Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2021 21:36 - ИМАМ НОВА ИГРАЧКА !!!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5948 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 29.12.2021 21:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                                                 ИМАМ  НОВА  ИГРАЧКА !!!

 

    Важен спътник в живота ми винаги е бил моят фотоапарат.  Имал съм различни фотоапарати, но най-доволен съм от универсалния фотоапарат SONY  DSC  HX 300 с немския обекив на фирмата Карл Цайс от Йена. Този апарат е любигелски, но за планината е много подходящ. Той може да прави както микроснимки, напр. на бръмбари, на единични дребни цветенца като теменужки, но  благодаение на дългофокусния си обектив с фокусно разстояние 215 мм. да свива ъгъла като очи на орел, което означава да приближава обектите почти 40 пъти. Така може да се снима животно някъде в гората, трапецовидни култови ниши на траките на недостъпни места и много други обекти. Необходимото условие да бъдат тези снимки добри е въздухът да бъде прозрачен, през лятото сутрин рано и в късния сведобед. Професионалните апарати са с определено предназначение, те са в специалон изпълнение, много са тежки и скъпи, към тях трябва да се носи и набор от обеективи, по-скъпи от самия фотоапарат. Този комплект не е подходящ за туриста, той тежи киллограми, докато универсалният фотоапарат с всичките му допълнения към него не достига и 1 кг. Изискването за такъв универсален апарат обаче е той да има визьор.
   По темата фотоапарати съм вещ както Мая Манолова в контактите по същество с мъжете. Е, не чак толкова, тя е недостижима...

   След дълги години вярна работа на фотоапарата ми Сони, през изминалата зима частично го повредих. При един наклон по път/!!!/ в Малата планина,  спускайки се в доста студено време върху лед със сняг като брашно върху него паднах назад, като с гърба си затиснах фотоапарата си. Спука се корпуса му на едно място, даде и индикаци 6210, означаваща отлепване на обектива. Това установих после, като се прибрах.  Тогава си ударих главата над тила и преди да се изправя си помислих: Май съм до тук. Станах, оправих се от удара в гърба и в главата, установих, че мога да ходя и се разбързах, ако има сътресение на мозъка да съм по-близо. Нищо ми нямаше с изключение на една синина на гърба ми от фотоапарата.Той и така можеше да ралоти, но консумира много ток за да изважда ии прибира обектива, което става и много бавно. А символът 6210 бе предупреждение да го занееса на ремнот или ще откаже в един момент. Нямаше къде да се поправи апаратът, опитите ми да намеря точно такъв нов не успяха. Донякъде равностойни на него са тези от типа Канон, но не могат да се мерят със Сони.

   Знам, че в Америка всичко важе да се намери и пуснахме една обява, че търсим такъв фотоапарат с изискване да е нов. Тозии сайт обхваща не само Америка. Предложения – много, но все ползвани или стояли по домовете купени по време на намаления и изобщо неползвани. И всичките с еднакви първоначалницени – 230 долара. Ако заявим фотоапарат и той дойде повреден, ще го върнем, но не се върши работа, защото не се знае от къде ще дойде той до Лос Анжелес, което отнема много време. Погледнах списъка, прегледах снимките на предлаганите фотоапарати и видях, че един е с три батерии /акумулатора/  към него, един от които в София в магазина на Сони струва 120 лв, тук  - 30 долара, но китайски /б. м. боклуци/, а също и много-много кабели, захранващи, преходни, свързващи го към компютър или телевизор или за зареждане в кола, в контакти раззлично изпълнение. Този фотоапарат има прекрана аудиосистема и може да прави добри аудио и ведео записи на нивото на стандартните камери Сони. Избрах го. Оказа се, че е във Флорида. От там със самолети с камиони, дойде най-после. Като се проследи поръчката  се вижда къде точно се намира във всеки мамент апарата. Оказа се чито нов, не пипнат, с допълнителните приспособления към него от рекламната му снимка.  Еднаснимка с него не е направена. Нямя българско меню само, но тгова не пречи, а вероятно в магазините на Сони могат да му поставят такова. По фабричните номера установихме, че той е от пробната серия на тези фотоапарати, което е гаранция, че на камеството му е отделено осоено внимание, произведен е в Тайван.

   Не знам още колко време ми определил Господ да ходя по планините, след месец и малко ставам на 78,  ще имам ли сили, да не си направя беля, защото натоварванията са много големи, но тази придоливка за мен е голяма радост. Имам и планове, коитоще започнат още от м. май.

   Апаратът е подарък за мен. Към цената му от 230 долара се добавиха още 30 за да го прехвърчат над половиината Америка и да го повозят по разните камиони. Кола да бях получил кто подарък, щях да я откажа, имам си такава, която ме устройва, а ато се хзамисля, какво ли може да ми се подари. Имам си всичко. Искам само едно от тук нататък – да съм здрав и енергичен още години...

    





Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12311416
Постинги: 4577
Коментари: 10805
Гласове: 18386
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930