Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01 10:30 - ОТ АМЕРИКА ДО БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ТРИ ЛЕТИЩА
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1383 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 14.01 10:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                           ОТ АМЕРИКА ДО БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ ТРИ ЛЕТИЩА

   Имам интерес към самолетите, чета за тях, когато видя нови модели искам да се запозная с техническите им данни. От международното летище на Лос Анжелес до България няма директен полет, самолетът се сменя на някое европейско летище, най-източното от които, а може би и най-голямото за сега е Истанбул. Доколкото то е наистина европейско.

   Спомням си някъде около 1975 г. когато новият църковен настоятел на българите в САЩ отпътува натам със семейството си. Познавах зет му, който едно лято пътувА до Америка и се виждахме след това. Той каза, следното, помня го точно:

-       На връщане от Америка като кацнахме в Европа разбрах, че Еврропа е вече остаряла.

    Не точно такива мисли, но колко е голяма разликата между Америка, Европа и България при сегашния си полет се поразмислих и аз. И за други неща се размислих, ще пиша и за тях.

    Първото летище при завръщането ни в България бе Международното летище на Лос Анжелес. Таково огромно нещо човек е трудно да си представи. Отбелязвам, че още не е влязло в експлоатация разширението му, което се строи вече три години. Ковидът забави работите, а те са грандиозни. Летището ще има и околовръстен път, по който летищни РЕЛСОВИ /!!!/ превозни средства ще пътуват в двете посоки и ще достигат до местата за приемане на пътниците. До летището ще достига и метрото, чака се изграждането на спирката.    

     Летището е нещо много голямо, сложно, всяка работа, там е изключително отговорна. Секунда невнимание може да доведе до нещо страшно и ще дам пример:

     Летец на огромен канадски Боинг се отправя да кацне на пистата за излитане на самолетите, където реда си да получат разрешение за полет чакат три готови за полет Боинги. Секунди е имал диспечера на кулата, който прехваща грешката на пилота на самолета и му изкрещява без да обяснява, веднага да издигне самолета с най-острия възможен ъгъл на издигане, който не е голям, тъй като самолетът е бил на скорост  близка до кацането, около 250-300 км. час. И на стотина метра преди приземяване.  Четири самолета с по 300-400 души щяха да бъдат размазани или подпалени. Самолетът е бил на около 100 м. над чакащите за разрешение да излетят самолети.

   Летището има огромни хангари, където постъпват самолетите при необходимост от допълнителни проверки за техническата им изправност или дребен ремонт. Там могат да сменят турбината на самолета, а някои турбини вече имат сопло с диаметър към 4 м. Има и ъзможност да се прикрепи годна турбина към едното крило на самолета и да се достави до някое летище, където да се смени друга, дала информация за повреда. Покрай летището има танкове за керосин, за масла, резервоари за вода. Персоналът е огромен - за управление на летището, обслужващ персонал, като се започне от чистачи на сградите, до такива, които обслужват всестранно самолетите – източват водата от тоалетните, зареждат ги с вода, с гориво, с храна за полета, товарят багажа на пътниците, приемат специални товари от товарния отсек на самолета или товарят нови. Този огромен персонал от хора с различни специалности като лекари, хамали, техници, специалисти при посрещане, обслужване и изпращане на самолетите, а също шофьори на автобуси и на коли със специално предназначение и още много други служители и работници е огромен.

 За да има заплати за тези хора, самолетите трябва да летят и да носят приходи. Ковидът удари много лошо този отрасъл, но той се възстановява. От летищен персонал на летище Мюнхен чухме, че летището в Истанбул работи на загуба. Не мога да коментирам това твърдение, само знам че летището там е много огромно и че почти всички негови самолети, и големи и малки, са от типа Боинг.

