Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2012 23:19 - СБОГОМ АЛЕКСИС!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1753 Коментари: 2 Гласове:
12

Последна промяна: 09.01.2012 09:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       Днес почина Вайсенберг! 
        За Тебе, скъпи Алексис, трудно може да се напише нещо. Ти беше олицетворение на мъдростта не само в музиката. Благодарим Ти, че на върха на славата си през 1973 г. Ти посети България и после често ни гостуваше. Няма да зябравим Твоите изпълнения на творби от Бах, Шопен, Рахманинов, Шуман и др. Твоите изпълнения остават образци, по които следващите поколения пианисти и музиканти ще сравняват достиженията си. 
    Аз, макар и немузикант съм един от повлияните от Твоето изкуство. От 1973 г. аз започнах сериозно да се занивам с музика.Гастролите Ти бяха празник за мен и аз ги очаквах с нетърпение. Няма да забравя рецитала в зала България с изпълнението на Голдберг-вариациите и после на бис хорала от Кантата №147 на Бах. Тези концерти нося в сърцето си до днес. При единствената ни среща преди четири години ние се държахме като близки, макар да разговаряхме за първи път. Пророчеството Ти, че човек открива себе си в музиката се сбъдна за мен. Твоето изкуство промени живота ми. С музиката аз се чувствам  духовно по-богат. Ти остави ненадминати изпълнения, от които ще посоча само две: Симфоничните етюди на Шуман и Картини от една изложба на Мусоргски.
    Филмът,  за Теб - "Обичам музиката", който Ти представи в народния театър остава за мен като справочник за премъдрости. Той трябва да се гледа много пъти. Ти бе и художник и артист. Колажите Ти сега ще поемат към Художествената галерия и вече няма да ги виждаме пред зала България, но пък там остават прекрасните снимики от времето, когато тук гостувахте с Емил Чакъров.

   Сбогом Алексис! Ти остави такава следа в живота ни, че никога няма да Те забравим! Оставаш да живееш в нас!
   Всичките Ти приятели скърбим за Теб. 
   Ти даде много на света!
   

image



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Вечна му памет.
09.01.2012 00:08
Вечна му памет.
цитирай
2. bojo12345 - Виртуозен пианист...
09.01.2012 07:42
През онази далечна 1973г. служих заедно в ШПЗО - Враца с Аганас Кареев -днес
професор по пиано в Хайделберг.От него помня добрите отзиви за Алексис.
Преди някорко години Наско и Минчо Минчев изнесоха концерт.
Музикалният свят се разделя с Музиканта, но няма да се раздели с наследството
което ни оставя!!!
Дълбок поклон пред паметта му!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12320132
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18387
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930