Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2022 20:49 - КАК ИЗГЛЕЖДА ЛОС АНЖЕЛЕС ПРЕДИ НОВАТА ГОДИНА
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3381 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 01.01.2023 01:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

          КАК ИЗГЛЕЖДА ЛОС АНЖЕЛЕС ПРЕД НОВАТА 2023 ГОДИНА ?

   Въведение:

   Когато ходя някъде разглеждам всичко с интерес и пиша за пътуванията си. Пътувал съм много, предимно по най-дивите места със запазена природна красота или където живеят скромни и бедни хора със съхранена ценностна система. Имам кармична връзка с тях и винаги съм гледал да съм им от полза с каквото мога. Отдалечени от населените места, те имат ужда от всичко.

   Съвсм различно преминават пътуванията ми в Америка. За мен тя е един свят, който никога не мога да приема за свой. Тук всичко е съвсем различно отколкото у нас, дори мисленето на хората. Някои ме набеждават, че съм американофил, не е така. Които твърдят това ги считам на интелектуално ниво, не разрешаващо им да различат дигитус от фалос.

  В момента обаче съм зад Америка, защото тя се оказа сериозната във войната на Путин срещу човешката цивилизация. Европа, както през 2008 г после през 2014 г. и сега е лабава и поради това - косвена причина за войната на Путин. Не изключвам и политиката на Тръмп, който наактивира простащината в Америка и я върна интелектуално години назад. Разследванията за данъчните му измами и предстоящият съдебен процес за това са край на надеждите на простащината /и на Путин!!!/ той да се върне отново на власт. Влиянието му в Републиканската партия е само 5%.    

   Американците изразходваха 50 млрд. долара за помощ на Украина, сега всичките депутати от двете партии единодушно гласуваха за още 50. Благодарение на тях, а не на лабавите европейци, войната на цивилизацията срещу маймуните с ракети ще приключи с разгром на изродите. Той вече е виден, защото военните действия са загърбени, а се разчита на ракетния терор срещу мирното население на Украина.

   Не съм барометър на времето, но случващото се по света отеква в мен и заставам на страната на човешката цивилизация. Които ме упрекват, че съм американофил, много грешат.
    А сега – по темата:

   Много Нови Години посрещнах тук, защото такъв бе изборът на дъщеря ни, да се пресели тук. Да стори това тя имаше и още една причина, застрашен бе животът й в България.  В Лос Анжелес пребивавах и през летния период, но тогава ми бе особено тежко, защото се чувствах откъснат както от българската природа, така и от възможността ми да се трудя, бих казал творчески. Защото всеки туд, би бил той и много тежък аз превръщам в творчество и той ми носи радост. А сътвореното от мен искам да бъде красиво.

   Тази зима е доста особена за Америка. От Арктика се спусна студ, който скова северната част на САЩ със студове до  -45 градуса по Целзий. Студът достигна до Ню Йорк, който е на географската ширина на Неапол. От юг топла вълна, идваща от Мексико „подпря” студената и я върна обратно в Арктика. Така по време на арктическият студ в северната част на страната най-студено бе в щата Монтана, а в Лос Анжелес температулата достигаше + 30 градуса по Целзий. Дрехите на гърба ми чувствах нагряти като ламарина. Лос Анжелес е обграден от пустини и полупустини, тук дъждове падат рядко. Веднаж та 9 години обаче преминава течението в Океана, наречено Ел Ниньо. Тогава топлата вода от Пасифика се носи на юг, затопля областта около Антарктида, рибата мигрира на юг за да търси хладни води и голяма част от бозайниците като морски слонове и др. останали без храна, умират. А в Калифорния валят дъждове. Зареждат язовирите на по-малките реки и по р. Колорадо, без водата на който градът нямаше да го има.

   Някак тъжно бе по време на предишната Нова Година тук, да я нарека ковидова със затворените ресторанти, сладкарници и др. Американецът трябва да седне някъде и да яде, много тежко им беше. Като компенсация срещу подтиснатостта се развихри шопингтерапията. Хората пазаруваха като за световно. Това раздвижи производителите и помогна на бизнеса им. Всеки американец, загубил работата си получаваше компенсация в размер на заплатата си, получаваше и храна два пъти седмично. Този процес заложи инфлацията, която сега Америка се опитва да овладее, но и помогна много на производителите на храни. Всичките храни, които те произвеждаха се изкупуваха и се даваха на хората независимо от качеството им. Лошото обаче бе, че част от хората решиха, че ако не се работи и се получават пари, е по-добре отколкото ако се работи. Това доведе до последващи проблеми, решението на които също доведе до инфлация. А държавните пари, изразходвани за ковид-овото време трябва да бъдат върнати на държавата. Всичките не може, но колкото – толкова.

