Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2023 03:35 - НОВА МОДА ПО НЕБЕТО И УЛИЦИТЕ НА ЛОС АНЖЕЛЕС. И НЕ САМО ТУК..
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 512 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 03.01.2023 03:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

НОВА МОДА ПО НЕБЕТО И УЛИЦИТЕ НА ЛОС АНЖЕЛЕС.  И НЕ САМО ТУК...

    Започвам с модата по небето, където летят множество малки частни самолети ТИП Чесна. Преобладаващо виждам едномоторни, по-рядко двумоторни, но има и по-големи с турбовитлово задвижване и дори с турбини. Над цяла Америка летят тези самолети и пРичиняват бели. Самолет се блъснал в балкон на жилище, причинил разрушения, убил човек, друг самолет паднал при неизясени обстоятелства върху електропрово. Тези полете запомват да създават напрежение, защото злополуките с тях растат с нарастване на броя им. Те струват по 150-300000 долара, колкото една кола, но трябва да има право да ги управляваш. Този проблем спира за сега американците да не литнат масово.

   Над Лос Анжелес непрекъснато летят такива самолети и почти всичките са едномоторни. Летят ниско и вдигат много голям шум. Видях един такъв самолет, падал на плажа на Санта Моника.

   Разхождаме се по Санта Моника и изведнаж засвириха сирени на полицийски, противпожарни и др. автомобили. Каква се оказа причината! Едномоторен самолет тип Чесна, с двама пенсионирани летци на борда, пило на 96 години, който управлявал самолета и пътник, също пилот, но по-млад, на 85 години, се поврежда по време на полет, моторът спира да работи. Търсят място да качнат и кацнат и се сезират върху плажа, където по това време на годината няма хора. В невъзможностфда управляват самолета, той се приземява съвсем близо до океана. Само че при кацането, вероятно със скрост 200 км./час, колелата на самолета се забиват в пясъка и той се преобръща напред, оставайки с таван на брега, където вълните идват и се връщат Извадили бяха летците от самолета, в безсъзнание. Младият се освЕстил и се приблрал още същия ден, но възрастният починал в болницата. Тогава за първи път видях самолет Чесна и установих, че е доста голям. Крилатахму и тялото му имаха размери към 12-15 метра. Но позата на самолета бе оригинална, с колелата нагоре.

    Промемени има и в потока на коли по улиците, не само на Лос Анжелес. Все повече по улиците със страшно бучене профучаават спортни коли, с дъно, почти до асфалта.

Не знам дали така са произведени автомобилите, без заглушители, или собственикът им е извадил заглушителя и го е заменил с тръба. Шумът на такива коли е ужасяващ, не знам защо не ги спират. Преди доста години един известен лекар, любител на спортните коли си бе купел току що Ферари. Искаше да ми демнстрира каква кола има. Аз незнаех на какъв фалос ще попадна и се качих да ме повози. Вътре не се седи, а се лежи. Легнал, с леко надигната от „облегалката” глава, очите остават над предния капак на колата. Колата изрева и потегли нн така, че ако не хях вързан щях да остана на пътя. Когато докторът отнемеше газта бе добре, че имаше подпора за краката ми. Гумите така тракаха, като да се движехме по римски път. Стана ми лошо, прилоша ми от ускоренията, от шума и от друсането. Едвам слязох, помогнаха ми да се отвържа. Повръщаше ми се още доста време, главозамайването ми подължи по-дълго. Жена му като видяла за какво е дал 120000 долара го бе изритала в ташаците и той се подложи на операция на скротума, защото му се бе окукъл тестес. Следващата година като дойдохе, жълтото чудо го нямаше.

   Днес получих второ таково предожение:

   Гледам една кола Корвет – красива, малко има като нея, червено-черна, със страхотен дизайн. Спрях се с намерение да я снимам заради красотата й, но към колата тръгна един човек на моята възраст, така ми изглеждаше. Предложи ми да ме повози. Отказах. Не на моята възраст бе собственикът, а между 90 и 100, цялото му лице бе в пластимни операции за опъване на кожата и всичко останало – изкуствено.

   Качи се той, ама тежко, тежко, аз изчаках да тръгне. За да издемоннстрира качествата на суперколата си така я изду, че моторът забуча по силно от звук на пожарна кола. Изсвириха всички гуми и колата, само където не литна...

   Аз нали съм си от село, този звук сълуди в мен един друг спомен:

   При пътуванията ми по планината аз често преминавам през гората, където пътеки няма, а искам да достигна определена цел, напр. връх наблизо. Бях на х. Горски Рай и отивах към вр. Острата чука над резервата Чупрене. Попаднах на диво прасе, те през деня спят. При събуждане рефлексно за да се предпази и да подплаши нашественика, прасето изквичава с всичките си сили и побягва по осовата си линия. Такъв силен рев на прасе, което мъм събуждал не съм чувал повече. С това сравних изквичаването, може би тябва да кажа изпърдяването на колата при тръгването й.

   Това, че все повече коли от този тип се движат по улиците показва, че все повече хора са си надвили над разходите и имат възможност да си купуват коли - прекрасни мощни, красиви, само с един недостатък – за нищо не стават. Вложените за тях пари американците наричат заключени пари, но явно това е последнага грижа на любителите на такива коли, за които гъпците казват: Транс пенис махиас...

   Ще добавя още нещо за „спортните” коли. Красиви като дизайн дуги коли като тях няма. Предп очите ми още е Корветът, червено-черно, оцветен, с прекрасни форми. Красив като него него има един модел Мерцедес, а също и един Лексус, на който е изписан моделът LC 500. Корветът се води нисък клас и струва към 50000 долара, докато едно Бугати струва от 2 до 5 000000 долара. Корветът като дизайни по нищо не му отстъпва. И други такива коли има, но те са нисък клас, напр. Порше, Макларън и по някакъв модел на всички големи фирми. Те не се предлагат, заявяват се идват след месеци.

   А ние? Купуваме си един автомобил на старо, пазим си го и си правим сметка да ни служи докато сме живи.

   Поне с мен е така...

image

Америка според двете много първи дами Миледи46 и Радостиналасса48. 
А според мен да се каже скоро е неточно, защото тава ще стане още по-бързо, до 5 - 10 минути.





Гласувай:
1



1. rosiela - Коста,
03.01.2023 09:34
пооправих и пуснах и този интересен материал във фейса.Без съкращения.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12289431
Постинги: 4567
Коментари: 10794
Гласове: 18370
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930