Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08 15:48 - МЕСТЕН РОДОПСКИ ПАТРИОТИЗЪМ НАБИРА МОЩ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Регионални   
Прочетен: 450 Коментари: 2 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
    С посвещение на кумовете ни и с пожелание повече да пътуват из България!

       МЕСТЕН  РОДОПСКИ  ПАТРИОТИЗЪМ  НАБИРА  МОЩ

 

    Като любител краевед, добре запознат с Родопа ще дам някои пояснения за недостатъчно запознатите с тази тема относно хората, които днес населяват този регион:

    След завладяването на тази част на страната ни от турците, за тях тя става стратегическа. Причината за това е възможностите за изненадващи нападения от регионални сили над войски над османската империя, придвижващи се през планината. Тези придвжвания са ставали по съществуващата тогава пътна инфраструктура, останала още от времето на Римската империя. Римляните са строили много пътища, познати ни в четири категори. Техните магистрали – така ги наричам аз – са широки по 4 метра и са изградени от три отделни слоя камъни, а най-тесните им пътища са широки само 80 см. и са направени от един слой камъни. Въпреки това обаче те са запазени до днес. Начинът на подреждане на камъните и направените просеки в скалите, по които личат следите от длетата на робите не оставят никакво съмнение кой ги е строил. Широките римски пътища преобладават в Западните Родопи, в Източните пък стратегическите им пътища са като мрежа, макар и по тях да има и от по-висок клас. Много римски пътища има по Западния Балкан, Гребен планина, Руй планина, Влашката планина, Видлич, това са планини бълтарски, които англичаните отнеха от нас и придадоха след ПСВ на Тройното кралство. Днес те са окупирани незаконно от  Сърбия както Русия окупира Крим, а България не предприема нищо да си ги възвърне, дори толерира Сърбия, чиято политика е насочена против нас.

    За да имат сигурност турските войски, които са преминавала през Родопа с намерение да завладеят и включат в Османската империя и Западна Европа, населението по Западните Родопи е било помохамеданчено. Така, налагайки му исляма вместо православието, то бива присъединено в някаква степен към начина на живот на турците, а чрез многобройните молли и имами то е било манипулирано в действията си да бъдат те в интерес на Османската империя. Този средновековен метод днес ползва Путин, назначил за първосвещениик на най-голямата православна държава отвратительника полковник Гундяев от ФСБ,  който има задача вместо да учи населението на добродетели, да го лъже и подвежда по начин, диктуван му от службите по сигурността /б. м. на Путин/. Албанците, макар да не са по стратегически места също са били помохамеданчени, защото населението им е било много непокорно, от където идва и прякора им арнаути. Същото турците правят и в днешна Босна през проходите на чиито планини те са мислели да преминат с войските си  и да завладеят Виена и Кандия. Те претърпяват разгром, защото Западът се обединява срещу анадолската простотия, която е щяла да ги премаже. Разгромът на турските войски при Виена е началото на краха на Османската империя. За съжаление в резултат на тези военни действия, прекратени на българска територия при Поморавието и Заечарско голяма част от нашата държава бива присъединена към Сърбия. Поради това много „сърби”  днес са етнически българи или смесени със сръбски етнос. Влезеш ли в контакт с такъв човек, общата кръв се усеща веднага.

     Историческо събитие за Родопа става времето през края на ХVІІ и началото на ХVІІІ век. Вече е ясно, че Османската империя запада, тя се е изчерпила като такава както всяка империя на даден етап. Всеки голям съсед на империята иска да се възползва от слабостта й да откъсне по-голямо парче от нея. Годините за турците извън Турция стават лоши, защото съседите й гледат да завладеят те държавите, които Турция до този момент е завладяла. По това време Русия, завладява голяма част от мюсюлманския Кавказ, намиращ се под турско иго. Вече 300 години тези нещастници са част от последната и най-просташка империя в света, Руската.

