Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.09 22:03 - НА ВНИМАНИЕТО НА АПИ - 2
Автор: planinitenabulgaria Категория: Регионални   
Прочетен: 188 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 08.09 22:03


 

                                              НА  ВНИМАНИЕТО  НА  АПИ – 2

 

   Запознатите с Баташката планина са запознати и какво е положението с пътищата по нея в посока на р. Въча. Пояснявам, че Баташката планина започва с огромен рид, успореден на Тракийската низина, който е увенчан от два много високи върха, Сюткая /Млечен камък/ и Баташки снежник. На север този огромен дял се спуска между реките Чепинска и Въча, а на юг е резерватът Диврикли. Ридът на Баташката планина е ччаст от воводелното било на Родопа север/юг, което започва при Аврамовата седловина и свършва чак при Дедеагач, днес Александрупулис, в Гърция.

   По северната част на Баташката планина се сече много, това е поминък на голяма част от населението. Тази е работа много тежка, опасна, необходима е подемна техника, а също и такава, която да извлича трупите, защо това не по силата на конете. Някога имаше едни съветски машини Онежец, но те изчезнаха от дърводобива. Предполагам много по-атрактивно за заводите им производители сега е да произвеждат химически компоненти напр. за Новичок или пък ракети на конвейр, както колбаси. И Онежци в землю пропали....

   Какво стана обаче с пътната мрежа на Баташката планина по ската й към Девинската река. Ако кажа, тя вече не съществува, ще е доксан докуз /99%/ вярно.

   Някога от Михалково, което е в началото на язовир Въча пътувахме безпроблемно до села като Осеново, Стоманеево, Селча, Лесичево, Фотиново, Равногор и до горски стопанства в днешния резерват Диврикли. Днес това е възможно само за високопроходими джипове и за високопроходими камиони трупчийки. Тези пътища са изоставени, а са така необподими и се ползват. За да се ползват все пак, тях ги поправят машини на Горското, като поправката се изразява да ги направят проходими там, където те се отнесени от пороите, това важи всеки сезон. Това е ужасно вредно за машините, които ползват тези пътища като джиповете с ралотниците, техниката, която тези пътища ползват за да достигнат до сечищата като кранове, машини за извличане на трупи, ремонтна техника,  превоз на ГСМ и др. Има едно много голямо горско стопанство на разклона от шосето Фотиново-Нова махала в посока Девин. Голяма част от това г. с. се състои от работилница, която поправя повредените машини от лошите пътища. Но е само това. Работниците пътуват в ужасна прах, ако въли дъжд опастността да се подхлъзнат в калта машините с хората е реална. Всичките села, които тук изброих са откъснати от населените места поради липса на нормални пътища, в случая  Девин и Нова махала. Положението е толкова сериозно, че хората от тях се изселват заради липсата на инфраструктура. Хората от с. Стоманево са се преселили трайно в Испания, други са се сезирали върху други страни по Европа, защото тук не може да се живее. Липсата на пътища откъсна хората от населените места и ги превърна в туземци, обитаващи резервати. Обидно е за хората от страна на държавата, а тези, които още са тук и работят изключително тежката работа в дърводоблива, за тях това положение от страна на дръжавата е обидно. Положението им е като на давещия се, зависи само от него.

   Сега говорят, че за около 150 млн. лв. ще се направи преустройството на околовръстния път на София от Младост 4 до Цариградско шосе. Трябва да стане това. Но не можеше ли да се отделят примерно 10 лмн. лв. от тази сума и да се оправят всичките пътища по рида Равногор, които описах.

   Това отписване на региони от страната ще излезе един ден много скъпо и ще направя сравнение. Щатите ползваха евтиния труд на китайците за да внасят от там евтини стоки, забравяйки, че Китай е изостанала страна с интелектуално ниво примати, освен това комунистическа страна и резултат от тази „дружба” бе ужасяващата беля, която се стовари не само върху Америка, а върху целия свят от простотията китайска, наречена Коронавирус. Гладни останали китайците, яли крипе на прилеп и хлебарки и лястовичи гнезда...

   По подобен неразумин начин гледа страната ни на пътната р.мрежи в някои региони, а този проблем ще доведе страната ни до  такъв, подобен на този с вируса на Китай, с който той причини на света непоправима беля. С простотията си...Да не се строят пътища в страната, поради което хората извършват вътрешна миграция води до промени в цялата страна, от където и да ги погледнеш - хем вредни за хората, хем опасни за държавата ни. Като се изселят хората от планината и да се направят после пътищата, ще е късно. Все едно прогонените от Източна Родопа турци да се върнат по родните си места, или поколението на изгонените от селата поради колективицацията хора да се върнат по селата си отново.

    Хайде, стига простотии....





Гласувай:
6
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7682746
Постинги: 3248
Коментари: 8639
Гласове: 15633
Архив
Календар
«  Декември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031