Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04 12:56 - МУЗИКАТА НА ПОМОЩ СРЕЩУ ИДИОТИТЕ – 3
Автор: planinitenabulgaria Категория: Забавление   
Прочетен: 460 Коментари: 1 Гласове:
10

Последна промяна: 24.04 20:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   С посвещение на дългогодишиния блогър Венцивалери1951 и на президента ни: 


                                 МУЗИКАТА  НА  ПОМОЩ  СРЕЩУ  ИДИОТИТЕ – 3

 

   Музиката е много важна НАДНАСТРОЙКА в живота на хората, които я обичат. Тя е във тях, пътува с тях по пътя на естественото им Божие употрелление по земинния им, прави хората благородни, добри, мъдри, хармонични като личности. Хармонията е понятие, произлизащо от музиката, цитарм Бах. Това не важи за професиоалните музиканти, които а тази позиция в живота им носят много тежко бреме и поради това при тях настъпват изкривявания в духа и делата им. Досегът до музиката, е нещо много силно и въздействащо, извор на сили и вдъхновение в ежедневието на Човека.

   Преди яколко десетки години, в рамките на живота ми,  хората отдаваха по-голямо значение на музиката, бяха и по-запознати с нея въпреки по-трудният достъп до това изкуство – грамофонните записи и радиото. Телевизията бе като изключена от това изкуство. Днес от Интернет може да се намери веднага произведението, което човек иска да чуе отново или да се запознае с друго. Има и програма по телевизията, която излъчва само класическа музика в най-общия смисъл.

   Простакщината по света обаче разпръсна много жесток вирус, който Шостакович преди смъртта си нрече така: „Различни шлагерни епидемии заливат света!” Той почина през 1975 г. и едва ли е предполагал, как тези „епидемии” ще се развият, слизайки до най-ниското ниво, което аз мога да си представя, чалгата. Думата чалга е означавала музика в турския език, но вече е въведена менджилер. И те се срамуват от този термин. Чалга и гювендии е имало по времето на Емин ага Балталъ по време ва зимата в зимните му коннаци по Родопите. Дс обаче в страната ни чалгата процъвтя и нещо повече, стана наименование на новата култура /б. м. простащината/, с която е облъчено и заразено цяло поколение, наричано чалгапоколението. Най-голям активник в това „образоване” бе Станисслав Трифонов, благодарение на което той днес е предлаган от неговите чалгарчета за директор на страната ни, министър-председател. Защото е биринджичалгаджия. Пояснявам, чалгаджия и този, който с чалга си вади хляба, чалгар е този, който поради простащината си люби чалгата.

   Падението на курлтурата на хората, подмяната й /най-общо казано/ с чалга доведе страната ни до днешния ни хал, когато имаме за президент чалгар, на културно ниво простакисимус. Поколението, което расте го глреда, той е пример за него и без всякакво съмнение ще се стреми да го надмине /по простащина/. Без да осъзнава какви вреди нанася той на държавата, която в момента тресе и десталилизира, и която е възможно ако така продължи с  подкрепата на простащината – неговите електротники - да доведе до хаос.

    Има и друго обяснеие, простащинната в момента да е параван за промените, които иска Путин от ГРУшниките му в България да проведат, начело с Радев, това извън темата музика.

   Когато бях малък имаше куртурни хора, които се стремяха да посочат градивен, творчески път на децата си и на другите дец Спомням си един родоповед, родител на една наша съученичка, който искаше да ни запознава с Родопите. Друг един родител твърдеше, че ако един човек не познава всичките 9 симфоии нна Бетховен, той не може да се нарече куртурен. Това негово твърдение стана причина аз да чуя тези симфонии, макар да не съм разбирал тогава нищо от тях.

    Да напиша този постинг причина е също така една свещена простота, коментар на един блогър в постинга ми, който химнослови Добри Терпешев, защото бил културен и честен човек. Горкият блогър, така ще си и умре със заблудите, нацръкани му от комунстическата пропаганда в главата. Той никога няма да повярва, че Сталин е в оснновата на взривяването на храма ни Света Неделя, че Путин е в основата на взривяванета на военния склад на Чехия, което означава НАТО през 2014 г. В Западна България за такива като него казват:

-       На такъв кът негу нищо нимойош му дади, мойш само да

му земиш или му гу вкаръш...

