автобусните линии,с които сега крадат пътниците на влака,а и автомобили тогава имаше сравнително малко.Ако с две думи трябва да опиша състоянието на влака при социализма,то бе добро.

      Дойде обаче Десетото,започна тотален грабеж,който достигна и влака и който не е спрял до днес.И друга беда достигна влака,нямаше стоки,които да бъдат превозвани с него.Тировете на мутрите го изконкурираха.Хората пък си накупиха коли трета употреба и започнаха да пътуват с тях,та и пътниците на влака намаляха.Но голямата беда за влака бе грабежът,планиран още преди да дойде Десетото някъде в канцелариите на ДС.

      Първият голям грабител на влака бе един министър Краус.Той до днес се споменва като най-големият разбойник,вилнял по БДЖ.Железничарите го споменавата както Николай Хайтов Емин-ага Кърджалията.Твърди се,че той е закупил подвижен състав и право на ползване на трасета по Видинско за него.По негово време се извършва приватизация,при която цели подразделения на БДЖ или такива по подръжката се дадоха на мутри.За пример се посочва техниката към военното поделение от бул.Мария Луиза 114-Б, дадено на мутра за 1 лв.със задълженията.Това поделение е подържало ж.п.пътя,но машините му ги купила мутра,която после почнала да рекетира с тях БДЖ-то.И се стигало до взаимноизгоден компромис.Мутрата ще направи договор за ремонт на 5 км.ж.п.път,ще ремонтира един км.от него,парите ще си поделят с възложителя.Поради този „ремонт” се е стигнало до там,че от БДЖ са потърсили чужди фирми,защото релсите вече се разглобявали от траверсите.Други подразделения на БДЖ пък са били продадени на мутри,които се крият зад чужди фирми,напр.поделението за производство на стрелки за релсите,уж австрийско,ако не греша името било ФАО,намира се на част от бившия ЖПЗавод.Други подразделения за подръжка на ж.п.пътищата също ги дали на австрийски фирми,напр.РВП - Илиенци,но зад тях твърдят,че стоят мутри.Голям обект за разкостване бе ЖПЗаводът,гордостта не само на социализна,при който той бе разширен,а на цялата ни промишленост.Него го закриха,та да няма къде да се ремонтрират и електролокомотивите.Заводът продадоха на пернишики мутри скрападжии,които години вадеха от завода стомана за скрап и медни кабели от терените му.Сега се извършва договор за ремонт на локомотивите по оферти и който нагуши най-много офертаджиите,той печели търга.Още много машини,които трябва да работят по подръжката на влака кесят днес по Илиенци,по Курило и другаде,дадени на рекетьори,вместо да вършат работата,за която са били закупени.

    По подвижния състав пък започнаха други далавери.Нашите мутри в министреството на транспорта се съешиха с други мутри от Стара Европа и направиха уйдурмата.Ще купуват за България рециклирани вагони на цена 4 пъти по висока от тези на новите вместо нови вагони,тези неща вече ги оповестяват,но обвинени няма.Къде ли отива разликата,дано някой да се е сетил да попита Никито Василев-Педерасчето,който дори искаше да събаря Централна гара – София,за да строи нова,модерна,европейюска.Строителство-мошеници-комисионни,краен получател – Никито.Не успя,но пък като министър на траспрорта направи най-големия си удар в живота,продаде БТК,която веднага се препродаде на петорно по-висока цена.Интересно,дали само за него бяха милиончетата от разликата в цената или и за тези,които трябва да мълчат?Ограбиха България.