   След отминаването на Ковида започна възстановяването на нормалния живот. Някои цени бяха върнати на нивото, когато Байдън стана президент, напр. на горивата. Бензинът сега е 4 долара за галон /3,9 л./, дизелът – с 20% повече, защото се счита, че замърсява околната среда. Има голям данък. Върнали се на старото си ново са и цените на промишлените стоки, някои от които са дори по-ниски. Статистика не може да се направи, защото търговците пускат промоции, сезонни намаления и др. подобни, предлагането и търсенето определят цените, но ПАЗАРЪТ Е ПРЕСИТЕН ОТ СТОКИ !!! Газът в Америка, който те си добиват сами остава с ниска цена. През лятото е имало пик, но и той сега е на старата цена, 35 долара. За същия обем в ЕС този весец газът е 83 евро, но през лятото надмина 300.. Доларът и еврото в момента са почти равни по стойност.

    Новите промишлени стоки стават все по усъвършенствани и това е причина за повишаване на цените им. Това е нормално, давам пример с която и да е кола. Новият модел съ сигурност има включени повече опции, екстри. Колите вече са толква сложни, че наподобяват компютри, на които се задават програмати. А има и коли –Тесла - на които задаваш програмата и те те откарват сами до където искаш да отидеш. Съвършени като ракети на Путин! Само че колите са правени да служат на хората, а ракетите на Путин да тироризират държавите, които отхвърлят „дружбата” с този изрод.

   С цените на храните обаче не е същото. Те са повишени с 20-50% и няма да спаднат. Компенсацията ще дойде от по-високите възнаграждения – заплати, хонорари, обслужване, които се очакват. В Америка изкуствено подържат високи цените на храните, според мен това е правилно. Така се стимулират производителите, иначе и храни ще трябва да се внасят, конкуренцията в този бранш трябва да се контролира.  Млякото има пределно най-ниска цена, хлябът и др. хранителни продукти – също. Аз не съм икономист, но съм за сигурност на бизнеса на производителите поне по отношение от държавата, иначе рисковете там са много поради природните условия. Давам пример със студа миналата година в Тексас. Такъв не е имало никога, на хората им измряха кравите. Там кравите са торково много, че в Европа наричат американците кравари.

   Преди и сега по време на празниците магазините са препълнени със стока. Не ходя по магазини, освен ако не ми трябва нещо, но такова изобилие, което има сега не съм виждал откакто идвам в Америка. Според мен има свръхпроизводство свръхпредлагане на всичко, няма как американците да изкупят толкова много стока. Този процес започна още от „бизнесмена” Тръмп, докаран на власт от Путин, защото хората нямаха сигурност и се стараяха да инвестират или изхарчат парите си. Това развижи икономиката на САЩ. Сега Америка е в икономически възход и това според мен е втората прочина. Гледам, че тези, които купуват, пазаруват по много. Предпочитат се големите вериги магазини от типа Костко, където могат да купят стоки на едро. Количките са на два етажа и возят до 200 кг. Хора излизат от магазините с колички като планини. Каквато стока търсиш, изключено е да я няма. Проверява се къде я има и цените какви са. Ако търсиш стока, кото вече не се произвежда, заявяваш я и ти предлагат много варианти от нея. Аз така си купих направо без пари разкошен фотоапарат Сони с оптика от Германия и три резервни акумулатора. Само акумулаторите в България струват колкото един фотоапарат, а  и той, макар китайски е правен за Америка и е страхотено качество.

   Стоките в магазините – планините от стоки – са подредени по теми, напр. обувки. Какъвто и модел обувки да търсиш, има ги. Друга тема, напр. сладки и кифлички. Най-доблре е да си вземеш нещо, което е най-близо до теб в момента и да решиш въпроса, защото ако почнеш да се заглеждаш, всичко е страхотевица и то в количества, които наподобявам на планини. Декоративно е подредено и месото, има месо от всички видове животни, има всички видове риби, раци, миди.

Да отбележа, че има и много чуждестранни магазини, с предлагането в които съм удивен от теза на РК. Да знаят горките каква ракета им е приготвил Ким Чен Ун! Освен магазини, чуждите страни имат и ресторанти тук, напр. бедната и гладна страна Етиопия. Ивнересно, не наппавят ресторант в Голямата страна, където се работи с валутата на бъдещето, рублата, а искат да припечелят в долари...

   Попадвал в такива ОГРОМНИ /!!!/ магазини се чувдствам като мравка и изпитам страх. Тези картини с хора, бутащи колички с планина от стоки върху тях, даващи да ги таксуват и после да ги претоварят в колите си, които натъпкват с тях са ми чужди. Аз посещавам най-дивите места на страната ни, където живеят много скромни и бедни хора по начин, съвсем различен от този. Такава е и моята нагласа. Мястото ми е в един различен от този в Америка свят. За съжаления в моя свят приматите, /б. м. трифоноворадевата простащина/ взе връх и ще го напусна с кеф, както Хайтов, чието последно изречение от смъртното му легло бе:

-       Тоя живот, дето го живееме никак не ми харесва, отивам си със кеф!

  Улиците и тротоарите на Лос Анжелес светят от ред и чистота. За чистота не е съвсем така. Според мен през изминалите години откакто идвам, тук е по-мръсно. Има разхъвряни боклуци тук и там, давам ипример:

На централната улица кретен изхвърлил огромен кашон с боклуци. Там няма сметосъбиране, кашонът си стои. Тзи вечер ще отида и ще го примъкна при боклуците, защото не мога да го гледам.

