Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2011 00:25 - ЕЛИСЕЙНА - СЕЛОТО С НАЙ-ТРАГИЧНАТА ИСТОРИЯ В НОВАТА НИ ИСТОРИЯ В ИСКЪРСКИЯ ПРОЛОМ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 7690 Коментари: 3 Гласове:
5



                                                                  Писанието за с.Елисейна посвещавам на /span>chara.blog.bg




Гласувай:
5



1. анонимен - Елисейна!
11.02.2011 15:24
Здравейте! Написали сте много точна статия! Аз съм от Елисейна или поне там съм отраснал и всичко написано за огромно съжаление е така! Наистина преди беше друго положението там, а сега е отчайващо! Но въпреки всичко аз съм млад ентусиаст и съм решен да събера историята на това село в книга и искам да Ви попитам откъде знаете цялата тази информация и дали мога да изполвам части от тази статия за моя бъдещ проект. Събирането на информация е доста трудно пък и времето е ограничено, затова ще съм безкрайно благодарен ако можете да ми помогнете с нещо! Ако решите, че заслужавам внимание може да ми пишете на адрес: fifanko@mail.bg
Предварително благодаря!
цитирай
2. анонимен - прощавай мейла ми е: fankoo@mail. ...
13.02.2011 22:39
прощавай мейла ми е: fankoo@mail.bg
цитирай
3. анонимен - И аз съм от Елисейна, без да ви обидя ...
08.03.2012 11:09
И аз съм от Елисейна, без да ви обидя за написаното ще ви кажа че има доста истини , но и големи разминавания. Няма стара Елисейна и нова, има село и гара. В посочените от вас махали ще вметна само че става дума за родове. От махала реката са извесните родове, Мечобарците те са тези които се преселватт в Зверино, Елисейна и Очиндол по надоло са Райковци, Гьоновци, Лалчовци и др. Имало е достатъчно обработваеми земи за препитание извесно е че по течението на наречената от вас река без име което не е вярно, има си и имеа то е Очинска река, та по течението и е имало цели три воденици, но може да са били и четири. Другото нещо което ви обягва е че името на селото е турско, грешите. Дори и най възрасните хора които помня и от които черпя познания за исторйята на селото, са противоречиви. Едните казват че произлиза от римляните които са създателите на селото, което се е намирало тогава от другата страна на река Искър, а именно на една скала която си е запазила името през вековете, нарича се " градището " само по себе си името говори само за себе си. Дори се говори че там е имало и храм. Всички знаем за иманярските набези през годините които не спират и до днес. Елисейна има богата история, лошото е че на никой не му пука за нея, хората са заети с това как да оцелеят, и са далеч от мисълта да разберът кои са, и какви са били роднините им назад във вековете. Сигурен съм че щяха да се гордеят, но. Но има едно голямо НО, Цялата ни страна в момента се бори да оцелее. Дано да доживеем деня в който ще сме горди с това да знаем кои сме.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12183258
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031