   Гледайки от салона на втоия етаж с изходи към самолетите от двете срани на огромната сграда и от тясната стрна на сградата към пистата, където те кацаха и излитаха, останах удивен от огромния брой ГОЛЕМИ самолети от мното страни на света, предимно от два вида – повечето Боинги и по-малко, но също много, Еърбъси. Сега липсваха самолетите на Аерофлот – всичките от типа Еърбъси, които пълнеха летището с руски боклуци, вдигайки шум и разфъргвайки боклуци при местата със скамейките. Сега за тях напомня само повикането на пътници руснаци, които не се качват в самолета. Ако багажът им качен, а те са решили да не се завърнат в Голямата страна, където живеят най-щастливите хора на земята, следва разтоврване на багажа на пътниците и сваляне на куфара на руснака или рускинята, за да отлети самолета. Не за Голямата страна обаче, а за арабските страни или Турция, от където те имат връзка за Путландия. Това не са обикновените руснаци, а съмнителни типове, по-очно най-ниската категория от тях, бандюгите. Вече има и ново понятие за тях, быдло, което на нашия език се превежда мутра.

   Уподобих летището на мравуняк, където всяка мравка се движи и прави нещо. И летището е като мравуняк. Едни служители  посрещат самолетите, други ги избутват назад, за да не съборят с въдушната си стуя от турбините летището, специализирана техника ги товари и разтоварва. Тези, които приемат куфарите на пътниците също имат механизация, но и ръчният им труд е доста. Ако дойде едни самолет с 400 пътници и 400 куфара, таксувани като багаж по 23 кг. това означава към 9 тона товар. Ако самолетът е турски, товарът е два пъти по-голям. Има специализирана техника за товарене на багажа, механизация има и в самия самолет. Куфарите  са вързани в бали, доколко успях да ги преброя, по  27 в една бала.

   Техниката, която обслужва летището също е специална. Има и едни машини за по двама души, които се придмижват с много висока скорост, хвърчи като ракета на Путин. Всичките ги караха едни млади негърки. По специално очертани места летят като ракети на Путин. Специална техника имат и гъвкавите коридори, които водят към самолета за да регулират височината им, да ги придвижват хоризонтално, да ги разтягат.

     А самолетите? Те са от двете страни на залата с изходите към тях и с муцуните си към залите, в които хората чакат. На гейтовете нямаше нито един среден самолет за по 200-300 души. Бяха все големи, като преобладаваха от типа Боинг, на второ място бяха Еърбъсите. Имаше два двуетажни Еърбъси и два четиримоторни Боинга от типа Гърбат кит, с малък втори етаж, на предна част на който е пилотската кабина. Бяха от модела с четири еднакви мотора.Тази конструкция самолети, известна с прякора Слонското тяло, възприемам като класическа, каквато е напр. формата на колата Фолксваген на проф. Порше. От 1935 г. до сега още се цени. Тя има прякор Бръмбарът и Костенурката. Такава красива форма има самолета Боинг 747, имам предвид крила, тяло, каквато  другите нямат. Все едно не дизайнери, а поети са очертали този силует на самолета. Европейските самолети са по-опростени като форма, защото целта сега е минимално съпротивление с въздуха. За двуетажния Еърбъс просто няма как. Диаметърът му е доста голям, ще изразходва още гориво за да преодолее съпротивлението на въздуха.

   Имаше и един самолет, който иждам за първи път, на американските аеролинии. Формата му отговаря на новите Боинги, които са без гърбица, но бе много дълът. Според мен поне с 30% повече от Бонига с 400 места. Не мога да преценя, може би и диаметъра на тялото му бе по-голям. Никъде не бе написан моделът му, както на другите самолети, напр. А380/800 или В 747/8  Самолетът наподобяваше на автомобил, слязъл току що от конвейра – боята му лъщи като боята на луксозните автомолибили. Страхотно нещо.  И самолетът,ни, А 350/900 лъщеше не по-слабо от този, беше обаче доста по-скромен като размери. Имам предположение – дългият самолет ще поеме пътници колкото двуетажния Еърбъс, но ще изразходва по-малко гориво. И на тази огромна мащина – само две тубрини. Дали всички летища имат писти, на които да го пприемат? Диаметрите на соплото според мен бяха с диаметър към 4 м. Ако птиците не са точно  пред самолета, а летящо в страни от него ято, турбините ще ги засмучат.

