Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2011 23:43 - ЗА ИЗБОРА НА ТИПА ФОТОАПАРАТ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2733 Коментари: 1 Гласове:
3



ЗА ИЗБОРА НА ТИПА ФОТОАПАРАТ,КОГАТО С НЕГО Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ      

                       ПОСТИГНАТ ВИСОКИ ХУДОЖЕСТВЕНИ РЕЗУЛТАТИ

 

      Тази тема съм я обсъждал в ергономичен акпект в блога ми на два пъти,но сега ще засегна и художествената й страна.

      Съвсем скоро се наслаждавах на едно прекрасно стихотворение,като възприятията ми бяха катализирани от приложените към него снимки на красиви цветя,композиции,пейзажи и др.Внимателно разгледах снимките и разбрах,че са направени от цифров фотоапарат с много електроника и програми.Този тип апарати има голям зум и е подходящ за туристи и природолюбители,които искат да заснемат отдалечено животно,далечен връх,недостъпно място.Автоматичното фокусиране обаче се намесва в творческия процес на фотографа чрез включване към него на въведените стадартните програми,като по този начин то снижава творческото му достижение.За микроснимки и снимки в близък план този тип апарат е неподходящ,защото „дълбочината на рязкостта” се определя от автоматичната настройка.Апаратът може и да даде индикация,че фокусирането е извършено,но това не означава,че фокусирането е върху елемента,който трябва да бъде център на изображението.В стремежа си да шашнат купувачите,производителите включиха възможности фотоапаратът им да се фокусира по десетина точки едновременно и да осреднява дълбочината на рязкостта.Такава автоматика повече пречи,отколкото помага и въведоха допълнителна опция,фотоапаратът да може да фокусира и само по една точка.Само че фотоаратът е машина,а не творящ човешки мозък и изпълнява нещо,на което може да даде грешно решение.Напр.трябва да се снима теменужка или пчела върху цвят.Задължително апаратът се превключва на микро-  или дори макрорежим.Кръстчето за фокусировка попада в центъра на цвета на теменужката,минзухара или пчелата и се натиска втората половина на спусъка.Всичко е извършено правилно,но виртуално: вижда се електронна обработка на образа на дисплея или визьора,но той не е действителният образ.Почти винаги макроснимката е лоша заради невъзможност при това късо отстояние фотоапаратът да се фокусира добре.Той просто си избира една точка и се фокусира по нея,но тя едва ли ще бъде теменужката,която ще се запечата в сензора му като „размазана”.А зад нея всичко ще е на фокус.

       Елементи на тези неща забелязах при изобразените картини към стихотворението.Когато човек може да създава шедьоври,той може да ги постига и при снимките благодарение на ума,на таланта си.В никакъв случай в работата му не трябва да се допуска намеса на автоматика или програми на изделието.Решението е огледално-рефлексна камера!

      При нея автоматиката помага,а не пречи на твореца,в случая фотограф.Образът,който се вижда във визьора или дисплея,в зависимост от решението не е виртуален,а действителен.Фокусирането не се извършва с бутон,а ръчно.Това означава,че можеш да направиш снимка от движещ се автомобил.Ето още едно предимство на този тип апарати: снимаш човек на фона на някакви храсти,да речем жълти.Фокусираш върху образа на човека,а останалата част на снимката „размазваш”.Като погледне човек такава снимка,тя просто „приплъзва” погледа му върху образа на човека.Друг пример: Трябва да се заснеме мого красиво нежно изправено цветенце.Никакъв цифров фотоапарат не може да стори това,защото няма да се фокусира по цветето,а по най-близкия заден план.Същото ще се получи,когато човек легне неподвижно в планината,а над него все по-ниско закръжава белоглав лешояд да провери има ли нещо за ядене.Фокусирането с обикновен цифров апарат ще се извърши на степен безкрайност,на орела в кадъра ще присъства само очертанието.

    Огледално-рефлексният фотоапарат е с по-голям обем,защото между обектива и сензора си има подвижно огледало.Това огледало пречи обектива му да бъде с голям зум  и поради това към него има допълнителни сменяеми обективи.За над 90% от случаите,при които той се ползва за него е необходим само един /варио/обектив с фокусно разстояние от 35 до 135 мм.приравнено към 35 милиметровата камера.Още по-добре ще бъде разбира се обективът да бъде 30 – 150 мм.Мегапикселите трябва да са над 10.

    Конкуренцията изравни цените на двата типа апарати,но търговците прилагат трикове при предлагането им,така напр.вместо с обектив,който посочих,те ги предлагат с обектив 18 – 54 мм.който почти няма приложение.Той се нарича „рибешко” око,защото човек гледа света под ъгъл 45 градуса,а рибата – с почти  90 градуса.Орелът път гледа от високото с 5 градуса,девет пъти по-зорко от човека.

    Аз имах лентов огледално-рефлексен апарат и съм наясно с възможностите му.Сега ползвам обикновен цифров,защото когато си го купувах огледално-рефлексните цифрови апарати бяха много скъпи.Цената на електронната техника обаче пада или остава същата,но новата техника е с много повече възможности.Повечето от тях нямат приложение.

    Днес тази техника – цифровите апарати – се предлага от много производители,но най-големите майстори в тази област са японците.

    Ако на някой мога да помогна с настоящото си писание да се ориентира при покупката на фотоапарат или пък да подобри достиженията си,трудът ми да пиша за трети път по тези въпроси няма да е напразен.

                                                                               Т.     Пр.

   




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pitagorid - Всичко това което описвате важи за ...
28.04.2011 09:58
Всичко това което описвате важи за професионалните фотографи или такива които са фотоманиаци. За 90% от любителите, най-обикновените сапунерки са напълно достатъчни. Дори аз който обичам фотографията, моят Canon A570 IS ми е напълно достатъчен да правя перфектни снимки при напълно автоматични настройки дори на фокуса. Имам миниатюри с перфектно качество. И още нещо за да се правят качествени художествени снимки с ръчни настройки са необходими много допълнителни познания по фотография
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181275
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031