Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.08.2015 05:34 - РАЗХОДКА НА СЛИШОВСКАТА ПЛАНИНА - 1
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2012 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

    Тази разходка бе за запълване на светлия ден и за разузнаване за следващия. Времето бе предвидено за преход с. Паля - вр. Кървав камик - с. Къшле - с. Паля. Невъзможен е вече този преход, макар трасетата на вървищата да личат. Поради това направих разходка до махала Кебаповите в планината Слишовска, която тук хората наричат Въртоп и по селата около малкото Знеполе. Времето бе прекрасно, прекрасно бе и на следващия ден, но вечерта падна дебела слана, която унищожи на хората картофите и други култури, които не можеха да покрият с полиетилен. Целият труд на хората отиде и то не само тук, слана падна и по планината Бясна Кобила, уножавайки поминъка на хората и там. Тук всичко е приказно красиво, регионът е принадлежал преди 1919 г. към Трънската кааза, а след малкото Знеполе идва сравнително голямо село, Трънската Клисура. Тя е следищно място за околните махали по планините Кървав камик и Слишовска. Ще продължа описването под  картините, но ще кажа на тези, които не са упознали Слишовската планина, наричана още Въртоп и Грамада, че че те имат голям пропуск. Тук всичко е като кътче от рая.
  Аз съм особено силно възприемчив към женската красота и не само, че забелязвам минаващи покрай мен красиви жени, но и ги помня. Не се считам за специалист все още по тази красота, но според мен най-красивите жени на света са черните негърки. Цветът им е като лъсната тръба за печка, но са такова съвършенство, с което другите цветове жени не могат да се мерят. Тук за първи път се замислих, че има една българка красива колкото черните негърки.
  Майка отиде да посрещне дъщеря си на автобуса, но какво нещо доведе. Те минаха покрай мен - такова красово нещо не съм виждал. То фигура, излъчване, походка, подсилвана от факта, че майка й едвам ходеше поради някакъв проблем с крака, и се замислих: Май сред най-красивите жени на света има място и за една българка, но в тази дивотия тя едва ли осъзнава красотата си. Ако бе в Америка, както сега съм аз, милиардерите ще се изпозастрелят кой да я вземе за жена, или ако се изразя пазарно, за подобряване на рода си чрез приплод от нея. Ако съжалявам за нещо от този преход е обстоятелството, че не бе удобно - просто нямаше как! - да я снимам и да сложа лика й да ми краси някой постинг.

image

Тарлю застана с главата надолу и се престории на умрял.

image

                       След като го разобличих той се сви на кълбо.

image

Ако някой не знае, шишарките узряват семената в тях чак на третата година.
Този цвят билкарите наричат борово връхче и го режат за сладко, лесовъдите - боров яйчник.

image

Този българин от махала Кебаповите каза, че за първи път в живота си вижда
българин от България, дошъл тук на разходка. На ракия ме канеше човекът, на кафе,на овче мляко, на сланинка и на още неща, които забравих, но как да му обясня,
че аз време нямам. Светло ли е, аз съм на път и чак на здач се прибирам в "базата" си.

image

                                               Тук всички блести от чистота.

image



image

Месец май е, но тук е високо, цветята бързат да се изцъфтят
и да дадат семена преди да е порастнала тревата.

image



image



image



image



image



image



image



image



image



image



image

                                 Изоставени ливади по Слишовската планина

image



image
 
Село Драинци е изходен пункт за Слишовската планина от към Западните покрайнини, по-точно от малкото Знеполе. Четвъртокласен римски път пердаши през гората, но не се ползва от години и вече е неоткриваем. Голям проблем ми беше да улуча махала Кебаповите, дори мислех да се връщам.
 
image

     Следващите снимки са от малкото Знеполе

image



image



image

Малкото Знеполе е заобиколено с махали и причината е ясна - да не се отнема от площта му, която храни хората. Имената на селата са свързани с особеностите на природата при тях, тази махала е наречена Сухи дол. Реката в него пресъхва през лятото, но селото има други водоизточници.

image

   Влязох в тези гробища за да снимам имената на починалите хора. Сърбите считат двете Знеполета за исконно сръбски и се надяват, че ако направят военен съюз с Путин ще си ги вземат. По тези места не е живял нито един сърбин, което ще се види от имената върху гробните камъни. Този паметник е доста модернизииран, децата на починалите не са били образовани религиозно.

image

                                          Гинцки кръст, двубукелен
 
image

                                      Още един гинцки кръст, еднобукелен

image



image

                 Доста стари кръстове, опростена изработка, може да са правени и тук.

image

Тези кръстове са правени в Гинци към 50-те години.
По Кюстендилско кръстовете имат друга форма.

image

             Този починал сигурно е бил свързан със СЮК.

image

Последният гробен камък, който снимах, той е от друг стил.

image

Това смешно дървено образувание е на един ствол на бука. Прилича ми на отрязана глава на теле - сукалче.

image

Пред мен е Слишовската планина, която е утрешната ми цел. Вижда се пътят покрай реката от Стрезимировци за Трънската Клисура. Ще опиша път за джип, който достига до билото на планината.Изглежда малка планина, но е висока към 1700 м. н. в. Има три изявени върха. Прекрасна е!

image

База "Знеполе". На сутринта колата ми бе покрита със слана, която едвам остъргах от стъклата за да я преместя на слънце. Стопи се сланата набързо, но реколтата на хората отиде...


























Гласувай:
3



1. sande - Гласуването не се отбелязва...
21.08.2015 15:53
Красив, божествен край.

Кокошките и петлите са щастливи. Значи имаи хора.

Поздравления, Коста!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12189745
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18322
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031