   ТРотоарите са с големи плочи, около 80 х 80 см., които не се подреждат ако се поразместят, а се циклят. Къщите са като куклички, най-малкото е веднаж да две-три години да се боядисват външно. Повечето са бели, но има и такива, които наподобяват сгради от различни държави на Европа. Има дори Калоферски къщи с чардаци, които предизвикват умиление у мен. Някои къщи наподобяват дворци от Европа, те имитационо са облечени в разни елементи, които наподобяват каквото е искал собственика им или архитекта.

   По улиците има на доста места плакати на иранското момиче, което нравствената полиция на генерала й, айятоллах Хименей уби в полицията. Тук има доста персийци, които настояват, айятолласите вън от Иран. Много по-скромно е отразена в плакати тук и там войната на Путин в Украина. Украинците в Америка не са много, те поставят тези плакати, руски бандюги и боклуци обаче има много, които олслужват руските олигарси, пребиваващи тук и подържат сверскъпите им имоти, от 20 млн. долара нагоре. За сега отнемат на олигарсите яхтите, но замъците им, не.

   Ако някой отвори блога ми, защото приятелите ми стават все по-малко - 

   Честита Новата 2023 Година!

    Лос Анжелес

    Поздрав с едно американски произведение, но хубаво. 

    Послепис:
    Още една промяна ива тази НГ в Лос Анжелес, мексиканците по улиците на града са са съвсем малко. Причината е , че Тръмп ги изгони от Америка, но всяко дейстие има положителни и отпицатели страни. За тях съм писал миналата година. Жителите на Л. . А не харесват напускането на града от тях, защото това бяха техните работници,  подобни на турците в България преди 1989 г. Воже и да напиша постинг на тази тема.

  







Гласувай:
3



1. rosiela - Коста,
01.01.2023 10:27
много интересен материал. Малко оправих правописните грешки и с леки съкращения го пускам във фейса.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Благодаря!
01.01.2023 19:49
rosiela написа:
много интересен материал. Малко оправих правописните грешки и с леки съкращения го пускам във фейса.


Което съм поместил в блога ми всеки може да ползва. Описал съм 1/10 и дори по-малка част от впечатленията си тук. Има ппромяна, която се вижда - нашите сънародници вече няма да гласуват за Слави и Пинокио, чувствот се изиграни от тях. От случващото се в България хабер от понятие си нямат, но вече си го признават. Другото е, че привържениците не Тръмп не само вече не са такива, но и споменават негова майка.
Икономиката на Америка в момента е много силна, страната е претрупана от стоки, които не могат да бъдат реализирани. Американците не се интересуват от Украина, защото там положението е статично, нищо не се случва. Мисленето на американците е в долари. Когато правя забележка да се икономисва газа за отопление, те казват" Ама газът при нас е безумно евтин. Когато им казвам, че водата трябва да се икономисма, защото е пироден ресурс, те казват, ама един кубик струва торкова долара.
Аз зе сичтам за човек от България на средното ниво, но се поставям високо-високо на американците средно ниво. Те освен това, което правят, от нищо длуго не се интересуват. Казват, имаме си държавници, и им имаме доверие.
За свое оправдание казвам, че не съм американофил и че не мога да водя техния начин на живот. Аз съм широко скроен и трудно издържам преекараното време тук.
Още веднаж - благодаря и с пожелание за една по-разумна Нова 2023 година!
цитирай
3. rosiela - Благодаря ти сърдечно, Коста.
01.01.2023 20:47
planinitenabulgaria написа:
rosiela написа:
много интересен материал. Малко оправих правописните грешки и с леки съкращения го пускам във фейса.


Което съм поместил в блога ми всеки може да ползва. Описал съм 1/10 и дори по-малка част от впечатленията си тук. Има ппромяна, която се вижда - нашите сънародници вече няма да гласуват за Слави и Пинокио, чувствот се изиграни от тях. От случващото се в България хабер от понятие си нямат, но вече си го признават. Другото е, че привържениците не Тръмп не само вече не са такива, но и споменават негова майка.
Икономиката на Америка в момента е много силна, страната е претрупана от стоки, които не могат да бъдат реализирани. Американците не се интересуват от Украина, защото там положението е статично, нищо не се случва. Мисленето на американците е в долари. Когато правя забележка да се икономисва газа за отопление, те казват" Ама газът при нас е безумно евтин. Когато им казвам, че водата трябва да се икономисма, защото е пироден ресурс, те казват, ама един кубик струва торкова долара.
Аз зе сичтам за човек от България на средното ниво, но се поставям високо-високо на американците средно ниво. Те освен това, което правят, от нищо длуго не се интересуват. Казват, имаме си държавници, и им имаме доверие.
За свое оправдание казвам, че не съм американофил и че не мога да водя техния начин на живот. Аз съм широко скроен и трудно издържам преекараното време тук.
Още веднаж - благодаря и с пожелание за една по-разумна Нова 2023 година!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12306011
Постинги: 4574
Коментари: 10805
Гласове: 18382
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930