Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2012 23:54 - ИДЕНТИЧЕН СЛУЧАЙ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1825 Коментари: 3 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                                ИДЕНТИЧЕН СЛУЧАЙ

 

    Някога в СССР е имало декрет на Ленин за културата - да се развива тя равномерно в цялата страна. Това е сторил той срещу интелигенцията, която считал за реакционна маса и за да се справи с нея превърнал манастирите в Русия на концентрационни лагери за интелесктуалците, където повечето от тях намерили смъртта си. Лагерите на смъртта в Сибир още не били построени. Ленин искал нова ителигенция, състояща се от рабочих и крестян, която да го слуша и да пише по негови поръчки.

    На този принцип са били определяни и писателите в СССР в разните републики, които предлагали по линията на ЧК. После са ги предлагали от НКВД, а след тях от КГБ. Тричленка в Москва е одобрявала писателите. На този принцип се падал и един писател за Чукотка. Хванали от там един чукча, който знаел всичките букви от азбуката, представили го пред тричленкага в Москва, а те го питат:

-          Ты Тургенева читал?

   Чукчата отговаря:

-           Нет! Не читал.

   Комисията обаче продължава да пита:

-          Ты Пушкина читал?

Чукчата отговаря с леко раздразнение:

-          Нет! Не читал!

   Комисията не престава да пита:

-          Ты Толстоя читал?

   Чукчата вече съвсем се ядосал и се скарал на тричленката:

   -    Ну погодите! Почему вы меня всегда спрашиваете кто я читал? Я буду писать, я не буду читать.

     С мен се случва нещо подобно. Искам да описвам планините на България, от които съвсем малко до сега обхванах в блога си, а имам и много снимки за обработване и публикуване. Но нямам достатъчно време. Имам си тевтерче „Опорни точки на мисълта”, където съм записал около 30 заглавия с теми от планините ни. Снимките ми, които чакат да ги „кача” са поне 10000. За да нямам време имам доста лични причини, но към тях се появи и една нова, която също изисква доста време:

   Подаряват ми книги, които не мога да не прочета, но нямам достатъчно време за това. А желание имам. Освен това чета задълбочено, което изисква още повече време. Само от НГ до сега новопредставените ми за четене книги са над 10, страх ме е да ги  преброя. Под мен работи в дома си една преводачка от немски, която ми подарява всяка първа книга от тези, които издава. А аз – чета.

   Тези, които ми подаряват книги са сигурни, че ще ги прочета, но те и не подозират,  че ме поставят в положението на чукчата. Ще взема и аз някой ден да им кажа:

-          Ну погодите! Я хочу писать, я не хочу читать!

   Това само е разликата между чукчата и мен - колкото е разликата между „буду” и  „хочу”. А като социално стъпало – с него май сме на едно и също...

  И сега първата крачка към четенето – излизам от блога за да чета. Поствам това писание и веднага фащам първата от новоредставените ми пред мен книги след НГ. С предишните се справих.

     1.04.2012.

  

   

 



Гласувай:
12



1. germantiger - ...
02.04.2012 14:03
Чудесно си го написал, дори мило, въпреки (възможната) обида у някой подаряващ.

Аз се отнасям спокойно към подаряващите ми книги - първо това са 2 души, второ ценя ги много и обикновено подбират тематични да ги наречем книги. Трето, аз чета избирателно без да се притеснявам за останалото нечетено - него след време мога да покажа на човек, който го интересува или да услужа на друг.

Надявам се на лична (ако решиш и прецениш и ако има желание от другата страна) да ми драснеш мейла на преводачката - може би, знаеш, че търся подобни хора с интерес към германското ;)
цитирай
2. sande - Коста, не бързай, помисли още малко, преди да решиш окончателно да напуснеш Блога.
02.04.2012 14:07
Къде сме без планините на България? За къде сме?

Не забравяй, че имаш верни почитатели, които ще огорчиш незаслужено.
цитирай
3. planinitenabulgaria - На Sande:
02.04.2012 19:12
Временно излизам, защото правя нещо много сериозно за Брамс. На времето така се задълбочих върху Шостакович, та - три години. Сега обаче няма да търся нищо, всичко е в главата ми, но трябва да го напиша.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12318698
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18387
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930