Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2013 11:55 - ПАРТИТА ДОЛЕНТЕ ОПУС 1053
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1882 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 13.04.2013 12:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


image




          
                          ПАРТИТА ДОЛЕНТЕ ОПУС 1053

 

    Част първа,  Въведение:

   

   След доста напрегнати дни и куп неприятни задължения се видях свободен за един ден и опитах да се повъзстановя както аз си знам - имитирах отвързано куче. Оказа се обаче, че пренапрегнатата ми психика от неприятните емоции е дала отражение върху възприятията ми, повлияла е зле и на физическия ми тонус.

    Влакът – пълен с нещастници! Всеки се оплаква най-вече от немотия и от кражби. Хората, останали все още в провинцията се считат за жертва на всички правителства след Десетото, които предоставиха възможност на крадците безнаказано да крадат труда и имуществото им, но нещата вече са стигнали до степен, която те наричат битов терор - не се говори за единчини кражби, а за нещо качествено различно, новото определение е битов терор. В полицията вече изобщо не се занимавали с крадците, защото мерките срещу тях не помагали. Излизайки от ареста, където престоявали няколко часа, крадците веднага започвали да крадат отново и заплашвали хората, които са подали жалби срещу тях. Веднаж крадени, втори път заплащвани, хората са се отчаяли и под тежестта на този валяк от смазваща ги престъпност напускат родните си места и се местят по градовете при децата си. Според полицията до осъждане и превъзпитание на крадците не било възможно да се стигне и с това се обяснява масовото обезлюдяване на цели региони на страната  – хората напускат малките населени, бягайки от това, което сеГа се окачествява като битов терор. За терора хората обвиняват директно бившия министър на вътрешните работи, на това мнение съм и аз. Чух го наскоро да говори за битовите кражби – това, което най-много тежи на хората – и обясни, че било така, защото сега сме в криза. Хората били бедни, каза Цвъко и затова крадяли. Само че това въобще не е така! Цвъко отчете и ръст на превенциите срещу кражбите, в резултат на което те намалели с 5%. Свързването на нарастването на кражбите с упадъка в страната, който се дължи на грабежа, започнат след Десетото и още не е завършен, според мен е косвено оправдание на полицията, че не се бори ефективно с крадците. Ако крадците стигнат все пак до съда е ясно - този който не снесе на съдията, ще бъде осъден. Не само на мен, и на ЕС е ясно, че съдебната ни система е корумпирана и печели от престъпниците. Ще допълня нещо и аз към тази тема. Откраднатото от страната от олигарсите, които днес кукловоодят политиците е поне 30 млрд. лв. и това е лостът за манипулирането на живота у нас. Този планиран грабеж след Десетото доведе страната до настоящата криза, от която аз не виждам излизане.

    Към тези аргументи хората добавят и още един, който мултиплицира престъпността – това, че не сме нормална държава. Защото с глупавото си законодателство е предоставена възможност на две огромни групи от активното население вместо да работят да се занимават с кражби и престъпност. Първата масова група крадци са ромовете, които живеят преобладаващо от парите за помощи за децата им. Те затова и толкова раждат, на семейство се падат по осем деца, от тях остават живи поне шест. По този начин бидейки свободни от задължения да се трудят, те... крадат. И кражбите им ставали все по-нагли, прогонвайки по този начин хората от селата в цели региони на страната. Втората масова група крадци са предимно младите хора, които вместо да се трудят....живеят от пенсиите на майките си. От тези пенсии те имат между 2 и 5 лв. на ден за живот – б. м. за пиене, - но пък и свободно време, което ползват за странични изяви. Докато пият по кръчмите те уреждат по някоя далавера, а вечер или дори и през деня, те крадат по вилните зони и по къщите с временно пребиваване метали и други предмети, които могат веднага да бъдат реализирани на пазара. Аз съм убеден, че такива хора има и обвинения срещу тях в определени населени места и срещу конкретни лица съм чувал многократно. И констатации съм чувал, че всички ги знаят, че са крадци и че те пак продължават да крадат. Хората имат подозрения, че крадците в резултат на многото им задържания в полицията са се съешили с полицаите, дЕлат с тях и полицаите ги пазят. Вероятно тези две групи хора -  ромовете с детските и младите хора с пенсиите на майките си - са основната част от безработните в България, защото това е техният начин на живот - без мисъл за утре, без цели в живота, без ангажименти, ден за ден, кражбата, далаверата, удара, играта – така разбират те живота, така ги научи демокрацията. Абсолютните пазарни боклуци! Според хората тези две групи в България наброяват повече от милион ако не активни крадци, то кандидати за този занаят или измамници в разни области, готови да се включат в нещо, за да получат пари без труд. Ето пример за далавера, за която се дават от 50 лв. нагоре:

   Фащат крадците на автомобили или телефонните измамници един боклук от гаровата кръчма и му казват:

-         Намираш този човек и вземаш от него парите, ще ти кажем на кого да ги дадеш по телефона. 50 лв. са за теб. Не изпълниш ли - режем ти главата.