     Рзултатът от тази убийствена за влака дейност:

    Пари няма,те са източвани непрестанно и служители по влака твърдят,че за 20 години от БДЖ са източени 5 млрд.лева,пиша с думи,пет милиарда лева източени от влака за двадесет години!Поради това подвижният състав е пълна скръб,вагони се разглобяват по време на движение,други се запалват,машини „капят” по пътя защото са безднадежно остарели и няма кой да ги подържа.Трагично е състоянието на пътническите вагони,чието депо в Надежда също съм чувал,че било продадено на мутри,които чрез него източвали БДЖ.Липсата на пари поради източването доведе до ужасяващо състояние и на ж.п.пътищата.Има само няколко линии,кито се подържат в прилично състояние,останалото наподобява гробница.Давам за пример линията до Кюстендил.Няма пари за работници за подръжка на релсовия път,за подвижния състав,освен,че няма и къде да се ремонтират машините,няма пари за заплати за служители по БДЖ като кондуктори,стрелочници,маневристи и др.

      При това положение голяма част от подвижния състав поради лошото техническо състояние или за това,че вагони са непотребни се изостави по разните гари и поради това стана,каквото стана.Покрай гарите се нароиха цигански катуни,които превърнаха тези вагони и друга техника в своя хранилка.Свалят от вагоните джелезо,носят го на Отпадъци,където го приема друг циганин и това е част от поминъка на тези безработни,социално слаби и разчитащи на помощи от държавата около милион и половина същества.Краде се джелезо не само от вагоните,но и релси,които са свалени при подмяна,много други неща,защото много джелезо има по железницата.В последно време подсилиха охраната по гарите и пропъдиха циганите по-далеч от гарите,но това едва ли помага на влака срещу кражби.Защо ли предпочитат циганите да обсаждат напр.гара София –север?Там бъка от тях,макар да ги изгониха от района на гарата.Краде се и от вагоните,като се спират влаковете неправомерно и за минути се ограбва вагон,в който има информация какво вози или се разтоварва от скрап.Във Факултето без да има никаква полза от това,по влака се хвърлят камъни и се причиняват материални щети на БДЖ.Селективно се хвърлят камъни и по разкошните нови мотриси,едното стъкло на които струва хиляди левове.БДЖ по телевизията помоли циганите да не хвърлят повече камъни по влака и покани циганетата да се повозят по влака безплатно.От влака се крадат и много жици,които пренасят командите при превключване на стрелки,светофари и др.Голяма щета причиняват на БДЖ и пътуващите по влака цигани без билети,които пътуват по дело в София,напр от Веринско и Ихтиман,но и от посока Карлово.

      Каквато държавата,такъв и влакът й,казват хората,казвам го и аз и е така.В Стара Европа влаковете пътуват с 300 км/час,тук вагоните-лаборатории за диагностициране на пътя непрекъснато свалят скоростта.Изнасям данни,стрелките на гара София в северна посока не са подменяни от 1975 г.и влакът има допустима скорост при навлизане в района на гарата 14 км/час.Влаковете,които видяхме във филма Планетата на маймуните пътуваха по-бързо.

     Влакът е много добра придобивка за туристите.Влак пътува под Балкана от Връшка чука чак до морето.На три места влакът пресича Балкана,като гара Кръстец и гара Дъскотна предлагат много дълги опции,пропускам Искърския пролом.Влак достига Рила,Пирин,Родопите.С влак се достига до входа на яз.Студен кладенец,на юг продължава покрай десетки тракийски светилища,за да свърши линията му при Подкова до една пещера от типа вулви,които траките са оформили с кремъците си.

      Как ще се върнат тези източени 5 млрд.лева за да стане влакът какъвто беше,не ми е ясно.Ако циганите крадат джелезо от влака,от него системно ръководителите на този отрасъл му източиха кръвта.Да се върне влакът на дереджето си от 1989 г.са необходими 5 млрд.лева.На молекули да делят най-големите крадци,Краус и Никито,парите не могат да се върнат.Те са в банките на Милен Велчев,на княз Кирил и другите сътрудници на ДС,които организира грабежаДано не се извърши приватизация на влака,да го купят пак мутри по схемата за 1 лв.със задълженията,защото това вече няма да е гибел за БДЖ,а погибел за страната.

                                                                                

                                                                          Товарищ    Пропойцев

 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12320882
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18387
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930