Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2016 20:03 - СИМВОЛЪТ НА ИЗТОЧНИ РОДОПИ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2561 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
   Този постинг посвещавам на пловдивските блогърки. Както имам любим водопад в Балкана - Видимското пръскало, така имам и любима скала в Източните Родопи, Уланкая. В превод от турски език думата означава скала-син /скала-момче/ Тя е висока над 50 м. и стърчи над един праг на водопад с пресъхваща река, но той е достоен за алпийски турове с най-висока трудност. Поглеждайки скалата над мен и прага под нея изтръпвам. Тази скала за малко да я няма, защото мутри чули, че върху нея има скрито злато и са се опитали да я взривят. Тя обаче е от много здрав камък и е оцеляла. При повторен опит да отмъкнат златото има смъртен случай, но утепалата се мутра е пренесна другаде и е фалшифицирана причината за смъртта й. Да брагодарим на Господа, че е спасил скалата от разрушение, защото държава или хора, които да се грижат за природните ни и антични ценности нямаме. Поради това изродите вилнеят безконтролно и безнаказано.  Напомням за мутрите, които при търсене на злато взривиха 2000 годишния красив мост над с. Дрангово и още два до Чакаларово, за малко да гръмнат и Ардинския мост, но кметът тогава, Мехмед Дикме, им изпрати полицаи и спаси моста.
   Сега съм в блогов отпуск, но темата Източни Родопи ще навлезе по-сериозно в блога ми. Това е една част на планината Родопа, по-малко известна от Западните, но особено привлекателна за хората с по-задълбочени интереси. Аз съм изтъквал разликата между двете части на Родопа, но ще я повторя, защото малцина я осъзнават - Западните Родопи са география, Източните - история.
   И още нещо си мисля - богатството на Пловдив са Родопите!
   А снимките от Източни Родопи, които ще последват вече са към 1000. Предстои ми и второ пътуване по р. Върбица и около Маджарово. 
   Приятно виртуално посещение на скалата с мен!

image

Тази е любимата ми скала! Преценката ми е субективна, скали
в Източните Родопи има хиляди. 

image



image

                           Скалата в малко по-едър план

image



image
     
                                          Главата на сина

image

Орловото гнездо на скалата. То има покрив, осигурен му от
друга скала над гнездото.

image

                                   Елемент от скалата

image

                               Тук на темето на главата мутрите търсят злато.

image

                                            Гримаса на скалата

image

                                          Гримаса на скалата

image

           В тази скална вдлъбнатина се крият орлите, тип египетски лешояди.

image



image

Цветен поздрав на тези, които ще посетят скалата. Заслужава си.
Добре е това да стане в група поне от трима сериозни планинари, 
защото скалата се достига трудно, а има и нов проблем, който аз
пренебрегнах, но си ме беше ме страх - под прага на реката
се е заселила мечка, дошла от развъдника Кормисош.

image

                                  Моят силует върху скалата

image

База Ешекчисикиджанкьой. Мястото изглежда като плацдарм, където Путин е изпробвал най-новите си оръжия.







Гласувай:
8



1. tota - Коста,
05.06.2016 08:46
твоята любима скала крие някаква тайна. Лице на човек, което загадъчно е прикрито с маска, олицетворяваща глава на змей. Поне това видяха очите ми, вглеждайки се в снимките. Възможно е да има и легенда, свързана с този камък, който не се подал на опитите за разрушение.
Благодаря за поредната разходка из нашата земя хубава!
Благодаря и за посвещението на постинга!
Поздрави!
цитирай
2. planinitenabulgaria - До тази скала са зимните обиталища на Емин ага Балталъ,
05.06.2016 17:36
tota написа:
твоята любима скала крие някаква тайна. Лице на човек, което загадъчно е прикрито с маска, олицетворяваща глава на змей. Поне това видяха очите ми, вглеждайки се в снимките. Възможно е да има и легенда, свързана с този камък, който не се подал на опитите за разрушение.
Благодаря за поредната разходка из нашата земя хубава!
Благодаря и за посвещението на постинга!
Поздрави!


селата Кадънка, днес под водите на яз Боровица и село Соколите, на чиито околности ще отделя много внимание. От тях идва легендата, че на върха на скалата Уланкая има злато на кърджалиите /б. м. тогавашните мутри/, което пък стана причина мутри да опитат да взривят този скален феномен, благодаря на Господа, неуспешно. Тук всичко е история, има легенди.
За съжаление обаче този прекрасен регион в резултат на възрдителния процес остана почти без хора и подобно на много други региони на България и той се превръща в ничия земя. Зайци и лисици идват да ме разгледат, змиите не бягат от мен, тук май човекът не е много популярен. Ще покажа покъртителни картини от близкото минало на тозии край.
Поздрави!
цитирай
3. stela50 - Вълнуващо и величествено... красота и магия,
05.06.2016 20:54
както всичко, сътворено от Природата...
Благодарности за чудесната разходка и сърдечно посвещение.
Поздрави !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12302878
Постинги: 4573
Коментари: 10803
Гласове: 18381
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930