Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2011 20:39 - ОБЕЗСКРАПЯВАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ -
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 3080 Коментари: 1 Гласове:
12

Последна промяна: 28.12.2011 18:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                      ОБЕЗСКРАПЯВАНЕТО  НА  БЪЛГАРИЯ  -

              НЕПРЕКЪСВАЕМ  ПРОЦЕС  ОТ  ЗОРАТА  НА  „ДЕМОКРАЦИЯТА”

 

    Не всички хора когато пътуват гледат. Затова в настоящото ми писание подканвам пътуващите ако са се задълбочили в собствените си проблеми, ако четат  жълти вестници или слушат най-новите чалгахитове от телефона си, да поглеждат и през прозореца на влака или на колата. Днес ще посоча две дестинации. Първата е пътуване с влак от София през Пролома.

   Първата скрапогара е София-Север. На рампата, наречета Военна има огромно скраподепо, от което товарачна техника пълни приспособените за скрап вагони. С навлизането на влака в следващата гара Илиенци се виждат металните огради на скрапосклад, който е непосредствено до товарната рампа и как от нея кранове спускат метални части в специално приспособените за това вагони. Вагоните са еднотипни - четириосни, с метални страници с обем 150 кубм. м. и товароносимост 60 тона. На фона на кражбите и беднотията в БДЖ тези вагони изглеждат отлично. Защото от тук ще ги устремят към Европа и трябва да изглеждат добре.

    От къде се зарежда този скрапосклад? От София, разбира се. Български граждани с каруци, с всякакви автомобили и дори с детски колички, натоварени с джелезо, зареждат този склад. Вероятно тук се докарва продукцията и от други скрапопунктове от София, за да се натоварят на вагоните.

    Вторият пункт на скрападжите е в самата гара Курило. Тук техниката за натоварване на вагоните е по-съвършенна и се товари като за световно. Товарят се много тежки метални предмети и възли, като напр. талижки на вагони. Една такава талижка тежи над  3 тона. Хваща я кранът за нута на болта за заключване към вагона, повдига я и като преодолее страницата на вагона – пуска я. Какво ще стане с пода на вагона, когато падне тази маса на пода му, на ж. п. пътя – пука му на българския гражданин от товарачната машина. Плаща му се да товари, не да мисли за труда на хората.

   В този пункт идва скрапа от вилните зони по южните скатове на Балкана и от началото на Пролома: ламаринени покриви на къщи, метални огради и врати, покъщнина, в която има джелезо, напр. печки.

   Следващият пункт на скрападжите  е до Тунел №8 в Своге, в ромквартала Зли дол. Имаше цех някога там, днес той е пункт на скрападжиите с всякаква техника: за рязане, смачкване, прибутване, товарене. Тук се работи денонощно. Неудобство е обстоятелството, че от този пункт джелезото трябва да се натоварва в легени на камиони, които камионите после си натоварват сами на шосито и откарват някъде, връщайки легените празни. От къде идва „сурвината” за този скрапосклад знаят всички, които временно обитават къщите си в независимото от София-област кметство Своге. Много от тези къщи вече са напуснати, защото след обезджелезяването им те са станали развалини. Свалено е и джелезото на асмите.

   Четвърти такъв скрапосклад има в Елисейна. Близо до Елисейна, под с. Очин дол е вилата на основателя на НАДИН, който доживявя там последните си години.

   В политиката на НАДИН за набиране на скрап има линия за елиминиране на българските граждани кто набирвачи на скрап от големите скрапонаходища. За пример посочвам директното купуване от тях на оглозганото от Лупи, Трактора и др. стоманено сърце на родината, МК Кремиковци. Те купуват и по-дребни обекти, но богати на джелезо. Един от тях е сградата на Обогатителната фабрика за кокс на гара Томпсън. Мутра купи по схема останките й - за 1 лв. плюс задълженията й за ток и вода, направи сладкарски цех в част от тея, но сега я е препродала на НАДИН – да бутнат сградата на фабриката, да прибЕрат джелезото и да разчистят бетонните отпадъци. Това бе строеж, здрав като линията Мажино.  Взривиха го и пак не падна целият. Техника за изваждане на джелезо работи там - за изчукването му, товареното му, извозването му, има и охрана.  Заселилите се български граждани в Томпсън заради тази сграда останаха с пръст в уста. Но един екопроблем виси: Къде сега ще изхвърлят самосвалите на НАДИН хилядите кум. м. бетонни парчета? Аз предплагам, по долината на р. Дълбочица и ще предизвикат екокатастрофа. Колко мутри разтовариха вече боклуците си там! Пука им. Колкото на тоя с крана, дето чупи вагоните. Защото простата работа не е за прости хора! Това е много важно правило!

    Къде отива обаче това джелезо след като го натоварят във вагоните?

    Заминават го по дестинация Европа! От София през Калотина. Втората дестинация.

    Тези прекрасно подържани вагони, натоварени според носещата способност на релсовия път в композиции по 20 заминават в посока на Калотина. От там влизат в Сърбия, която няма нужда от грам скрап и продължават към Европа. Който пътува в Сърбия, нека да погледне успоредно на шосето какви влакове минават. Към Европа пътуват пълните вагони, а ако влъкът пътува към Калотина, вагоните са празни. Но има и още нещо. Към всяка композиция от 20 скраповагона има прикачени още 5 цистерни. Предположението ми е, че със скраповагоните играе НАДИН, но с цистерните играе Лукойл. А някой играе едновременно и с едните и другите.

   Преди дни написах постинг, защото останах с убеждение, че Фандъкова отпуска дотации за Градския транспорт, но не знае, че причината за това са гратисчиите, които по цял ден пътуват с мотрисите и си разнасят боклуците от София до гетата, а после суровината от боклуците – до където трябва. Сега, като гледам тези влакови композиции си помислювам, че министър Цветонов  и бать Бойко въобще не знят за тях, макар те да пътуват вече 22 години. Иначе щяха да ги спрат. По тях Краус изнесе релсите на влака от Оряхово до Червен бряг, Никито Василев изнесе релсите от гарите, които закри, май заедно с вагоните, които като стигнаха крайните гари се повредиха така, че не можеха да се върнат обратно и ги бракуваха в гарите по Европа. Дали да не им отпера по една покана да дойдат с мен до пазара в Димитровград един петък или пък на туризъм из парк Стара планина в Сърбия и да им покажа какво ни ивлиза и излиза през гара Калотина?

   И Фандъкова мисля да поканя веднаж с мен, но потеже е дама ще й придоставя избор: на автобус №79 ли да се качи или на трамвай №10. Нека тя сама избере дестинацията, по която ще я разходя. И нея и бать Бойко, ако дойде с мен в Сърбия, ще ги смаям!

   Ще настъпи яснота къде отиват скарите от шахтите на каналите на София, ж. п. релсите – най-скъпият скрап, че и  металните изтривалки на кооперацията ни, които от 1936 г. чакаха български граждани не само да си трият обувките в тях, но и с влак да ги поразходят из Европа...

 

    

 



Гласувай:
12



1. mt46 - Здравей, Коста!
21.12.2011 22:01
То у нас май не остана друго - само скраб и скръб...
Лека вечер!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12188724
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18322
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031