    В това време разделно става немъзможно за скотовъдците, предимно кюрди да пътуват със стадата си свободно по планините, търсейки паша и вода за животните си. Историческото време им налага те да уседнат някъде, за да имат сигурност, защото ще се намери кой да ги избие в планината. Край със скитничекият им живот! Намиращите се турски /б. м. кюрдски/ скотовъдци по планините на България решават да останат тук, да уседнат където намерят удобно за гледане на животните им място. Задача нелека, животновъди навсякъде по удобните за това планини, те правят труден избор. Заселват се по свободната тогава от животновъди Източна Родопа, като усядат в места, в които ще водят много тежък живот. Които познават Родопа знаят, че Източната й част се състои от скали, почвеният слой е много тънък, горите са малко, природните условия отговарят на клас полупустиня. Други свободни територии обаче няма. Така със стадата си, ползвайки пътната римска инфраструктура, те достигат до високата част на Източните Родопи, които в сравнение със Западните са ниски и ако има вода, заветен дол за село и пасища наоколо, те се заселват. Това става преди малко повече от 300 години. Къщи, строени от първите заселници в тази полупустиня са запазени до днес и още се обитават. Какъв е резутатът от тези исторически събтия по Родопа днес:

     В Западните Родопи населението е изцяло българско, но преобладават българите мюсюлмани, които за краткост наричам помаци. Тази дума не е обидна, аз запазвам цялото си уважение към тези хора, те са българи, с нашата кръв. Така пледира от фундаменталната си книга „Миналото на Чепеларе” Васил Дечев., голям родопски краевед, написал първата историческа книга за миналото на региона си, населяван от хритияни и българи мохамедани. В Западните Родопи днес остават 4 турски села – Гьоврен, Грохотно, Борино, от където произлиза много изключителния политик и интелегинтник Мустафа Карадйъ и по-късно основанато село близо до Батак, Нова махала, основана от живущите в Батак турци след клането извършено там от диваците башибозуци помаци, сбрани от съседните села, предимно от Триградско.

    В Източни Родопи живеят българи, като техният брой експлозивно намалява, още турци и помаци. Според мен преобладават турците. Турците и помаците не живеят заедно, те обикновено са по долините на реките – или турци, или помаци. Давам за пример Кирковско, така е по цялата планина Стръмни рид, един от най-красивите дялове на Родопа.

   Подминавам кърджалийството, което няма особено значение за Родопа, макар то да води началото си от там, а също и името си от думата кърджасова, бедна земя. В Родопите са били зимните конаци на най-големия разбойник, Емиин ага Балталъ. Те са обитавали местата около днешните села Дженда, Соколите, Кадънка, днес под яз. Боровица. Кърджалиите са били събирани от кол и въже без избор по етнос, а само по изявите им- жестокост, физически качества, убийци и крадци, родени за престъпници. Те дори крият етноса си, макар никой да не ги е питал какви са и от къде са. За разбойниците етносът няма значение, важното, което ги обединява е друго. Този принцип от тях вземат интернационалистите, които са безотечественици като тях и имат една единствена цел, повече държави да направят комунистически. Такива бяха интернационалистите бригадири в Испания, Гърция, виждаме продължението на тази линия във войната в Сирия. Всиичките сирийци да избият, това не е важно, важното е там да остане комунизма. И още една препратка в истоията, валидна за империите – при разпада им под натиск от вън, в тях се появава вторичен разпад, позволяващ на престъпниците да престъпничат. Така  са се появили в удобно време кърджалиите, сега подобен процед тече в последната в света и разпадаща се империя, в която престъпността е намерила отлична хранителна среда на три етажа: бандюги, мафиоти,наричани мужици и олигарси, носещи името си от древната гръцка история. Нищо ново под слънцето.

    Още за две събития да напомня от по-новата история на Родопа.

