Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2011 20:50 - СЛЕД ПРОЧИТАНЕТО НА CHARA
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1734 Коментари: 0 Гласове:
7



                                             СЛЕД  ПРОЧИТАНЕТО  НА  CHARA

 

        Г/жа Чара пише в блога си значими статии за състоянието на страната ни в момента,като прави анализ за причините и посочва обективни грешки при решаване на важни проблеми.Тя анализира и недалновидни решения за бъдещето на страната.Надявам се,когато спряганите от нея силни на деня слезнат от политическата сцена статиите й да бъдат отпечатани в сериозните икономически списания или издадени в отделен сборник,макар те да са актуални сега.Темата й за магистралите ме подтикна към това мое писание по същия въпрос:

       Магистралите - те се споменават днес така често,както Господи помилуй!, по време на богослужение.Сега е готова една магистрала,дълга е само 18 км,но научаваме,че се строи втора,започва се трета,намислена е четвърта,но пък идва пета,а след нея – шестата ще бъде наша,на седмата – едвам удържаме юздата.Този патос ми напомня за един друг,в кухнята на вещицата,където тя по същия начин декламира на Фауст заклинанията си:

      „Едно на десет става,и две пусни да бяга,щом станат три,веднага богат си ти без мяра,на четири нямай вяра,а с пет и шест отново,тук седем е готово.Ще бъдат осем твои,а девет пак едно е.На десет дръж юздата,тъй вещицата смята.”

       И за още нещо ми напомня тази магистрална еуфория или истерия,не знам как да я нарека - за филма „Диктаторът” с гениалния Чарли Чаплин.Диктаторът си бе направил един балон с форма на земното кълбо,което считаше,че вече владее и си го  подмяташе във въздуха с крака,с ръце,с глава,доволен от себе си.По едно време започна да го подмята дори със задника си,но тогава балонът взе,че се спука.Точно на такъв балон ми прилича целта на всяка цена да се направят у нас магистрали.Гърците обаче са достатъчни,за да ни спукат балона.

       Добре,ще се направят магистралите.Ще трябват доста средства,защото магистралата е скъпо нещо: тунели,виадукти,допълнителни съоръжения,но и много погребана плодородна земя под нея.Първият радетел за магистрали бе Хитлер,който виждаше Германия не заселена в няколко големи градове,а като малки населени места покрай магистрали,наречени Bahn.По негово разпореждане проф.Порше конструира Народния автомобил,започнаха строителство на магистрали от бетонни елементи с размери 2 х 2 метра.И аз съм за този тип разпределение на хората в страната,а не за градове-мегаполиси,обградени с цигански гета,в които има напрежение и омраза между хората,породени от неестествения им начин на живот в тях

      Възниква обаче такъв въпрос:

      В момент,когато пътищата на България са пълна скръб и почти нищо не се прави за тях,те ще се изоставят почти напълно поради изразходване на средствата за строящите се магистрали.Веднаж станахме свидетели на голямо строителство в страната след Деветото.Построиха  се „Завод на живота”,”Стоманено сърце на Родината” и още стотици обречени на смърт мастодонти.Почти всички се разпаднаха и сега са хранилка и дом за циганите.Парите на едно поколение отидоха.Още толкоз ще отидат да се възстанови природната среда,ако този процес въобще започне.

      Сега започваме отново голямо строителство,но ще допринесе ли то до създаване на работни места след завръшването му,а също ще предостави ли на хората възможности за това,което наричаме поминък?Отговорът е не.Но пък можело след това да се появят инвеститори,хората щели да пътуват на почивка до морето удобно и бързо.Дали обаче целта на живота на хората е това,да отидат те през лятото на морето бързо и удобно,та да се строи за тази цел такова скъпо съоръжение?Една част ще отидат на море със сигурност,демонстрирайки по магистралата скъпите си автомобили и какво от това?Няма да кажа,че това ще са най-тъпите,то се разбира.По-интелигентните ще отидат другаде на почивка или на разходка,не на бетонираното Черноморие,където в последните години се сбират наркомани от ЕС и пиянища от ОНД.И гастролиращи роми,които ги крадат...

      България има нужда от магистрали,които преминават през нея за да пътуват по тях предимно чужди тирове.От тях таксите за бюджета ще са значителни.Ние сме на кръстопът между Изтока,Запада и Севера.Необходима ни е магистрала от Видин и от Калотина,които да се събират преди София,а от там да продължава една магистрала в посока Турция - най-важната от всички магистрали, а друга за Гърция.Магистралата за Гърция може да увисне във въздуха,защото паразитите-гърци както са тръгнали или ще ги отстрнанят от ЕС както се отстранява кърлеж /дърпа се и се върти по посока обратна на часовниковата стрелка/,или пък те ще му причинят щети,по-ужасни в парично изражение от тези,които причиниха на Япония земетръса и цунамито.Необходима ни е и магистрала от Русе в посока на тази към Турция,а също и от най-голямото ни пристанище,Бургас,пак в посока към магистралата за Турция.Турция става европейският Китай и много стоки от нея ще пътуват през България.Русия,която освен оружия вече нищо не произвежда,ще внася все повече стоки от Турция,които ще преминават през Дунав мост – 1.

