Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2010 14:33 - Снимки от България - 6
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 4439 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 03.02.2010 20:39


image



image



image



image



image



image



image



image


image



image

                 Рационализаторът,вечният ерген,Аспарух Цъфтитрънски


image






image





image

                                                 Планината Манастирище

image

                                            Планината Манастирище

image

                                            Планината Манастирище

image

                                        Планината Манастирище

image

                                          Планината Манастирище

image

Един от стоиците,а може би хиляди каменни кръстове
по Манастирище.Те са навсякъде: по оброчища,на местата
на унижожени манастири,по гробовете на хората.
Изработвани са от майстори-каменорезбари от с.Гинци

image

Скалата за кръста е отломена във Врачанската планина.После е натоварена на
волска каруца,минала е през прохода Петрохан и е оставена в с.Гинци.Там от нея
нея е направен този кръст.Отново волски каруци са докарали кръста до тук.

image

     Каменен кръст от най-старите по Манастирще

image

                          Оригинален каменен кръст

image

Много стар кръст,изваден от земята и залепен върху постамент.Ако някой познава трите помашки гробища на с.Тъмраш нека сравни формата на камъните.Ако има интерес,нека посети Завидовското гробище на Манастир и трите тъмрашки.

image

Скромен и оригинален каменен кръст от врачански камък,че тук
са или пожени още двама починали преди новопредставения.

image

  Тези безценни каменорезби вместо да попаднат в археологически музей,
   вероятно ще станат плячка на някоя мутра,която ще ги продаде в чужбина.


image




image



image



image



image

з 1959 г.вероятно ателието а гинцките каменорезбари
                            вече е било закрито.


image

    Един труден за работа и транспорт каменен кръст

image

                          По-съвременен кръст

image

На нов гроб се е поставял камеен кръст,поръчван в с.Гинци.При следващо погребениесе е поръчвал още един кръст,като старият е бил преместван при    краката на починалия.Така днес са се събрали върху един гроб много кръстове.Вичките са различни,а някои от тях са шедьоври на каменорезбата.

image

Този кръст е по голям от откраднатия от гробището в Гинци и изправен пред мемориала на репресираните след Деветото пред НДК.Но само аз знам в кое
                                    гробище стои изоставен.

image

          Кръст на починала жена,той е заоблен.

image

              Кръст в гробище на Манастирище

image

                         Райското пръскало

image

От тук събира водата си река Бяла.Твърди се,че долу в скалната теснина не е стъпвал човешки крак и че от там водата след силни дъждове отнася специални риби и други животни,които са намирани в района на Калоферския мъжки манастир.

image

 От нещо като пещера под връх Ботев излиза водна жила.Тракторни гуми,изнесени до тук с коне са превърнати от грижливите овчари в поилки за тяхните и дивите животни.


Тагове:   туризъм,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Komenter za vruzka 1
25.01.2010 19:26
Приятно и важно за мен е, че тези дни открих и прочетох блога Ви.
Напълно подкрепям казаното за района на Балкана от Мургаш до Искъра.
Особено за района на Кремиковци, Бухово и Мургаш.
Представите на публиката за тези райони е много изкривена.
Да не говорим за красотата на планината над Огоя и Бов.
Съвпада и възприятието от планината, стремежа да се опознае тя, бита и историята на хората от този район, които ще останат пълна загадка.

Подобна ми е историята и с района от Искър до Петрохан. От описанието ви научавам много за великия Церецел, където не съм бил. Всички изходни пунктове зная и конкретно се интересувам, за да отида дори и да престане да съществува.
А конкретния излет е най-важното в цялата работа , според мен. На Понор също съм нямал смелост да се кача.

Споделям възхищението Ви от Вазов. Той наистина познава и се възхищава от планините ни. А ние на словото му. Алеко Константинов има заслугата за 300 души на Ч.връх. И да бъде предтечата на организирания туризъм. Но като турист въобще си няма и представа от планините на България. А и млад е загинал.

От лов въобще не съм се интересувал. Не съм скиор, рибар, гъбар, дървар или билкар. А линията на пийване, която се насажда е долна и вредна.