    Първото е изселването на нашите сънародници от Тракия, които българското правителство приема, дава им земя и ги заселва в плодородните части на Източна Родопа, цитирам долината на р. Перперек. Който познава тази долиина пътувайки през нея вижда, че тя е символ на плодородие.Това се прави, защото там България е рядко населена, а условията за живот са добри. Хората започват всичко отначало, ползвайки уменията си да отглеждат животни и да обработват ниви.Малко по малко те успяват да възстановят отнетото им, построяват си и къщи, но ги сполетява нова беда, сталинската колективизация. Това, което са придобили отново, сега им го вземат комунистите, тракийците напускат и тези места. По-късно ще опиша какво се случва по земите, дарени им от държавата и построеното от тях.

    Второто важно събитие е „спонтанно възникналия възродителен процес”, по същество разработка на КГБ, което задължава Българя да я приведе в изпълнение.  Това доведе до криза, изразяваща се в изселване на голяма част от трудосособното население на България, турците, а помаците след този процес вече не са ни приятели както преди. За тях избор срещу насилието намаше, те не са турци, не могат да напуснат страната си, останаха по родните си места, където пък ги яхна „партията” ДПС, която никаква партия не е, а разработка на руско-българската мафия от преди 1989 г. /с участието на другаря луканоВ/  за осъществяване на връзката на руската мафия с България. Няма да цитирам името на биринджията на водещия тази игра сега и на машата му, която няма време да отиде в парламента и един ден, макар по документи да се води депутат.

    Животът обаче продължава, нещата не се развиват добре за България. Само два факта ще упомена, първият от които е, че в София живеят постоянно вече 3 млн. души. Вторият факт е, че България се обезселва и големи нейни региони се превърнаха в ничия земя. Да няма нужда от територията си една държава е признак, че  тя си отива от картата на света. Може да бъдат изнасяни всякакави статистики, но положението ни е трагично относно бъдещето ни, а най-големите ни врагове, яхнали коня на опростачените от популизма маси могат да ни докарат до ситуацията в Иран преди години. Тогава когато шахиншахът искаше да модернизира страната, но опростачените там вместо това избраха фундаментализма, средновековието. Отнесено към нас, това би било връщането ни към ОНД и прекъсване на връзките с културните държави.

     В това положение на тих разпад на страната ни е естествено всеки да се спасява сам, щом нямаме държава, което се изразява в миграцията на всичко интелигентно и кадърно от страната, ниска раждаемост, защото хората не виждат реализация на децата си, но и перестройка в самата държава на основа на политиката й спрямо хората, абсолютно несправедлива спрямо тези в малките населени места. Държавата буквално ти е абдикирала от тях, превръщаайки тези места във владения на местни феодали – откровени мутри – и места, където основният поминът е някакав тип престърност, напр. трансгранична. Ако някой не е съгласен с мен нека посети селата Росоман, Храбърско. Останали с разбита инфраструктура, подложени на битова /б. м. циганска/ престъпност, хората в тези региони напусат родните си места, преселвайки се по големите градове. Само един огромен наш регион с плодородна земя цитирам, Видинския…

    За региона Родопа тези, които го напуснаха принудително през 1989 г. сега част от тях се завръщат. Те се заселват обаче не точно в населеното си място, ако до него няма инфраструктура или е изцяло разрушено, а в близкото населено място, където купуват парцели и строят модерни къщи или купуват готови къщи, които модернизират.  Давам пример за едно такова възродено село, Кос и един град с експолизвно нарастване на населението, Черноочене. Този процес на завръщане на турците в България, катализиран от политиката на недоправения турски президеент в момента тече, но тече и още един. От Родопа останалите турци, ведно с уменията си да работят земя, да гледат животни и  трудолюбието си слизат в яката около Родипите, която е почти обезселена и купуват на безценица ненужни имоти от наследници, които се радват, че са се отървали от бащините си къщи и земите им. Така те трайно отсядат от непродородните земи на полупустинята Източни  Родопи в плодородното Тракийско поле. Давам пример с двама сина, стари ергени, турци, които гледат животни в махала Безгинлер, до която има само кози пътеки, но в с. Стоево са купили къща на престарелите си родители, ремонтирали я, разширили я, да живеят и те там, а част от продукцията си носят с кончета си до там. Всичката земя около селата в този регион вече се обработва от турци, българите го напускат.