    Второто летище, което имах по-малко време да разглуждам бе това в Мюнхен. То е като площ, сгради, персонал и писти може би 1/5 от това на летището в Лос Анжелес. В момента се работи по разщирението на летището, но размерите на това в Лос Анжелес няма да придобие. От едната страна на залата за пътниците имаше само средни и дребни самолети, включително и пощенски. От другата страна имаше три големи самолета, един от които бе нашият, но той не бе много голям. Не мога да преценя на колко време излитаха и кацаха тези самолети, докато на летището в Лос Анжелес самолетите излитаха толкова чместо, че си мисля, интревъл бе минута- две. Наближавайки летището на Лос Анжелес кацащите самолети летят перпендикулярно на метри над магитралата, аз изпитвам страх пред тази огромна, към 500 тона машина да минава на метри над нас.

   Каквито са летищата, такива вероятто са и възможностите на страните, техни собственици. Това огромно летище на ЛА ако се сравни с  летището на Мюнхен ще се получи и сравнение, пропорционално на възможностит на двете страни. Америка е избягала далеч-далеч преди Европа и ако сега не бе се намесила, изродът Путин отново щеше да натрие суратя на европейците, както това стори през 2008 г. с Грузия и 2014 г. с Крим и после докато президент на Щатите бе пуделът на Путин, Тръмп. Щатите са важни, защото те имат всичко, а руснаците нищо, с изключение на атомни ракети, които Путин заподмятва при спор с европейците. Същата работа като тая на Ким Чен Ун. След намесата на Америка, противопоставяща се на тридневната СВО на Путин в Украина, Путин има само едно решение за всичките си атомни ракети и подводници, да си ги завре в жопа. Ако той не стори това, светът му го стори, с изключение на страните, начело с маркспутинците Орбан, Радев, Башар Асад, Алли Хименей, Лукашенко, Ким Чен Ун.

    Последното летище бе това на София, терминал 2. Повечето хора са го ползвали, познават го. Самелитети му са само от малките и средните, нискотарифните са на Терминал 1. Нормално – нито сме кръстовище на полети, нито сме голяма държава, нито имаме добър имидж сред останалите страни, дори и тези от ЕС заради вече двегодишното задсулисно управение на торянския кон на Путин и любимец на простащината у нас, Радев, всеки ден от чието управление е съсипващ страната ни. Добре, че сме в ЕС и имаме валутен борд, иначе левът ни щеше да има съдбата на турската лира и на рублата. Размерите на летището ни са несравними с тези на летището в Мюнхин, да го сравнявам с летището в Лос Анжелес – нельзя. Големи летища се правят ако те служат за разпределение на пътиците по света или преминават много хора през тях. Пример за такива легища са Истанбул и Франкфурт. Има и други. Богатата и най-уредена в ЕС страна, Дания, също има огромно летище, но като да са го направили да им дава имидж пред света и на тях самочувствие.. Самолети от него летят директно към Америка, на пелачба ли е това летище или на загуба, аз предполагам. Летището е нещо много скъпо.

    При полета над Атлантика се размислих за нещо:

    Пред моята седалка в самолета, която бе до пътеката седна един изрод. Той бе дотолкова отвратителен, на всичкото отгоре и дебел, че веднага стана спор със стоящото до него момиче, защото той вдигна облегалката и за момичето не остана място. Освен ттова спусна облегалката си пред мен, но от тежестта й тя ме притисна съвсем. Направихме му забележка, той каза, че има право. Жена ми получи нещо като куастрофобия, пи Валидол, аз й нмерих друга свободна седалка в самолета. Само от факта, че човек е близо до този изрод е крайно неприятна. Момичето до изрода също отиде на друго място, добре, че имаше гъде, изродът свали част от багажа си и го постави на нейната седалка. Той има право на едни малък куфар, свали планина от боклуци и такъми, от които изрови дунапренова яка за врата си. Така затапи стоящото до прозореца момиче, което се възпротиви, но изродът го сгази и него. Заа да отиде до тоалетната момичето изродът трябва преди това да премести нищата от средната седалка. 
    Донесоха вечеря, аз няма как да я поставя на поставката за храна, защото седалката е спусната и тя наклонена. Стюардесата го помоли да си вдигне облеглаката, отряза я и нея. Реших да го помоля отново и тогава видях, че надписите му на екрана пред него текат на руски. С моя беден руски речник го помолих да си вдигне облегалката. Той без да отговори я прибра. След като стюардесата прибра таблите той се обърна към мен и попита:

-       Все в порядке?

Аз разбарх въпроса му така, прибраха ли ти съдовете, отговорих с да и веднага облегалката се тресна пред мен. Изродът обаче бе много тежък и седалката бе доста близо до мен.

   И още нещо:

   Преди вечерята минава стюардесата с блюдо и пита за някакво име. Не чух името, но изръдът стана и каза, че той е дал поръчката. Донесоха му някакво месо от типа шунка, според мен колкото за трима души и бутилка бяло вино. Справи се. Интересното е, че около час след това му оставиха ядене и на него, и с него се справи.

   Все ни обяснняват, че виновен за убийствата надеца и цивилни граждани за смъртта на момчетата от Украина и Русия, за разрушенията е виновен Путин, а руснците са много добри. Ето един руснак, в смолета пред мен и си зададох въпроса:

   Като са толкова добри, защо избират този изрод, Путин, който обърка живота в целия свят? Дали пък и те не са се вече декретно и указно изродили и също превърнали в изроди, та възпроизвеждат уродството, насадено при тях преди повече от век? Към тези „хора” чрез задкулисното си управлние ни стрлеми техният троянски кон в България, НАТО и ЕС, пРезидента радеВ, остта на злото, около която се върти страната ни?

   Всичко, което знам, като фъкове, сиктири, споменаване на майки, бе подходящо за този изрод, но да го убеди някой да стори нещо за да се държи като нормален човек, би било по-трудно може би отколкото да се убеди Ким Чен Ун да се откаже от ядените си оръжия...

image

     Така бива представяна Америка от троловете, аз бих доуточнил специално за тях това "скоро" така: 
     До 5 - 10 минути, или дори короче...

   





Гласувай:
4



1. syrmaepon - Когато социализмът рухна
14.01 11:48
маските на уж "духовният народ" паднаха , както и на всички останали. Усетих това още с филма "Плашило", защото открих друг народ, съвършенно различен от тиражирания до тогава - имперски, високомерен и садистичен. Много хора у нас няма да се съгласят, но тази война и начина по който се провежда, го доказва. За немците мога да приема, че са допуснали грешка, но за руснаците не зная какво да мисля - опасявам се, че може да е повече от грешка - че това е същност.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Напипала сте пулса, още тази вечер ще напиша постинг, който съм замислил.
14.01 18:16
syrmaepon написа:
маските на уж "духовният народ" паднаха , както и на всички останали. Усетих това още с филма "Плашило", защото открих друг народ, съвършенно различен от тиражирания до тогава - имперски, високомерен и садистичен. Много хора у нас няма да се съгласят, но тази война и начина по който се провежда, го доказва. За немците мога да приема, че са допуснали грешка, но за руснаците не зная какво да мисля - опасявам се, че може да е повече от грешка - че това е същност.


Вашият Коментар показва, че е трябвало вече да строя това.
Благодаря за интелигентния Коментар.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 10112368
Постинги: 4088
Коментари: 10026
Гласове: 17286
Архив
Календар
«  Януари, 2023  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031