Чистият въздух обаче заморява пушача и от време на време хвърлям по някой фас в планината. Напълно съзнателно. Като знам, че 20 години преди мен и 20 години след мен никой не е ходил или ще стъпи по тези места. Хората са променени. "Еколозите" по далеч от Орлов мост не ходят.

Друг е случаят с изхвърлените боклуци край населени места. Това е непостижимо, трайно, обезценяващо хора и морал. Видим беше и черния Искър, както и местата за които пишете .

цитирай
2. анонимен - Komentar za vruzka 2
25.01.2010 19:28
Перверзия от друг тип е с асфалтовата запечатка на любимия ми и единствен за околностите червен и здрав път от Д.Лозен до манастира. За да се угоди на уж плачещите за това монахини и спонсорите на манастира, за да завладеят с всички сили местността. Повсеместната тенденция не от скоро.

Грозотията не си отива. Или е тук. Или идва. Както искате. Просто не трябва да се прикрива.

В практиката, освен всичко, се достига и до затваряне на Балкана. Термин, който включва много неща. Перверзията тук е петорно по-голяма, но я има тук и там. И да не говорим за това.

Презумпцията на която народът ни държи е, че "Никой не може да заключи Балкана".
И съм щастлив от това.

Единственото число си е единствено число. Най-добрия си е най-добър. И се радвам много, че сте го постигнали. Аз съм 50%. Не съм ходил в с. Русалско в Източните Родопи през Пролетта, така че съм 50% във всяко отношение. В младежките си години бях като Вас, след което въведох (може би съм възстановил, със сигурност) ново понятие и се движа по него. Вие сте на крачка да го откриете, защото си задавате много въпроси в тази посока.

Владея най-нови технологии в областта за която говорим. Независим съм и не завися от някого, за да бъда критичен. Ще си послужа с израза, че съм № 1, или някъде там.

Живея в Младост, а Вие сигурно на противоположния край на София. Роден съм в СИ Бг, и не се захласвам много, много по Витоша. Въпреки, че съм слизал пеша с 5 мин по-бързо от лифта и съм я обикалял по ниското 2 пъти по часовниковата стрелка и 1 път срещу. В планината не се ходи сам, така го движа..


цитирай
3. анонимен - Komentar za vruzka 3
25.01.2010 19:29

Надявам се да установим приятен и полезен контакт по конкретни дела, ако е възможно. Дори и да си поговорим . Чрез блога Ви считам, че няма как. Поради това за контакта Ви изпращам този е-маил адрес: zamitkof@abv.bg



P.S. Поздравления за последните блогове със снимки от БГ. Снимките от Калоферския балкан попаднаха точно на окото ми с това, че отразяват контрастно и релефно гледката. Не са само художествени, или с ефекти, а отразяват релефа, така както се вижда от там. Снимки от такова естество не съм виждал. И колата там, разбира се, ме вдъхнови много.
С калоферци шега не бива. Те стоят много високо в класацията ми по туристически и всякакви въпроси, по сериозност и действие. Къде само са отраснали. И все пак е движение. Минало ми е времето на състезания. Но през годините, и сега, и други се намесват по въпросите. Изпращам снимки от там с дата 2003 Калофер, които би трябвало да познаете от къде са. Адрес: http://dox.bg/files/dw?a=b1bf35b87e

P.S Междувременно , и с Вашата помощ , си реших въпросите с великия Церецел. Изходни пунктове са Томсън, Свидня, Чибаовци, Балша, Доброславци ; Кътина и Реброво от моя гледна точка. Владо Тричков е на последно место. А от Курило е по трудна работа.


цитирай
4. анонимен - 1
25.01.2010 20:54
Приятно и важно за мен е, че тези дни открих и прочетох блога Ви.
Напълно подкрепям казаното за района на Балкана от Мургаш до Искъра.
Особено за района на Кремиковци, Бухово и Мургаш.
Представите на публиката за тези райони е много изкривена.
Да не говорим за красотата на планината над Огоя и Бов.
Съвпада и възприятието от планината, стремежа да се опознае тя, бита и историята на хората от този район, които ще останат пълна загадка.

Подобна ми е историята и с района от Искър до Петрохан. От описанието ви научавам много за великия Церецел, където не съм бил. Всички изходни пунктове зная и конкретно се интересувам, за да отида дори и да престане да съществува.
А конкретния излет е най-важното в цялата работа , според мен. На Понор също съм нямал смелост да се кача.