   Поръчителите не се легитимират. В случай, че се стигне до арест на боклука /пардон, мулето/ то не познава никого, веригата с престъплението се къса. Не може да се направи статистика, но верятно много „мулета фъркат по целия свят и носят разни нерегламентирани неща в тайници или глътнати в стомасите им.

   Има ли обаче някой полза от този престъпен контингент? Посочвам сотаджиите, охранителните фирми., организираната престъпност. Едните живеят за да ограниичават престъпността, поне така е на хартия, другите има нужда от обслужващ контингент, каквито са т. н. мулета, продавачи на цигари, дрога и др. А къде отиват парите на престъпниците, но сама на едрите, ако се стигне до съд? Мисля, при съдиите срещу свободата им.

   И още нещо изтъкват хората – никога до сега политиците не са се интересували от това, как живеят хората, а как да изпълняват поръчките на мафиотите /олигарсите?/, на които те трябва да служат. Хората считат, че всички политици са избирани за да служат на мафията и поради това нищо в България няма да се промени. Всички са убедени, че дори и тези във временното правителство са към службите, проверени и инструктирани са що да правят. Към обслужващите мафията политици хората причисляват и Плевнялиев.
  

 image

 image

   Част втора - Гавот с цените на тока:

   Черните мисли от Въведението ме върнаха малко назад във времето. Преди да свалят правителството на бать Боко аз казах, че щом той е решил да отнема лиценз на енергомафиоти по-вероятното е те на него да му отнемат преди това лиценза.  Така и стана. Не са само на мен е извество, че той има линия, която трябва да следва и че при опит да кривне от нея ще го махнат.

   Но аз предвидих и нещо друго, което вече чух в изказвание на новата шефка на ДКЕВР. Няма да коментирам безличната й физионимия. Преди нея турнаха една друга без образование, с изменения в лицето от наследствен сифилилис в рода й. Аз казах, че токът има възможности да поевтинее, но това няма да стане, защото това означава да се намалят печалбите на енергийните мафиоти. И още нещо казах, че те ще извадят отново спора ток-въглища-ток и ще запроституират с него. Точно така правят вече. Известно е, че цените на въглищата влияят на производството на ел. енергия и цената й се повишава, но пък и много ток се ползва и при добива на въглища и така вторично се вдигат цените на въглищата, които отново вдигат цените на тока. Май в ДКЕВР в МЕТ са чели постинга ми, защото отново заиграха на този кон. Намалението на тока нямало да се случи, защото щели да поскъпнат въглищата. А защо ще поскъпват въглищата– никой не знай? Но аз, като дългогодишен служител на енергетиката ще дам мнение: според мен цената на тока е завишена с около 30% над реалната, но тя не само няма да се намали, а и ще се увеличи. И като стане това, вероятно от 1. 07. т. г. ще цитирам този мой постинг.

    Да припомня една наща история, която получи кодово име „Въглищарите”. Три наши въглищни мутри от НЕК отидоха в Турция по бизнес. Ама вместо да разговарят с тях, турците ги застреляха в колата им заедно с шофьора им. Аз обаче знам защо, но сега няма да кажа. Този епизод с въглищарите напомням за да потвърдя, че те са голяма работа. Твърди се, че така било и в Япония, където си  имали министър на въглищата /в момента професор Наибаго Укюмура/. Напомням и още нещо, че въгледобните мини в България купи и веднага затвори енергобизнесмена Ковачки. Аз знам защо това се извърши, но сега няма да кажа. Само ще подскажа, че намеренията да се повишат цените на въглищата и продажбите на въгледобвните мини, затворени сега, са много тясно свързани.

   Като човек с  познания в енергетиката само ще спомена, че поне 50% от цената на ел.енергия зависи от стойността на въглищата, които ТЕЦ изгаря в пещите си. Така, че ако едни искат цената на тока да падне малко, има много инструменти това да не стане, а обратното. А за да стане обратното има много доводи, ето един от тях.