    Третият фактор, който работи за турците в България е инвестирането в стоителството на хотели от наши турци, спечелили пари в Турция, които съвместно с роднините си тук строят сами сградите, а оборудването идва от Турция. Така те инвестират тук и подпомагат производството в Турция. Дори и крушките за лампите си носят от Турция. Давам пример с единият от двата хотела в Ардино. Това е много добра инвестиция, защото тези неголеми хотели се строят в Родопа по места, които са прекрасни като природа или са сред антични останки. Ислямът е научил турците и помаците където и да са, да си спомнят за родното си място и да инвестират в него спечеленото, повтарям, в родното си място. Като контрапункт казвам, че отнеманеето на земята ни по време на сталинската коолективизация ни откъсна от нея, а с това и от страната ни, от където дойде тази мегрантска наша вълна, от България да се местим по света. Имах разговор с една помакиня от Рибново, която работи в Англия, каза, че печели добре и печеленото връща в Рибново – за ремонт на къщата, за машини за работа в дома, напр. доилки за крави, за трактор. Напомням, че в Рибново, село от около 1500 души има 500 деца.

    В посока на инвестирането по това перо на турците е по-лесно като финансова обезпеченост отколкото на помаците.

    И още един път за проникане на турците от Турция в България, но не на нашите турци, а на нови, баш турци от най-неплодородните и тежки условия за живот в Турция. Те идват тук като закупуващи земите ни или ги вземат на концесия за много дълъг период осиротеи от сталенската колективизация, собствениците на които през поколение с удоволствие гледат да се отърват от тях. Тези, които закупуват земите са в Турция, тук изпращат техни работници. Турция е страна със запазен ген, а това означава работливи хора, не дебели като торби, с изкривени поради огромното си тегло двукраки бъчви. Тези турци идват с техника, закупена оот Америка, предназначена за определена селскостопанска цел. По Пазарджишко идват турци с машини, специализиирани за работа по картофите. Гумите на тракторите са доста по-високи от мен, а приканият инвентар е голям колкото автобус и по електронен път му се задава какво да прави. Продукциятаа от картохи отива направо в мрежата на големите вериги по България.

    С помаците е по-различно. Те нямат тези финансови възможности както някои турци, станали богати след преселването си в Турция и сега завръщащи се по родните им места. Помаците не могат да спечелят от произведена животинска продукци, те нямат кеш за големи инвестиции по родните си места. Ще направя едно отклонение:

     Относно почивното дело идват времена нови. Опростачването, което съзнателно се води сред хората опростачи и почивките им. Българинът днес признава почивка, където цял ден ще лежи, ще яде и пие. Може и да отиде до някъде, ама с кола и ако пътят е дОбър. Слънчакът, Южното Черноморие - това са притегателните центрови за тези двукраки мехове – да лежат по цял ден като морски слонове по пясъка, да ядат вкусно, вечерта да се натряскат като Гошо Тарабата /Г.  Димитров/. Самият бать Боко без да осъзнава този процес, рекламира косвено подобен „отдих”, обещавайки на двукраките мехове магистрала от София, по която за 4 часа софиянци да достигнат морето. И като го достигнат какво? Този начин на почивка постепенно ще отпадне, идва ред на почивката сред природата, т. н. селски туризъм, за който в България имаме прекрасни възможности. По интернет може да се заяви такава почивка на определено място или на няколко места, включително и на планина. Могат да се изберат мяста за запознаванее с прекрасната ни природа, с античните останки по страната ни, ще има и движение, а движението е живот. Разбира се, ще има и творчество – почивката на човека или жената най-добре говорят какви са творческите възможности в живота им. Този процес е в развитие, неговото време идва. По Слънчака ще останат само изродите-пиянища от Англия.  