Споделям възхищението Ви от Вазов. Той наистина познава и се възхищава от планините ни. А ние на словото му. Алеко Константинов има заслугата за 300 души на Ч.връх. И да бъде предтечата на организирания туризъм. Но като турист въобще си няма и представа от планините на България. А и млад е загинал.

От лов въобще не съм се интересувал. Не съм скиор, рибар, гъбар, дървар или билкар. А линията на пийване, която се насажда е долна и вредна.

Чистият въздух обаче заморява пушача и от време на време хвърлям по някой фас в планината. Напълно съзнателно. Като знам, че 20 години преди мен и 20 години след мен никой не е ходил или ще стъпи по тези места. Хората са променени. "Еколозите" по далеч от Орлов мост не ходят.

Друг е случаят с изхвърлените боклуци край населени места. Това е непостижимо, трайно, обезценяващо хора и морал. Видим беше и черния Искър, както и местата за които пишете .

цитирай
5. анонимен - 2
25.01.2010 20:56
Перверзия от друг тип е с асфалтовата запечатка на любимия ми и единствен за околностите червен и здрав път от Д.Лозен до манастира. За да се угоди на уж плачещите за това монахини и спонсорите на манастира, за да завладеят с всички сили местността. Повсеместната тенденция не от скоро.

Грозотията не си отива. Или е тук. Или идва. Както искате. Просто не трябва да се прикрива.

В практиката, освен всичко, се достига и до затваряне на Балкана. Термин, който включва много неща. Перверзията тук е петорно по-голяма, но я има тук и там. И да не говорим за това.

Презумпцията на която народът ни държи е, че "Никой не може да заключи Балкана".
И съм щастлив от това.

Единственото число си е единствено число. Най-добрия си е най-добър. И се радвам много, че сте го постигнали. Аз съм 50%. Не съм ходил в с. Русалско в Източните Родопи през Пролетта, така че съм 50% във всяко отношение. В младежките си години бях като Вас, след което въведох (може би съм възстановил, със сигурност) ново понятие и се движа по него. Вие сте на крачка да го откриете, защото си задавате много въпроси в тази посока.

Владея най-нови технологии в областта за която говорим. Независим съм и не завися от някого, за да бъда критичен. Ще си послужа с израза, че съм № 1, или някъде там.

Живея в Младост, а Вие сигурно на противоположния край на София. Роден съм в СИ Бг, и не се захласвам много, много по Витоша. Въпреки, че съм слизал пеша с 5 мин по-бързо от лифта и съм я обикалял по ниското 2 пъти по часовниковата стрелка и 1 път срещу. В планината не се ходи сам, така го движа..


цитирай
6. анонимен - 3 pak gi izprashtam poradi lipsa na opit
25.01.2010 20:58

Надявам се да установим приятен и полезен контакт по конкретни дела, ако е възможно. Дори и да си поговорим . Чрез блога Ви считам, че няма как. Поради това за контакта Ви изпращам този е-маил адрес: zamitkof@abv.bg



P.S. Поздравления за последните блогове със снимки от БГ. Снимките от Калоферския балкан попаднаха точно на окото ми с това, че отразяват контрастно и релефно гледката. Не са само художествени, или с ефекти, а отразяват релефа, така както се вижда от там. Снимки от такова естество не съм виждал. И колата там, разбира се, ме вдъхнови много.
С калоферци шега не бива. Те стоят много високо в класацията ми по туристически и всякакви въпроси, по сериозност и действие. Къде само са отраснали. И все пак е движение. Минало ми е времето на състезания. Но през годините, и сега, и други се намесват по въпросите. Изпращам снимки от там с дата 2003 Калофер, които би трябвало да познаете от къде са. Адрес: http://dox.bg/files/dw?a=b1bf35b87e

P.S Междувременно , и с Вашата помощ , си реших въпросите с великия Церецел. Изходни пунктове са Томсън, Свидня, Чибаовци, Балша, Доброславци ; Кътина и Реброво от моя гледна точка. Владо Тричков е на последно место. А от Курило е по трудна работа.


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12328216
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18389
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930