     Мисля,че в резултат на това скъпо строителство ще се създаде нещо,което няма да създава поминък и ако има възвъращаемост,тя ще се проточи много във времето.Работни места ще има,но малко.Жриците на любовта ще се увеличат пропорционално на тировете,а покрай тях и сутеньорите им.Поминък дават не магистралите,а селскостопанското производство и заводите с нови технологии.Къде ще бъде мястото на обикновените хора при ползването на тези магистрали?От сега е ясно,че там за тях място няма да има.Енергийните рекетьори - арабите и руснаците се договориха по начин успешно да рекетират света да работи за тях срещу доставки от природните им ресурси,а те нищо да не правят.Но те стават все повече и искат все повече и това може да предизвика война след определени граници,които рекетьорите ще пристъпят.Това положение на пазарите за т.н.черно злато води до постоянно повишаване цените на горивата.Те вече достигнаха точката,която не разрешава на хората да ползват колата си освен ако има за това належаща нужда.Средна класа ние нямаме.Имаме богаташи,както в Русия наричат олигарсите и много бедни хора.А пътуването по магистралата няма да е без пари,защото тя трябва да се подържа.На всеки вход на магистралата ще застане една мутра,на всеки изход – втора и ще прибират парите на хората както сега застрахователите на автомобилите.Рекетът сега се нарича задължителна гражданска отговорност.Плащаш или на Лев-инс,мисля,че е на Трактора,или на Бул-инс,мисля че е на Маргина,може и на чужд страховател.Плащаш освен това пътна винетка,данък в общината,за технически преглед,ако си в центъра на града - за тротоарна минетка и става така,че ако имаш автомобил,плащаш голяма сума,90% от която е чист рекет за това,че имаш автомобил.И магистрални такси ако трябва да се плащат и за все по-скъпото гориво,пътуващи по магистралата ще останат само тези,които изброих: мутри,новобогаташи,мафиоти,престъпници,сноби.Между тях няма да има хора,които да им пречат със старите си автомобили.Ще се въведат ограничения за минималната скорост,за да не се пречи на трафика.Така собствениците на стари автомобили и да искат,няма да им дадат да се качат по магистралите.

     Вместо да се хванем на това хоро,не бе ли по-добре да се отложи във врамето това строителство с изключение на Дунав мост – 2 и магистралата за Турция с входове от Видин и Калотина,като се отделят и средства за подобряване на съществуващата пътна мрежа,за построяване на нови пътища из страната,нужни на хората.Заради лоша инфраструктура много хора напускат родните си места.Ще дам за пример липсата на път през Парилската седловина,един прекрасен район на България,оставен без пътна инфраструктура.Нужда от разширяване на пътищата има на много места: в Северозападна България,в Родопите,където може да се построят и панорамни пътища.Нужда има и от ново трасе на ж.п.линията от Видин до София,което да пресече Балкана през супертунел под вр.Мургаш,като този под Монблан.Такъв супертутел трябва да се направи и под връх Бузлуджа,където планината не е много широка.Тези матистрали ще довършат БДЖ-то и то ще бъде купено от подставено леце на НАДИН за скрап,както стана вече с Кремиковци.Железопътният транспорт има бъдеще,защо го скондапцват и него?

      Дали не се изхвърлихме много високо с тези магистрали?Гледах с какво вълнение министър Плевнелиев откриваше магистралата от Перник до околовръстното шосе на София: трепкаше от вълнение като пеперудка!А пеперудката е символ на едно друго трепкащо нещо.Дали не подценихме пътната и железопътната инфраструктура за сметка на магистралите?Дали в предвид на това,че имаме прекрасна природа не трябваше да инвестираме с предимство в селското стопанство?То може да даде на хората поминък,а на страната – приходи,вместо да внасяме фасул от Китай,картофи от Египет и Йордания,месо от Южна Америка,всякакви храни и лекарства с изтекъл срок - от ЕС.

        А магистралите до морето – те ще станат поле за изява на мутрите,които ще се „пудрят” по тях със скъпите си коли.Оправдан ли е този огромен разход,който ни предстои да направим?

        Отговорът – в  /span>chara.blog.bg




Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12184677
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031