    Този метод със свръхскромните си възможности усещат и сънародниците ни в Западните покрайнини, където в тяхна къща при скромни удобства и храна каквато ти харесва, приготвена от тях, можеш да наемеш стая или две с цена по 10 евро на човек на ден. А храната – тя е истинска, произведена от самите стопани на къщата. За съжаление единственото сравнитеелно познато място там е скибазата Бабин зуб, а за прекрасните места български, отнети от България знаем само няколко души. Ще цитарам любимото ми мяссто под дела Копрен, с. Дойкинци. За разрастването на този тип туризъм пречи един посткомунистически проблем. КомунизЪма възпитаваше съзнателно хората да се противопоставят едни на други – граждани на селяни напр. и много хора още не могат да осъзнаят тази зараза в тях. На тези сбъркани хора напомням, че селото в България до 1944 г. е било фундаментът на страната ни и срутването му от комунистите разрушиха този фундамент.

    В този сектор - селския туризъм - помаците правят възможното да се включат, но повтавям, възможностите са им много скромни. Те строят малки семейни хотели, които трябва да посещаваме и да си оставяме парите на тях, а не да ги даваме на гърците или на плажовите концесионери, чадърови и всякакъв тип изнудвачи тип АКБ „Форест”. Вече има такива изградени малки семейни хотели, които разкриват работни места не само към хотелчето, което се явява консуматор на хранителни стоки, които помаците произвеждат, но нямат пазар. Мечтата ми е да видя такова хотелче в с. Дрангово, едно място недостижимо като природна красота и с околности, които веднаж упознати, ще привлиичат винаги отново.

     На фона на масовото изсеелване на хората от селата предимно към София, тук  нещо задържа хората към родните им места и това е ислямът. Този фактор – ислямът задържа хората по планините не се отчита и от социолозите, в мераците си да подгъзнуват с проучванията си на Нинова и Радев – най-големите врагове на България, превърнали се от социолози в социопати. Да обичат родния си край са учени децата още от мечитите, после в мектебите и медресетата.  Това е самата истина, но аз виждам един проблем на помаците – те са подвластни на ДПС, което чрез принуда и манипулация ги настройва срещу турците и срещу нас, играейки на коня, наречен възродителния проес, който при помаците започна доста по-рано, откокото при турците. ДПС се пиише  покровител на тези хора, а по същество ги ползва за параван на дейността си – топла връзка с рускаата мафия. Тжва е добре известно на турците в България, които се разграничават абсолютно от ДПС. Огромната джамия в Мадан, медресетата в Биволяне и в Сърница дали възникнаха спонтанно, кой ги финансира и с каква цел? Напочням как помаци от с. Црънча заснеха предизборна агитация на джуревеца Доган, пред които твърди, че той разпределял паричните порции и поради това за него трябвало да гласуват. Цитирам и две помашки крепости – с. Света Петка и гр. Якоруда, в който някога е преобладавало християнското население.

    А фона на това съревнование в страната, така го наричам аз, съревнование между помаците и турцте от една страна и българите от друга, първите са с 1000 крачки напред. Те се трудят, творят, остават по родните си места, инвестират в тях, макар животът им да е много тежък. И по много деца раждат, преобладаващо по четири през четири години, за да са от различен пол. Да отбележа и нещо важно за тях – в населените си места те не допускат циганите не само да живеят, но появи ли се циганин в селото им, следят го и го прогонват. Защото още в мечитите ислямът учи, че чентенетата са некачествени хора, които вместо да работят а крадат.

     А българите, откъснати от земята им поради сталинската колективизация, в невъзможнот да се реализират в страната поради безпросветност и напопулизирването /б. м. опростачването им от медиите и нета/ им мигрират предимно в София.  Какво биха могли те да правят там? Най-просто казано, отдават се на магия и вълшебни заклинания.  Някои работят по нещо, голяма част от тях седят по центъра на определни места, напр. по пазарите с цигара и бира в ръка. Небрръснати, за да са по-мъжествени, мръсни, така безсмислено прекарват времето си с надежда да направят някой удар. Тези осакатеени духовни и без вяра в бъдещето момчета няма да се оженят, яама да имат деца, те са последната издънка на едно поколение, което живя и роди децата си във времето на Голямата лъжа, от 1944 до 1989 г. Времето, с чието наслество не можем да се преборим, защото това поколение е обречено - преобладаващата  част от него не може да работи, в нищо не вярва, няма ценностна система, която да го насоочва към дела в опредено време на живота. Тава е идеалният електорален материал за Нинова и Радев – безделниците, които не работят и не търсят работа, безпросветниците пиянища, припозналите престъплението за свой поминък. Те искат безкраен преход в страната и безпорядък, за да са недосегаеми в „делата” си, тях използват срещу страната ни подкрепниките на Путин. Момичетата, които остават по-свестни от тези опростачени брадати и изпотени от пиене на бирата дебеланковци няма за кого да се оженят и резултатът е непрекъснато намаляване на населението на страната, най-вече на българския етнос в нея.

