Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2020 22:13 - НА РАЗХОДКА ОКОЛО СЕЛО ГЕЛА - 3
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 891 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 22.12.2020 21:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
   Завършвам пълння кръг около връх Турлата. Намирам се на Магистралата, така хумористично бива наричан пътят от Превала до с. Гела. Остава ми да се спусна под крепостта, да се изкача после на нея и да се върна в "базата" си в Гела. И животът е един пълен кръг. Когато се роди човек, майка му го посреща с песен. Полага го в дървена люлка, поне някога е било така. Когато умира го изпращат с песен, доста различна, обличат го в дървен костюм. При раздялата с тази прекрасна планина, съчетана с въпроса, ще бъда ли някога отново сред тази красота, ме налягат черни мисли. Една от тях е, че тук вече никакъв турист няма да стъпи и да се докосне до тази красота. Не познаваш ли региона, никъде няма да стигнеш днес, когато няма повече туристически пътеки с маркировка. Дано останат в електронното пространство снимките ми от тази божествена разходка. Чао, Гела. Бях свидетел на възхода /или пък падението/ ти в продължение на десетки години, мисля около 55. Дано и други след мен обичат природата, да са войнстващи еколози и любители краеведи какъвто съм аз...
   Приятна разходка с мен в последната третина от обиколката ми около вр. Турлата.   

image

                             Част от крепостта Градището

image

                                                    Водолюбиво растение

image



image



image

                                От високото се вижда понякога и село Гела.

image

                    Вече съм на площадката, където е била крепостта.

image



image



image

                           Доказателство, че тук най-първи са играли траките.

image

                                                          Останки от зид

image

                         Тракова работа...

image



image

Упознал поне 100 тракийски светилища, откривам навсякъде почерка им.

image



image

                                              Останки от скални ниши?

image

    И Турлата се вижда от тези остри, изнисини в страни от рида скали.

image

                                                    Село  Гела

image

        Изоставена в.мера, природата си я взема обратно.

image



image

                                    Глава на змей?

image



image



image

                                    Някогашното ТКЗС на с. Гела

image

                           Мравунякът е висок колкото мен.

image

         Да не останат грладни мравките, тук зимата идва бързо и е люта.

image

                                                   Още една църква на селото

image

                                                          

image

                     

image



image



image

                       Последната къща е първата от село Заевите.

image

Това е дрон, схкойто си играеше едно дете, ама един истински дрон. Ако се хвана за него, ще ме вдигне. Детето се похвали, че ме е  снимало с дрона, който ме следваше когато достигнах пътя.

image

За да е по-интересно за управляващото дрона дете, то го приближи съвсем близо до мен. 




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12301454
Постинги: 4573
Коментари: 10803
Гласове: 18380
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930