Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2016 12:07 - ТРАКИЙСКОТО СВЕТИЛИЩЕ ДО СЕЛО ДОЙРАНЦИ - 5
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1543 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    
    На скалното било с жертвените кладенци на светилището съм, то е доста широко. От тук има видимост към други две светилища, като се отиде на тях пък има видимост към други. Отвсякъде към това било се отправят оригинални тракови пътеки, дялани в скалите, които показах - много траки са идвали тук, където сега съм аз. Всичко е тайнствено, въздейдстващо, това място излъчва енергия, която достига до мен. Сега се замислям, че като достигам опасно място подценявам трудността, осъзнавам я след връщането ми.  Когато срещам турци по тези места, те действат по подобен начин. Идват, заговорят ме, питат разни неща и по едно време казват: Дойдох да видя какъв си, но виждам, че си харен чиляк, добре дошъл. И като си тръгват питат: А кой ти плаща, за да ходиш по тези пущиняци? Имаш ли тнужда от хляб, да нощуваш някъде? И посочват тяхната къща, ако се наложи да отида там. Не мога да им обясня, че имам такъв пъхнат чип още при зачеването ми, който ме отпраща насам и натам. Сега, от висотата на възрастта ми преценявам, че където съм бил, не е зависело мого-много от мен..
   Приятна разходка с мен. Тя ще подължи по дивните скалаци на Ненковската планина. 

image

                                Горилът, който пази светилището?

image

Тази скала е срещу светилището. Такива като форма, като цвят и като състав са скалите на светилището Белинташ. Нищо не са направили траките по нея, вероятно са отчели, че е много твърда.


image

Според мен горе са заколвали животното, по този канал се е стичала кръвта му.

image

              Дупка за събиране на течност някаква ило пък дъждовна вода за пиене...

image

                                                  Жертвеник?

image

                                    Жертвеник?

image



image

       Трон за първосвещеника, от където да пророкува при жертвоприношението?

image



image

Две светилища едно зад друго - Харанлар - изток и Харанлар - запад.Целият Ненковски балкан е бил траков култов комплекс както планината Манастирище за християните. Която също никой не посещава, защото няма чака рака кръчми.

image

                                     Светилището Хайранлар-запад. 

image



image

Какви ли сценарии са се разигравали окло това кладенче преди 8000 години?

image



image



image



image



image

                            Поглед към светилището Харанлар - изток

image

                              Поглед към светилищетто Хайранлар - запад.

image

Чао, светилище! Още съм опиянен от посещението. Пътувам ли отново покрай с. Ненково, неппеменно ще те посетя.

image

Ето следващата ми цел - едни от най-красивите скали на Източни Родоопи. Тази скала бих я нарекъл Разпределителна. В ляво и в дясно от нея започват страховити скали, които ще поскажа, а покрай всичките за улеснение на туристите вие римски път, широк 80 см. напълно запазен, приготвен им преди 2000 години.

image

                                    Долината на с. Бездювен. 

image

Връх Бездювен, включен в програмата ми за следващата година, но все си имам едно на ум, защото станах много голям. Аз съм временен, тия светилища са вечни...





Гласувай:
8



1. rosiela - Невероятно!
08.12.2016 12:31
Нямам по- подходяща дума.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Да ще някой поет да посети това свято място,
08.12.2016 12:50
rosiela написа:
Нямам по- подходяща дума.


и под всяка снимка да напише по нещо в стихове...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12269485
Постинги: 4565
Коментари: 10794
Гласове: 18368
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930