Този блогов активник, освен гурата му, простакисимуса

Радев и най-великият политик на света за всички времена, Путин, също е причина да напиша този постинг с нйдежда да го прочете, осмисли и се промени.Хората стигат по някое време до истината и се променят, не се променят само тия от типа промити мозъци и бетонни глави.

 

   В постиннга си ще включа 4 симфонии,  почертавам обаче, те не са за капиране по силите на широк кръг обичащи музиката, защото са много сложни като музика и са най-знначителните в този жанр произведения от втората половина на ХІХ век, тези на Брамс. Въпросът ми е, ако някъде по света хората си избират напр. президент и ако тези хора не бяха опросачени от чмалгакултурата, щяха ли да си изберат президент простакисимус?

    Няколко думи за симфониите:

    Първата от тях, в до минор, е драматачна. Писане е 15 години. Тя наред с 39-а симфония на Моцарт тя е една от най-важните симфонии на света, образец за останалите композитори. Писана е в маниера на Хайдн,  това е видно само за запозатите с този жанр. Във втората част Брамс взема пример от Шуман, неговата 4-а симфония със солиращата цигулка. Прекрасно нещо!!! Тежестта на симфонията Брамс вместо в първа, изтегла в чечвъртата й част. Мощта се сгъстява, сгъставя, чуват се копита на коне в галоп, прозвучава хорал вместо кода и идва финалът. След което такива като мен отово усещат, че са живи, че дишат. И си казват – какви висоти може да достигне човешката мисъл.

   Втората симфонния в ре мажор Брамс пише за едно лято почивайки си от труда през петнадесетте предходни години, когато работи над Първата. Тя е жизнерадостна, най-лека за възприемане от неговите симфонии.

    Третата му сифония, във фа мажор, е героична, макар за тази цел Брамс да не ползва тоналността ми бемол мажор. Тя е по кратка от Първата, но предсавлява едно цяло. От идеята в нея се вдъхновява Дворжак при Концерта си за виолончело. Тежестта на отделните части тук е равномерна. При кодата отново има хорал, като подготовка към финала, а в кря на финала звучи прекрасната първа тема от първата й част. Аз не употребявам думата гениално за други композитори, освен за Моцарт, но такъв висш разум, такова велико нещо много рядко се среща в музикалното изкуство.

   Четвъртата симфония в ми минор на Брамс е трагична, макар и не наречена така. Тя е най-известната му заради финала си, тема с вариации във форма на пасакалия. Тя и най-сложна от всичките му симфонии, като в нея Брамс ползва всичките си достижения в областта на музиката, прилага всичко велико от миналото, започвайки от Бах. Във финала, Пасакалия, на тема от 4 тона Брамс гради готическа катедрала, подобно на Бах, с подобно полифонично майсторство. С тази симфония Брамс завършва симфоничното си творество, наподобявайки това на Моцарт, който в Симфонията си, наречена Юпитер също ползва в последна й част полифония във формата фуга на три теми. Големите творци как се учат един от друг, макар и с несъвпадащи по време пътища в изкуството. Достигнатото от Брамс поема Шостакович, чието творчество за познаващите го носи следният музикален символ:

-       А защо ппез ХХ век отново да няма един Брамс?

 

  Завършвам постинга си с въпрос, който поставям за втори път:

  - Ако едни държавник бе образован в музиката, щеше ли да се превърне  символ на простащината в страната си?
  

    Прилагам линкове със симфониите на Брамс.













Гласувай:
10
0



1. batogo - !!!:))) Убеден съм, че такива са подмолните намерения.., planinitenabulgaria!
19.04 14:29
...простащинната в момента да е параван за промените, които иска Путин от ГРУшниките му в България да проведат, начело с Радев...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 8116619
Постинги: 3447
Коментари: 9013
Гласове: 16030
Архив
Календар
«  Май, 2021  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31