    Крадците на труда ни, /пардон, ЕРП-тата/ искат и искат още пари за инвестиции, а вземат заплати по 120000 лв. месечно и още два пъти по толкова за лични нужди тук в страната, защото се водят в командировка. Така цялата печалба от дейността им отива за заплати, но за да работят ЕРП-тата трябват пари и за други разходи. Загова те настояват за по-високи цени на тока. Да не забравяме, че под влияние на бать Боко процентът загуби, които им се признава бе намален от 15 на 12, което означава за ЧЕЗ месечно около 2000000 лв. по-малко окрадено от нас. Сега чрез фокуси те ще се докопат да повишение на цената на тока в степен, тези 2000000 лв. да не са за тяхна сметка, а за сметка на потребителите им. И разпоредбата на ДКЕВР ще се върне с нова тежест върху хората, точно ообратно на замисленото. Още едно число ще приведа – годишно ЧЕЗ законно печели от България по 1,5 млрд. лева - толкова ни струват концесионерите. А колко източват чрез разработени схеми, може да се предполага.

    Сега една гатанка:

    Защо намаляват мощността на АЕЦ, която произвежда сравнително евтин ток, защо да не работят фотоволтаиците и вятърните генератори, които не изразходват въглища, а трябва непременно да работят ТЕЦ? Аз знам защо, но на този въпрос всеки може да си отговори сам. Вече споменах понятието въглищни мутри. Отговорът на този въъпрос за избора на производител на ел. енергия обяснява защо плащаме поне 30% по-висока цена за тока от действителната и защо вместо да се нормализира цената на тока, тя все нарства и нараства. И така ще бъде, докато има енергийни мафиоти и чадър над тях. Оправданието е, че тия с фотоволтаиците лъжели – аз не се съмнявам, че е така. Намериха отчети на фотоволтаични мутри, че са правели ток по 32 часа на денонощие, макар светлото време да е средногодишно 12 часа на дедонощие. Други подобни пениси подмятат мутрите с вятърните генератори. Не могат да се справят с тези лъжци, и затова залагат на въглищата, но защо дадоха право на такива да правят зелен ток, които са непочтенни?

      Тези метастази в концесиите по тока бяха взаимствани от разработката на англичаните Кевин и Грег в схемите за водните грабежи от дружеството „Софийска вода”, които сега продължават французите. Те се изразяват в разформироване на дружеството и сключване на договори с външни фирми. Защото като има комисия, има и комисионни. Това разрушава предприятието като такова, с него започват да играят външни мошенеци, които по схеми с основните играчи го източват. А за хората – все по-високи цени, унищожена структура на някогашните  работещи В и К и Електроснабдяване. Чиито печалби оставаха в страната.

    До къде ще стигнат нещата с тока и водата? С нас ще се отнасят концесионерите по същия начин, както олигарсите с балерините на Большой театр. И дори по жестоко. Ползвам израз от Шоплуко, от с. Требич:

    Ще ни ебават докато късъмче по дупенцето ни не остане, но и след това няма да се спрат...

 

     Част трета, Сарабанда на електротраспорта:

     Сега една друга тема за разхиженията /не обичам съветските думи, но тази ми харесва/ на тока в особено големи размери. Ще дам примери с електротранспорта, където съм добре запознат с тази тема.

     Веднага ще кажа, че ако има страна с такъв парк и такава организация на електротранспорта, това може да е само Северна Корея. Тях ги оправдавам, защото те спътници пускат, атомни оръжия произвеждат за да се пазят от капиталистите и пари за електротранспорт нямат. Добре, че ги управлява гений на гениите, та някак се справят. Ние не правим като тях -  само оръжия и нищо друго - но пък тук се шири дуг бизнес, който ни изравнява по ефективност със Северна Корея, а може и да е по-разрушителен от нейния комунизъм – краде се яко, на едро!

   Ще разгледам електротранспорта в раздела влакове и градски транспорт.

