Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2017 21:30 - НА РЕЗЕРВАТА ВЪЛЧИ ДОЛ - 1
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2410 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 20.12.2017 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
    Днес ще посетя развъдника на белоглавите орли в резервата Вълчи дол. Този резерват е на площ, нямаща равна на себи си по красота. Ридът му е доста висок, а сипейно-скалните му спусъци към рекичките са нещо изключително. Ридът е разполоожен между реките Бубалъ и Крумовицаа, като достига р. Арда при с. Студен кладенец, където е стената на язовира и естествения скален мост Шейтанкюпрю. Пред очите ми се появяват сипеи с форма на сърца, обградени с гори, изшилени скали, по които кацат белоглавите лешояди. От една пещера над с. Скудеен кладеенец извира вода, дала името на селото. Над селото има две моренни тераси, разположени на етажи - огромни!!! - на които камъните са се свлекли от най-високия връх тук Кечикая /Козя скала/. Не може да се опише тади красота, трябва да се види. Но ми се струва, че освен аз, вероятно я познават още един-двама души. 
    След дни ще се спусна при тракийските светилища при с. Кула, и там е голяма красота. От тази висота, предлагаща иизглед към долинаата на р. Арда, към Крумовцица и рида над Крумовград, на която е разположено най-високото село тук, Бойно, изгледът е неповторим. Особена за сериозните туристи, опозналии всичко, виждащо се от този най-висок рид на Източни Родопи...



image

В момента не вали дъжд, измъквам се бързо от колата. Снощи си легнах с мокри дрехи, увит с всимкте ми одеала. Ставам сух и бързам, защото дъждът отново идва. Много рядко пада дъжд в Източни Родопи, но този път се скъса да вали. За ди ми изсъхнат дехите и обувките, спя с тях. Наистина спя, защото след 10-12 часа ходене се спи като младенец.

image

Такива снимки наричам "Опорни точкихна мисълта", защото забравям наименованието им

image

                                                           Река Крумовица

image

                                         Скали покрай река Крумовица

image

Долната махала на с. Стари чал.До нея няма мост за автомобили над р. Крумовица, а когато тя придойде стаава страшилище.

image



image



image

На прекрасните ливадии на селото текезеесарите са построили бетонно-каменни огради и са ги ликвидирали. Това строителство по ливадите на хората е описано от Н. Хайтов за долиината на р. Кирковска.

image



image



image

                         Пътувм са високата махала на с. Стари чал.

image



image

Достигнах къщиите на с. Стари чал - висока част, днес напуснати. Хората от селото са взели решение през 1989 г. да се преселят в Турция.

image



image

                               Като да е падала тук ракета на Путин....

image



image



image



image

           Един-два стареца остават в селото за да умрат в родното си място...

image



image


image

Този хълм е направо набюдателен пункт към долиината на р. Арда, но днес вали...

image


image



image



image



image

                    Бабата е починала, но дядото още гледа цветята й....

image

Тук е на-високаата къща на селото, но хората са си докаралии вода от близък карстов извор.

image



image

                                            Орлите от резервата вече са над мен.

image



image

Селото, погледнато от висооко. В центъра му тече обилна чешма. Заради тозии изор то е ооснована тук.

image
 
                         Тук докарват умрели едри живоотни за лешоядите. 

image



image

                     В центъра, където маркират белоглавите орли съм.

image



image



image

Спонсорът е Швейцария, тя финансира развъждането на белоглавите лешояди в България.

image

                                  Една от долините на резерватаа Вълчи дол

image

Връх Кози камък, изшилен над с. Студен кладенец. Изглежда лесен за изкачване, но се състои от търкалящи се камъни. Тук гнездят орлите.

image



image



image

                                           Маркиране на белоглав лешояд




Гласувай:
5



1. rosiela - Изумителни места!
20.12.2017 21:54
Тъжно ми е от изоставените къщи.
Коста, това новата ти кола ли е в началото?
цитирай
2. planinitenabulgaria - Това бе колата, моята пътуваща база. Здравината на купето, което бе
20.12.2017 22:00
rosiela написа:
Тъжно ми е от изоставените къщи.
Коста, това новата ти кола ли е в началото?


направено от желязо, а не от пластмаси - така се правеха старите коли - спаси живота ми. Тази кола бе най-запазания Ситроен модел Ксантия в България. Колко предложения съм мал да я продам и тук и в Сърбия, но аз мислех да ми е последната. Всичко по нея бе изправно и работеше както при една на жена на 16 години. Сега имам Пежо 307 Sw,но още не съм я подкарал. Понесох огромни загуби, а и данъците на тази кола са безумни.
цитирай
3. vesever - Снимката с цветята направо ме ра...
20.12.2017 23:49
Снимката с цветята направо ме разби. По-скоро контекстът й, много е трогателно!
Китни селца са били, жалко е, че се рушат!
А не е ли опасно да се спи с мокри дрехи?
цитирай
4. rosiela - Жив и здрав да си,
21.12.2017 00:03
та и това Пежо, дето си го купил, да го караш с удоволствие.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12292350
Постинги: 4567
Коментари: 10794
Гласове: 18370
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930