Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2021 18:56 - РАЗГОВОРНИЯТ ЕЗИК – ЖИВ ОРГАНИЗЪМ, КОЙТО СЕ РАЗВИВА!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Забавление   
Прочетен: 1276 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

 

РАЗГОВОРНИЯТ ЕЗИК – ЖИВ  ОРГАНИЗЪМ,  КОЙТО  СЕ  РАЗВИВА!

 

    В езика ни непрекъснато навлизат нови думи, някои, взаимствани от други езици, други като резултат от промените в живота – въвеждане на нови технологии, извисяване на културни личности, които със словото си го правят още по-пълен и красив.

    В културния живот на страната ни в последните години се налагат нови хора, които с богатата си куллтура допринасят езикът ни да премине през толкова бързи промени, че словото им остава не напълно разбираемо за народа. Новото културно направление у нас, СлавитрифоновизЪма, допринесе много за промените, които навлизат в езика ни. Причината е неговото огромно влияние върху масите благодарение на интелекта му, на изявите му по сцените и медиите, на песните, които пише, а също така и резултат от навлизането му в политиката. Най-прогресивната част от обещството ни следи изявите му и несъзнателно или съвсем съзнателно все повече ползва негови думи. Навлизането им в езика ни не може да бъде спряно, но и не трябва – те са богатство за него, а и за самите нас.

   Аз съм фен на тази изключителна за културата ни личност и вече ползвам много негови думи, които той втурна в езика ни. Имам проблем обаче с езика на последователите му. В желанието си да приличат доксан докус /деветдесет и девет процента/ на него, те надиплят думи, както се постъпва в „прилепчивите” езици, каквито са турския и немския. В тях в една сложна дума можеш да прилепиш няколко.

   Отворих страницата на един от най-обладаните от СлавитрифоновизЪма нетов изявник и намерих нещо, което не разбирам. Признавам, за мен то е много сложно, далеч съм от нивото на този славитрофоновец. Ето какво е написал той:

 

 

14.  - оооо, ко знаеш ти
15:21

има бум и на шотландския тартан у западните Штати

туй Том Форд, Джорджо ДелиАрмани, БабаДюла Версаче,
Долче & Кортана, Гочо Кавали..

иръпшън!!!

 

 

   Написаното прави много голям смисъл, имам това усещане, но аз не мога да го разбера. Май не само аз. На сбирка в База „ DTF” на Центъра в Санта Моника поисках цифрова помощ за разтълкуването му – програма, която с по-прости, разбираеми за мен думи, да ми представи словото на культурника така, че да го разбера. Дадоха ми два диска с програми. Резултатите обаче от въпроса ми не доведоха до нищо. Първата програма даде една, според мен безсмислица:

   „Амазонка, ГДР, Сингапур и Мизия.”!?!

    Така трябвало да разбирам написаното от славитрофоновеца. Втората програма написа друга безсмислица:

   „Глупости на търкалета и отгоре две кюфтета.”

 

    Имам претенции, че съм от интелигентия контингент на Слави, но се чувствам подтиснат от факта, че слово на славитрифоновец остава за мен неразбираемо. Ако някой може да ми обясни, какво този човек със написаното иска да каже, моля да ми го обЯсни.

   Явно останал съм за сега зад СлавитроновизЪма, който навлиза с мощ в живота ни. Искам да наваксам изоставането си.

 





Гласувай:
8



1. nedovolen - Мислех, че пишеш сериозно, па то ...
14.07.2021 19:08
Мислех, че пишеш сериозно, па то само за паниран. Ако го види твой товарищ Борн, мамма мио.
:)))
цитирай
2. planinitenabulgaria - Товарищ борН от вчера на опашката пред телевизията на Слави,
14.07.2021 19:54
nedovolen написа:
Мислех, че пишеш сериозно, па то само за паниран. Ако го види твой товарищ Борн, мамма мио.
:)))


кандидатира се за космонавт към НАСА, от където да излети в космоса заедно със северомакедонка. Това за него ще много вълнуващо, защото в кадровото му досие няма сводка за негова извънбрачна връзка. Първата му може да е със северомакедонка-космонавт. Стискам му палц
цитирай
3. nedovolen - Провери си в Сентъра. В посоченото ...
14.07.2021 20:05
Провери си в Сентъра. В посоченото тв чака ББ, обещали му да води шоу.
Товарища ти Борн няма да падне толкова ниЗко.
:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12305026
Постинги: 4573
Коментари: 10805
Гласове: 18381
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930