   Нивото на електролокомотивите ни е от 1975 г. Тогава навлязоха в България чехските електровоози Шкода и съветските електрички ЭП 25. Разликата е, че електричките за определен пробег и товар изразходват 3-4 пъти повече ел. енергия от електровозите. Електричките пътуват до днес. За почти 40 години нещата по влаковете се промениха много. Остана същото само захранващото им напрежение от  27 кV, което се трансформира на 3 кV, изправя се и като пулсилащ ток се подава на тяговите ел. двигатели. Някога изобщо не ставаше дума за режим на рекуперация, което означава връщане на ел.енелгия в мрежите. Днес на Запад няма влак, който да не генерира енергия при спиране или спускане по наклон. Такива са и новите влакове Сименс. Те са със сухи трансформатори, електронни преобразуватели, които преобразуват постоянния ток при спускане на влака в променлив, подават го на страна 3 кV на трасформатора и влакът става малка електроцентрала при определен релеф на пътя или в режим на спиране. А нашите влакове от преди 40 години ползват тази енергия за режима динамично спиране - нагряват с нея един реотани на покрива на локомотива, за да се удължава живота на спирачките. Ниво – 3000 години преди маймуните. Само че, това се заплаща. Централите произвеждат ток, който отива в бездънната яма на електротранспорта, от която няма връщане. Само един ппример. Една нова мотриса Сименс потрабява за правоз на определено разсттояние пет пъти по-малко ел.енерия от една 40 годишна електричка. И понеже БДЖ няма пари, търкаляме старите електрички с огромните разходи по тях.

    Същото нещо важи и за Градския електротранспорт. Всичките тролеи, трамваи и старите мотриси на метрото с отделните вагони – рециклирани съветски – са разхитители на ел. енсергия. Новите тролейбуси Шкоода обаче могат да работят в рекуперативен режим, а също и новите, жълтите мотриси на метрото. Тези мотриси са руски, но ел.оборудването им е японско и е връх на технологиите. Постоянното захранващо напрежение те преобразува чрез електронни елементи в променливо с много широк диапазон на честотата и то задвижва асинхронни тягови двигатели с 95%  КПД. Тези електроннии елементии преобразуват при спиране на мотрисата или при спускане по наклон генерираната енертия отново в постоянен ток, който се връща в мрежата. Ефектът мога да обясня така:

   Една мотриса пътува от сп. Стадиона към сп. Жулио Кри, а друга – обратно. Спускащата се мотриса подава над 50% от необходимата енергия на изкачващата се или все едно я бута. Този процес важи и за мотрисите, които спират и тези, които в този момента тръгват. Намаляването на консумацията на ел.енергия в зависимост от организацията на движението може да бъде между 30 и 50%.

   Само че, тези в съветите, които работят по транспорта са хем неинтелигентни, хем корумпирани. Напомням за „удара” с рециклираните боклуци, сдвоените автобуси Мерцедес, от който с милиони се е нагушил Софиянски. Днес трън в обите на хората са рекетьорите на ЦГМ. Но от тях има и още по-корумпирани обищинари, тези по стоителството. Ако организацията на Градския транспорт се извършваше от интелигентни хора, а не от тия в ЦГМ, това може да доведе до значителна икономия на ел.енергия.

    Един примир за ефективността на трамваите, посочвам само широколинейния трамвай №22 . Той пътува през Пазара, от където ромове товарят полуразвалени храни за двете му посоки – едната е към Баталовата воденица и Факултето, а втората е към ул. Летоструй /кв. Христо Ботев/. Освен тези храни в трамвая се товарят и намерени по кофите за боклук предмети и материали, с които превоозното средство се замърсяма, вмирисва, поврежда от дългите метални предмети. Това от една страна, а от друга - тези пътници не си вадят билети, да не говорим за това, че возят обемни предмети. Хем превозното средство е неефективно, закото е разхитител на ток, хем за извършената от него работа собственикът му – Общината – не получава пари за разходите му, при които тж развозва боклуци за извличане от тях на суровини за скрапопунктовете. Знам чрез това извиване на ръцета на Градсия транспорт кои мутри искат да се облагодетелстват и ще появя и на тази тема някой постинг.

    В западните страни трамваите и мотрисиите на метрото са тип съчленени, това означава, че композицията се прави толкова дълга, колкото са нуждите на пътниците в определен момент. Тук метрото ще е с всичките си вагони, дори да вози и един човек, като малко се ппроменя графика му.  Ако в западна страна те хванат без билет, това е криминално деяние. Тук има наказание за нередовните пътници, но за извоювалите си права да пътуват за сметка на Общината те не вагжат.

    Навсякъде, „разровиш ли го ще мирише и ще горчи като отрова”.....

    image

 image


 
image

А това е авторът на писанието - негов автопортрет.



Гласувай:
7



1. nicodima - Здравей, Коста!
13.04.2013 19:42
Това чудовище на снимката не си ти... Това е нашата действителност!
А може би като такъв ще те видят от своята камбанария тези, чието було си повдигнал.
Благодаря за просветителския постинг. Не разбирам от тези неща и съм впечатлена.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12332805
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18389
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930