Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2017 20:03 - ЕДНА ДЪЛГА РАЗХОДКА В ЗАПАДНИТЕ ПОКРАЙНИНИ - 4
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1733 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 03.11.2017 20:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
    Разходката днес ще продължи по Ясеновия рид. Това е ридът от едната страна на реката Ерма, от другата страна е Гребен планина. Този рид принадлежи към Руй планина, която е в България и в Западните покрайнини. Частта в Българя изобщо не може да се мери по красота с тази в Западните покрйнини. Там е все още населено, ливадите са като подстригани, горите са запазени, площта на планината там е много голяма. Руй планина е възлюбена от мен, тя е красавица като Западния Балкан, но в по-малки размери. Изходният пункт за Руй планина е с. Ракита, а най-високата махала се казва Вучидел. От с. Ракита римски път достига махала Вучидел, разделя се на две, като по-тесният път отвежда почти на връх Руй, висок към 1700 м. н. в. Малко върхове са по-обгледни от този. Виждат се Гребен планина, Влашка планина, част от България и Западните покрайнини. Ако на връщане от вр. Руй се върви по рида, а не по долината с римския път се преминава през изключителна красота, като към един връх над нашето с. Ломница има маркировка. Какво се вижда от него съм показвал в постингите си, има и силуетът ми на една скала на Ломница, на стотици метри от този връх. Този скален комплекс се вижда от вр. Руй.
   Приятна разходка с мен по Руй планина!

image

                На този връх са останките от крепостта Асеновото кале.

image



image







            Този рид е зад река Звонска, значи принадлежи към Влашката планина.

image



image

                                   Поглед към Влашката планина

image



image



image


image

                                                       Една българка

image

                        Една от махалите на Ясенов рид. Те са дълги поне 7 км.

image



image



image



image


image

                      Все махали от село Ясенов рид, но тази е централната.

image



image



image



image

                                                       Смешно дърво

image



image



image



image

Силуетът на Драговицки каамък, символът на Трънско. Много е топло, снимката не става, но пък имам и други, на които се виждат дори къщурките на махала Мъниш, която е към с. Врабча.

image



image



image



image



image



image

Пак вр. Драговицки камък, който е в България. Как са прекарали границата тези идиоти, да разделят едно село /Врабча/ в две държави.

image

Това е мравуняк с подарък от мен - края на един хляб. Ще стигне за всички мравки.

image



image



image



image



image



image

                                     На заден план - Гребен планина.

image



image



image



image



image



image

Самотна къща. Не са им я взели от ТКЗС-то и хората още си живеят в нея, тук.

image

                                    Влашката планина

image

                                 Влашката планина

image



image



image



image



image

  По Ясеновия рид. Още дълго ще вървя по него и чак след Калето ще започна да слизам.





Гласувай:
5



1. rosiela - Както гледам, вече си във форма
03.11.2017 21:29
и бродиш из красотите български. Взе ли нова кола от застраховката, та да я вкараш и нея в пътя?
цитирай
2. planinitenabulgaria - Взех Пежо 307 sW, голяма като микробус,
03.11.2017 22:46
rosiela написа:
и бродиш из красотите български. Взе ли нова кола от застраховката, та да я вкараш и нея в пътя?


но за да я ползвам като пътуваща туристическа база трябва да съм сигурен в нея. Ако откаже да запали някъде високо в планината, където нито могат да ме изтеглят, нито може да дойде екип с монтьори, колата остава там. А възможности за друга вече нямаме. Ситроенът беше колата за мен, не мога да я прежаля. Всичко при нея бе изправно, сигурно, както при една жена на 16 години. Ще мине доста време, докато започна да ползвам тази кола при големите ми пътувания. Аз само при тях ползвам кола, в другите случаи - почти винаги влак. Със замираането на селата около София непрекъснато съкращават маршрутките, защото няма пътниици.Тях също ползвах често.
Докато имам сили - ще ходя. Такава команда имам заложена в чипа ми.
цитирай
3. rosiela - Да си жив и здрав, да ходиш!
03.11.2017 22:53
planinitenabulgaria написа:
rosiela написа:
и бродиш из красотите български. Взе ли нова кола от застраховката, та да я вкараш и нея в пътя?


но за да я ползвам като пътуваща туристическа база трябва да съм сигурен в нея. Ако откаже да запали някъде високо в планината, където нито могат да ме изтеглят, нито може да дойде екип с монтьори, колата остава там. А възможности за друга вече нямаме. Ситроенът беше колата за мен, не мога да я прежаля. Всичко при нея бе изправно, сигурно, както при една жена на 16 години. Ще мине доста време, докато започна да ползвам тази кола при големите ми пътувания. Аз само при тях ползвам кола, в другите случаи - почти винаги влак. Със замираането на селата около София непрекъснато съкращават маршрутките, защото няма пътниици.Тях също ползвах често.
Докато имам сили - ще ходя. Такава команда имам заложена в чипа ми.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12284358
Постинги: 4566
Коментари: 10794
Гласове: 18370
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930