Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2021 09:34 - С ОГРОМНА БЛАГОДАРНОСТ КЪМ РОСИЦА КОПУКОВА
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 1449 Коментари: 7 Гласове:
-1

Последна промяна: 02.10.2021 00:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Пред мен стои отворена 67-мата книга на изключителната българска поетеса, Росица Копукова. Поетеса, която пише мащабна поезия, наситена с пророчески прозрения и с винаги дълбок смисъл. Поезия, която повдига завесата, зад която лежи Тайнството на световете от високите небеса. Тази книга получих лично от авторката с неин автограф:

"Младен и аз,
аз и Младен -
затворени в миговете поезия!"


Автограф, който е така прекрасен, както и самата книга!

В първата част на книгата Росица е включила уникални свои стихотворения, а в последната част - кратки разкази за именити български личности, от които всеки читател може да научи нови и неочаквани факти, за да обогати представата си за тях. Отлично хрумване на авторката.
    Средната част на книгата съдържа един цикъл от 17 мои стихотворения, изцяло подбор на Росица. Там фигурира и много скъпото за мен стихотворение

ЗАТВОРЕНИ В МИГА

"На колко си години не попитах,
по-важното е днес, че си до мене.
Това, че не говориш, си е чудо,
защото със мълчание те вземам

в ръцете си, но ти не проговаряй -
мълчи, магията дано да продължава.
Мълчи, сърцата си забързани да чуем,
кръвта, която в нас се утаява.

Защото тези мигове са наша вечност,
открадната от клюна на живота.
Поглъщат ни предишните моменти,
а следващите водят към Голгота.

Сега ще ми покажеш как се любиш.
По-млада си от мен и по-красива.
До седмата си лудост ще те вкусвам,
на осмата аз също ще се влюбя.

В очите ти загледан ще остана
и сърпа си луната ще извие...
Но моля те да остаряваш бавно -
във младостта ти искам да се скрия!",

дало заглавие на книгата, както и програмното ми стихотворение, олицетворяващо моето философско виждане за Смисъла на съществуването:

СЛИВАНЕТО

Аз идвам Пратеник на чуждата вселена
кордони от галактики преминал.
Летя с крила на ангел или демон,
снишавам се над земната пустиня...

Защото в сейфа на сърцето ти е шифъра,
чрез който бих могъл да оживея.
Ти си пазителят на Тайната на мислите,
очите ми се озаряват с Нея.

Да можех да те вдигна на крилата си
и като черен жерав, слял се с космоса,
да те отнасям в транс към необятното
зад Извора величествен на болката...

Да прелетим над Залата на бъдещето,
където всеки има своя статуя.
Над Стикс да прелетим, над мъртвите,
Харон от ладията си с гребла да ни помаха.

И да достигнем до свещеното Очакване,
което е началото на всичко.
Избегнали на времето разпятието,
да слеем в храма Му душите си.



За трети път Росица Копукова включва обширни цикли от мои стихотворения в нейни книги /предишните пъти това са книгите й: "Венец на мъдростта" и "Бъди до мен"/.
Аз съм силно инертен и без нейната приятелски протегната ръка вероятно никога нямаше да издам тези стихотворения в книжно тяло. Убеден съм, че никой друг освен нея не би направил такъв жест на друг творец. Както вече отбелязах по-горе, прекрасната подборка на стиховете ми е изцяло нейно дело. Това прави още  по-ценен този неин многократен жест. Изпитвам огромно чувство на уважение към Роси, както към един голям творец, какъвто безусловно е тя, но и също като към един голям духовен приятел, какъвто виждам в нейно лице. Ако имаше повече българи като нея България сега щеше да е на едно от челните места, както в областта на литературата, така и в сферата на духовността. Но, уви, приказката за казана с българите в Ада си остава една непреходна истина, колкото и печално да е за нас да си го признаем.

Благодаря ти от сърце, Роси, за всички толкова добри и приятелски жестове към мен, които няма никога да забравя. На добър час на "Затворени в мига", както и на всяка друга твоя книга! Ти ще останеш в българската литература и то на пиедистал. Убеден съм в това.



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Младене.
01.10.2021 20:47
Бъди жив и здрав. Имаме още поетично бъдеще.
Трогната съм и то много.
цитирай
2. zemja - Почитания!
01.10.2021 20:50
Дълбоко съм трогната от това явление в съвременната наша поезия – стихосбирката на Росица Копукова "Затворени в мига", със съучастието на Младен Мисана.
Честито, Роси!
Честито, Мисана!
Чух и представянето на книгата по програма "Хоризонт", на радио София.
Цитираните стихове впечатляват с философския поглед на двамата автори към живота и реалността.
Бъдете здрави и все така поетично вдъхновени, успяващи и обичани от почитателите на голямата Поезия!
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Земя.
01.10.2021 21:50
zemja написа:
Дълбоко съм трогната от това явление в съвременната наша поезия – стихосбирката на Росица Копукова "Затворени в мига", със съучастието на Младен Мисана.
Честито, Роси!
Честито, Мисана!
Чух и представянето на книгата по програма "Хоризонт", на радио София.
Цитираните стихове впечатляват с философския поглед на двамата автори към живота и реалността.
Бъдете здрави и все така поетично вдъхновени, успяващи и обичани от почитателите на голямата Поезия!

цитирай
4. missana - Благодаря, Роси!
02.10.2021 00:15
rosiela написа:
Благодаря ти сърдечно, Младене. Бъди жив и здрав. Имаме още поетично бъдеще. Трогната съм и то много.


Предстои да напиша по-задълбочен материал за книгата "Затворени в мига". Той ще е съсредоточен разбира се изцяло върху твоите творби в нея.
цитирай
5. missana - Сърдечна благодарност, Земя!
02.10.2021 00:18
zemja написа:
Почитания! Дълбоко съм трогната от това явление в съвременната наша поезия – стихосбирката на Росица Копукова "Затворени в мига", със съучастието на Младен Мисана.
Честито, Роси!
Честито, Мисана!
Чух и представянето на книгата по програма "Хоризонт", на радио София.
Цитираните стихове впечатляват с философския поглед на двамата автори към живота и реалността.
Бъдете здрави и все така поетично вдъхновени, успяващи и обичани от почитателите на голямата Поезия!


Дълбоко съм трогнат от словата ти!
цитирай
6. zemja - Мисана,
02.10.2021 03:26
с нетърпение очаквам твоя отзив за стиховете на Росица Копукова в новата й книга "Затворени в мига".
Сърдечно ти пожелавам вдъхновени и спорни дни!
цитирай
7. missana - Благодаря, Земя!
02.10.2021 09:06
zemja написа:
Мисана, с нетърпение очаквам твоя отзив за стиховете на Росица Копукова в новата й книга "Затворени в мига".
Сърдечно ти пожелавам вдъхновени и спорни дни!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5075011
Постинги: 2907
Коментари: 18817
Гласове: 3351
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930