Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2021 10:23 - СЛЕД МНОГО ГОДИНИ - ОТНОВО НА МАХАЛА ЧАМЛА - 4
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 891 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

  В този постинг ще поместя още картини от разходката ми в махала Чамла. Тук винаги съм /сме!/ имал късмет като хубаво време, случаен транспорт, който да ми помогне, неочаквана среща. И този път бе така:

   Вървя нагоре по трасирания наскоро път, който трябва да бъде построен за да станат по-лесно достъпни част от земите и пасищата на с. Гьоврен. След построяването на пътя това ще бъде факт, но според мен това е поводът, а причината е подготовка на инфраструктура за сеч на горите около махала Чамла. Тези гори са с прекрасни дървета, много от тях, както и тези с огромните черни борове над с. Гьоврен не са сечени никога. В основата на строежа на този път, страхотен като разрешаващ достъп на туристите високо-високо в този прекрасен регион и улеснение на селяните от Гьоврен, 100% турци, всичките млади хора от които работят като строители по ЕС, аз съзирам следната измама – вместо Горското да изразходва средства за път с цел сеч на определени гори, разходите за пътя са прехвърлени по друго перо. Дано да не сторено това във връзка с плановете на наследниците на мошеника Ал Бош, които описах в предния ми постинг.

  Планът ми бе да достигна до определно място – един карстов извор по пътя - с кола, където да я оставя за да може в рамките на един ден да достигна до Чамла пеша и да се върна. На пътя обаче имаше табела, че се взривяват скали и поех пеша. Да се измине този маршрут за един ден и да се върна е невъзможно. Но тръгнах. При извора ме настигна камион с горски работници от с. Гьоврен, които спряха за вода. Няма как да не ме поканят да ме вземат нагоре. Разговорихме се, взеха да ми обясняват къде какво се вижда наоколо, но аз ги корогирах където грешаха и те разбраха, че съм вещ по техния край. Дори ги разкритикувах – да бъркат вр. Гьозтепе /Виденица/-най-личният от всичките върхове тук! - с друг е голяма грешка. Тези турци ми спестиха към 2, 5-3  часа изкачване, което означана и много сили и така се включих в плана ми. Прибрах се по тъмно, но пък по сигурен път, шосе. Предупредиха ме, ако остана да нощувам в сеновала на Чамла да не излизам през нощта, защото ще си имам проблеми с мечка, която живее там. По нощите отивал с мечетата си на извора, който е срещу сеновала. Същата тази мечка в края на работния ден на турците им се ядосала за нещо и с рев се затичала към тях. Те се скрили в УАЗ-ката, но тя потрошила прозорци и изкривила колонките им. Оставили хората резачки, лични неща и чак на другия ден отишли да си ги приберат.

    За още един късмет преди години тук да спомена с една група, която водих по тези места. Времето се мръщи, светкавици имаше, само при нас не валеше. В момента в който се крихме в този сеновал да нощуваме заваля страхотен град. Ако ни бе сварил по пътя, щеше да ни покъса наметалата и да ни насини главите.

   За благодарност на турците, които ми спестиха 2-3 часа при прибирането си към София минах през магазина на Гьоврен, където продавачката туркиня се държи особено мило с вен.  Купих 4 двулитрови бири и казах, че са за берекет вересим на четиримата души, чиито имана запомних. Ако не бяха ме взели в камиона, нямаше да достигна до селото този ден.

    И понеже стана въпрос за с. Гьоврен, да упомена, че под селото е джамията на вдовицата на турския султан,  Султанайшеджамиси, чито мъж е убит при завладяването на този край от турците. Строежът на този джамия е причина да се появят в този помашки край три турски села, където се заселват строителите турци на джамията – Грохотно, Гьоврен и Борино. Пред джамията има стоянка да джипове, които изкачват туристи на желани от тях красиви места. Такова е върхът над с. Гьоврен, Кабаташ. Предлагат се услуги за возене до Кемеровия мост, на Ягодинската Синаница, на Чамла, на извора на р. Въча и къде ли не. Джипът вози 6 души, цената е 10 лв. на човек. Ако сам човек си наеме джип, плаща 60 лв.

 

    А сега продължавам с картини от разходката ми из изключително силното за мен място около обезлюдената вече махала, Чамла. Там е прекрасно. Които са посетили този родопски регион и сахсе покачили на едноименния връх, на 50-тина метра над селото, са убедени, че твърдението ми е истинно.


image

Суровата природа не прогони хората от тези места, прогони ги комунизма, който отне собствеността им, техният поминък....

image



image

Без война разрушения причинама, що е то? Комунизмът, жизнената среда, в коята се пръкна настоящиятни президент.

image



image



image

Хубава къщичка. Не е мислел когато я е строил човекът да я напусне...

image

                Сеновалът, където нощуваме. Точно до извора.

image



image

Ще се повторя - разруха причинена не от война а от простотии, които днес прави румеН радеВ на страната тни.

image



image



image



image



image

                                     Някогашното учулище. Тук е имало деца.

image



image



image



image



image



image

По този пимски път вероятно са дошли първите заселници тук.

image



image


image



image



image

                                Единствения останал гроб....

image



image



image

Селото от долната страна е обкръжено с гори, от където не знаеш какво ще изскочи.

image



image

                                    Дънер на бяла мура, откраднато е дървото.

image

На горната и долната снимка - бели мури. Ще ги посекат и тях...

image








Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12285848
Постинги: 4567
Коментари: 10794
Гласове: 18370
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930