Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2022 19:12 - УТРЕ НА БАБИНИТЕ ЗУБИ, НА СЛЕДВАЩИЯ ДЕН - НА ВР. МИДЖУР !
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1558 Коментари: 1 Гласове:
5

Последна промяна: 12.07.2022 19:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   
              ЗАПАДНИЯТ БАЛКАН - ЕДНА ОТ МОИТЕ ПЛАНИНСКИ ЛЮБОВИ...

    Преди седмица бях на седловината Репляна - един превал, по красота като родопските. Само който е бил там, но преди това е упознал целия коджа Балкан и Родопите, може да се наслади истински на тази прелест, да оцени красотата й. От нея се виждат Язовата планина, Широката планина и Балкана, но също така и част от равнината под нея, снижаваща се към Дунава. Това, което привлече погледа ми бе билото на Западния Балкан, което започвайки от седловината над с. Мартиново, свързвала някога селата Мартиново и Топли дол, започва да се изкачва към красавеца Миджур. Това е последният алпийски връх на Балкана, висок 2150 м. Красотата от него е забележителна. Виждат се върховете Вражата глава, Трите Чуки, петте точки с върхове Копрен. На другата страна на билото се изшилва Острата чука, а след седловината Светиниколски превал - вр. Хайдушки камък. От вр. Миджур започва ридът Бабин зуб с уникалните си скали, наподобяващи зъби.  Бил съм навсякъде, вероятно няма да бъда повече по тези места и останах малко тъжен въпреки красотата там, защото едва ли ще бъда по тези божествени красоти отново. За да се посетят Копрен и Трите чуки маршрутът трае 14 часа от с. Дойкинци. С джип марщрутат се скасява два пъти.
  Утре нова приятна изненада за мен - ще водя познати туристки на рида Бабин зуб и следващия ден на вр. Миджур. 
  Да се докосвам до Балкана за мен е преживяване, но да се докосвам до местата, където най-малко той е увреден от хората и гъмжи от диви животни, за мен е вдъхновение. Истина е, че малко изпитвам страх, но това не ме връща обратно.
   Пожелавам на всички обичащи красотата на природата да посетят рида Бабин зуб и да изкачат първенеца на Западния Балкан, вр. Миджур. Ако извърщшат този преход, убеден съм, те ще заобичат Балкана и ще "проходят" по него.... 
  Ако се разглежда билото на Балката от Черни връх в посока на запад, виждат се Ком-овете, после Копрен-ите и накрая в небесата се издига Мидур.
   



Гласувай:
5



Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12303913
Постинги: 4573
Коментари: 10803
Гласове: 18381
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930