Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2013 21:07 - КАРТИНИ ОТ ЕДНА ИЗЛОЖБА - 4
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2520 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 16.02.2013 23:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Днешният ден не ми провървя, но пък се случи нещо с мен в планината, на което отдадох голямо значение. Като подреден човек, какъвто си мисля, че съм, имах план за деня да се изкача на вр. Плато и да слеза по пътища, направени от джиповете, където и да ме отведат те, защото районът ми е познат. Никакъв джип обаче не бе преминавал, а в един участък от около 3 км. снегът бе много висок. Сутринта бе добре, защото снегът бе твърд, но тук в най-дълбокия сняг започнах да потъвам. Стана напрегнато и бе ясно, че ще трябва да се връщам. Имах лимит от време пет часа в едната посока и ако нямаше изгледи да продължа, трябваше да се върна. Десетина минути преди контпролата през ума ми мина мисълта, че ако в този сняг ми се отлепи напр. подметката на обувката,  връщането ми става невъзможно. В този момент кракът ми пропадна през снега на лед върху локва, той се счупи и ми разряза десетина см. от обувката. Притесних се малко и веднага поех обратно. Скъсаното не ми причини трудности в придвижването. Но си мисля, че ако не бе се скъсала обувката ми щях да продължа. В такива моменти си казвам: Някой ме връща, не трябва да продължавам!
   След тежкия десетчасов преход веднага като се прибрах в къщи ми се скараха три момичета на приблизително еднаква възраст. Коя има право, коя не е отделен въпрос, но пък аз не им се сърдя. И знам как да реагирам при такива случаи - изпивам четвърт таблетка Lexilium. Ако им се ловна ще заприличам на този от първата снимка в постинга ми, или още по-зле, на онзи от последната. И за да не им е тежко, ако си помислят, че са ме обидили, на тях посвещавам постинга си с тези красиви като тях снимки и им казвам: Обичам Ви!!! 


image

    Един тъжен вкаменен човек. Вероятно за един само ден мнозина
са му се скарали или са му показали, че не са доволни от него.
И той така и си е останал...

image

Това място е лъка. Тук се събират Кръстецката и Оградишката река. Може би съм единствен, който познава целия им водосборен район от вр. Плато до вр. Чукава.
 Той е голям около 100 /сто!/  кв. км. и е приказно красив.

image

    Заради тези луковички свините преравят ливадите. Вижда се колко са големи. За да ги изядат, свините изяждат няколко пъти по толкова пръст. Ливадите, които са разровени от свините хората наричат свинското игрило.

image

                              1100 м. н. в. Тук растат едни до други борове и...сливи. 
                                               От които хората са си пекли рикията.

image

 Семейна снимка в изоставена къща, другото е откраднато. Мъжът е като скала, а жената, макар и дребничка има доста силни крайници. Тук нямаше година на снимката, но тя е по-стара от картината на следващата снимка.

image

Тази картина /не снимка!/ е в спалнята на една изоставена къща. Тук не личи, но годината е 1932. Тези хора явно са родени в началота на ХХ век. Жената изглежда доста различно от днешните дами.

image

Плодното дърво на човецеца, преживяло всички други...

image

Клоните на дървото указват посоката на преобладаващите ветрове тук, от запад.
Дървото е слива  и е болно от рак.

image

Стъпките са в двете посоки - туристът днес се е провалил, щом
и се е повърнал. Добрият турист винаги се връща по друг път.

image

                              Лятна пътека, сега - трудно откриваема.

image

         Лед под снега върху локва ми разряза обувката.

image
                               
                       Такива полянки тук наричат свинско игрило.

image

Долината пред мен може да се пресече по летни пътеки, които са много стръмни. Днес се ползва новопостроеният соцпът, който пуска разклонения в дясно към централноото било на Балкана. Колко буки там бяха превърнати на метровици!

image

   Трудно е да се възприеме, че на този гол, сега покрит със сняг рид има село - Кръстец, че в него са живяли хора, че са имали черква, която стои до днес. Това село не е от най-високите в Балкана, на 1100 е, но тук няма какво да спре ветровете през зимата. Изгледът от селото е изключително красив и тук има няколко мутробарока.

image

    Вижда се една долина между двата рида. Тя е тясна и навлиза дълбоко в планината. Посоката на долината е на юг. По източния й скат, който не е много стръмен има махали на с. Кръстец, а западният й скат има все още не сечени букови гори. През него може да се премине през зимата само със ски, а срещу него времето е като през пролетта. Днес не ми бе приготвен път от джиповете, нямаше и следа от никакви животни. Това райско място е останало вече без живата си украса...

image

                                                               Връх Плато

image

         Където има слънце е така, но в сянката на гората снегът е много висок.

image

                                Ела по мен в планината!

image

Тук са живяли хора, обичали са се, раждали са деца, трудили са се при ужасно трудни
условия. Днес потомците им вероятно са в София. Те едва ли са идвали тук въобще.

image

На само сред хората се разпространиха раковите заболявания...

image

Това е една локва на пътя, замръзнала. Всичко в планината има своята красота.
Какви форми, какви цветове. И украса по периферията й.

image

Зимен дъб. Нарича се така, защото през зимата листата му не
падат и служат за храна на сърните. Тревата е покрита със сняг.

image

Брезички-сестрички се борят по-успешно за слънчевата 
светлина от съседните им дървета. Хелиотропия.

image

Без чело като примат, с присвите очи като примат, с нос като примат, че и окосмен. 



Гласувай:
9



1. syrmaepon - Щаслив си - сред вечната изложба на ...
17.02.2013 09:18
Щастлив си - сред вечната изложба на Природата скиташ ))
цитирай
2. sande - Поздрави, Коста! В тази изложба се влиза без покана и без билет. Но тя е велика!
17.02.2013 13:44
Не само велика. Недостижима!

Не е за всеки.

Не за баби. Мъже и жени.

За нея трябват сетива. За да ги видиш , почувстваш и оцениш.
цитирай
3. lieri - ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ПЛАНИНАР НА БЪЛГАРИЯ!!!
23.02.2013 16:22
Съдбата си знае работата - скъсала е обувката...,а планинарят благополучно се върнал да празнува с най-близките си и те да му се радват /след леко нахокване!/.Здраве и само здраве да събираш по тези плата,върхове и долини,на които си Царят! Весела
цитирай
4. lieri - ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ПЛАНИНАР НА БЪЛГАРИЯ!!!
23.02.2013 16:23
Съдбата си знае работата - скъсала е обувката...,а планинарят благополучно се върнал да празнува с най-близките си и те да му се радват /след леко нахокване!/.Здраве и само здраве да събираш по тези плата,върхове и долини,на които си Царят! Весела
цитирай
5. lieri - Снимките са много успешни сами по ...
23.02.2013 16:27
Снимките са много успешни сами по себе си - не както навсякъде: фотошоп! Първият човек -скала ми прилича на статуите моаи от Великденския остров,който съм си заплюла да посетя,а по-долният ,парапитекът,направо е излязъл от своята епоха ! Зоркото планинарско око на Коста вижда всичко - красотата в заледена локва дори! Браво за цялостното ти излъчване! Весела
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12185236
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031