    Накрая на този си постинг задавам символичния въпрос:

    В конкуренцията в страната ни между нашия етнос и другите български траждани, изповядващи ислям, кой ще надделе? Тези, които се трудат и размножават или тези, които стоят по цял ден по ограничителните колони по тротоарите на бира и цигара, изпотени и мръсни, неработещи, склонни към престъпност вместо към градивен труд?  

    Нека някой от три пъти познае, аз не давам отговора. Убеден съм обаче, че тези хора, ашладисани късно към града, ако работеха и излизаха в отпуск, почивка, такава щеше да бъде и почвиката им… 

   Завършвам с мисълта на един блогър, който много уважавам. В коментар към мой постинг той написа:

      Послествията от опростачването на хората не могат да бъдат преодоляни! 

      Допълвам коментара му с мнението ми, че ислямът попречи на хората, които го изповядват, нета и медиите да ги опростачат.

      Тезии процеси, невидими за социолозите, превърнали се в социопати ще доведат до големи промени у нас през близките години. 


image

                            Авторът на постинга






Гласувай:
11
0



1. vesever - Изключително впечатляващо е човек ...
18.08 19:40
Изключително впечатляващо е човек да може да се докосне до бита на хората, населяващи Родопите, не само да чете за тях.
И наистина много предишни насаждани представи отпадат, когато човек с очите си види тези хора и начина им на живот, и селцата им, закътани в планината, със старите къщи, и невероятното трудолюбие и сила дори на възрастните хора, привързани към земята. Лично за мен такъв начин на живот е подвиг , на който градските съвременни хора не са способни.
Дай Боже да се населяват и съживяват тези земи, и също така повече туристи да ги посещават и да допринасят както могат да процъфтяването на тези величествени места.
Поздрави, Коста!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Тези хора са част от едиин процес,
19.08 11:25
vesever написа:
Изключително впечатляващо е човек да може да се докосне до бита на хората, населяващи Родопите, не само да чете за тях.
И наистина много предишни насаждани представи отпадат, когато човек с очите си види тези хора и начина им на живот, и селцата им, закътани в планината, със старите къщи, и невероятното трудолюбие и сила дори на възрастните хора, привързани към земята. Лично за мен такъв начин на живот е подвиг , на който градските съвременни хора не са способни.
Дай Боже да се населяват и съживяват тези земи, и също така повече туристи да ги посещават и да допринасят както могат да процъфтяването на тези величествени места.
Поздрави, Коста!


който върви тук и чужди страни се стараят да го яхнат срещу интересите на България. Началото бе строителството на джамиите в бълтаромохамеданските населени места. Промените в него водят до създаването на един регион в България, където животът ще тече по различен начин, а това ще наложи преразглеждане на сегашното му статукво. Подобни такива примери на Балканите има доста. Вместо нещо разумно от наща страна, подобно на абдикирането на държавата ни от селата, оставяйки ги в лапите на т. н. битова престъпност, такова абдикиране се случва и тук. Но има една разлика - мохамеданите не допускат битови престъпници да се заселват в селата им или около тях.
А Родопите - за да ги упознае човек са му необходими години, но и доста са понаучи от виликиите родопчани като Васил Дечев, Николай Хайтов, Константин Канев, Стою Шишков и др.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 5856184
Постинги: 2606
Коментари: 6291
Гласове: 13587
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930