Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2020 11:19 - 250 ГОДИНИ БЕТХОВЕН !!!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Музика   
Прочетен: 1072 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
  Тази година е възпоменателна за един от титаните в музиката, Лудвих ван Беетховен, така звучи името му на родния му език, фламандския. Дедите му се местят в Германия както тези на Моцарт - каменари от Щутгарт, които започват да добиват сол в Залцбург. Аз съм писал в блога за него на няколко пъти, сега ще поместя линк от едно мое писание, който си харесвам. Постарах се, когато го писах, защото го  посветих на една много класна дама. Дано същата дама сега да се запознае и с постинга ми за Мусоргскиий. 
   Бетховен е най-младият от Тримата велики класици - Татко Хайдн, Моцарт и Бетховен -  поради което е имал възможността а се поучи от тях и да продължи идеите им в музиката. Влиянието им върху по-възрастните него класици и отношенията му с Хайдн съм разглеждал и от висотата на моята възраст - след няколко месеца достигам възрастта на Хайдн.
  От тримата класици Бетховен най-силно въздейства на слушателите си, защого такава е музиката му. При нея той казва, аз съм човек, и остава в центъра на тази си позиция. Поради това тя изминава много кратък път от него  до слушателите му. При останалите два класика въздействето на музиката върху слушателите е различно. При Моцарт музиката е галактическа, при Хайдн - красотата й е както тази на природата.
   Класически за Бетховен остават изпълнениятана неговите творби за цигулка от Давид Ойстрах. Днес времето е друго, появиха се нови музиканти, които интерпретират вече тези творби различно. Аз си оставам към предното поколение, това на Ойстрах и считам неговите изпълнения за класически. Ще поместя линк на  една соната за цигулка и пиано, гениална творба на Бетховен, чиято мощ заплашва да строши нежната конструкция на цигулката.
 
  Ето и линкът на писанието ми за Бетховен, за което потвърждавам че си го харесвам и наистина е полезно да се прочете:

https://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2014/04/29/chetirite-tvorcheski-perioda-v-jivota-na-bethoven.1260955
    
   Във времето, в което имаме късмет да живеем - на маймуни с ракети и на идиоти - музиката на Бетховен е една от нашите опори, помагаща ни да се съхраним като Човеци.




Гласувай:
6



1. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=BF7pmimzjBs
12.12.2020 12:24
Любимият Бетовен!
Поздравявам те с едно виртуозно изпълнение на Марта Аргерич, гарнирано с любов и към Бах.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12287046
Постинги: 4567
Коментари: 10794
Гласове: 18370
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930