Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2021 20:33 - ДО ЛОС АНЖЕЛЕС С ТУРСКИТЕ АВИОЛИНИИ.
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1442 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 18.12.2021 20:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                              ДО ЛОС АНЖЕЛЕС С ТУРСКИТЕ АВИОЛИНИИ.

 

   Вече не мога да си припомня колко пъти пътувахме до Лос Анжелес, но два от полетите не мога да забравя. Първият от тях бе със самолет Боинг 747. Такива самолети вече не летят, но в съзнанието ми той остава като най-великият. Този тип самолети имаха 4 мотора – два големи и два по-малки, като малките мотори са реверсивни и когато бъдат противовключени ефектът е както при автомобил, който „бие” спирачки. Благодарение на тези два мотора самолетът може да каца на съвсем къси писти.

   Този самолет бе усъвършенстван на няколко пъти и сега летят само самолетите от типа Боинг 747/8. Те са олекотени, по-тихи, по икономични, салонът е по-приятен. Линията на самолета е същата – с гърбица над тялото му - втория етаж,  където е по-висшият клас. Седалките там могат да се разгъват и стават като легло.

   Друг самолет, оставил у мен незабравимо вречатление е европейският Еърбъс А380/800. Той е на два етажа и вози най-голям брой пътници, около 600. Самолетът е на два етажа, красив е от вън и от вътре. Много е тих. Теглото му с максимално допустим товар е към 500 тона. Той е също с 4 мотора, два от които реверсивни. Обяснимо е – ако летят във въздуха 500 тона без тези два реверсивни мотори как самолетът ще намали скоростта си за да кацне. А с тези два мотора той намалява бързо скоростта си и се нуждае от нормална писта като дължина, но с подсилена констукция, за да не я напука. Теглото му е колкото на пет локомотива.  Такъв самолет с български пилот кацна на Летище София демонстративно преди 2 или 3 години.

    В търсенето на нови конструуктивни и технологични решения за по-иконочични самолети се появи самолетът Боинг 777, който е предпочитан пред моделът Боинг 747. Той се произвежда в няколко варианта, като за сега е най-икономичният самолет в света. Вместо 4 има два мотора, но те са най-големите в света като диаметър на витлата. Моторите са реверсивни, което означава че превклюването им изисква по-дълъг преходен процес при преминаване в друг режим и после в нормален. В това отношение самолетът с два мотора отстъпва по характеристики на самолетите с четири мотора. Самолетите са огромни, побират към 500 пътници, огромно е и багажното им отделение. Имат гориво и кислород за 15000 км.  Този самолет показа колко съвършени и неотразими са ракетите на Путин. Такъв самолет на път от  Нидерландия с 300 холандски младежи за Малайзия бе сбит от ракета Бук, изстреляна от крететине на Путин от Донбас. Интелектуалното ниво на идиотите на Путин явно още не е достигнало степента да различават пътническите самолети от военните. 

     Конкуренцията между американските самолети Боинг и европейските Еърбус е голяма, като за сега европейските самолети се подържат на конкурентно ниво изкуствено, със субсидии от държавите, което на времето разгневи Тръмп.  Поръчката на самолети от различните видове не винаги е най-разумна, защото тук се намесват политиката и модата. Русия,  чиито пътнически самолети тяхно произвоство катастрофират, купува само европейски. Търсенето на Боинги в световен мащаб обаче надвишава това на Еърбъс, като и двата типа самолети се произвеждат в много разновидности. За прекрасния самолет обаче Еърбъс А 380 от години поръчки няма. Най-много самолети от този тип са произведени за Китай с вместимост 800 пътници, но има и разновидност за над 1000 без допълнителен багаж. При заявките за закупуване на самолети се предявяват винаги допълнителни изисквания, напр. за размерите на седалките и отстоянията и много други. Така напр. самолетът на Опра Уинфри представлява един огромен хиперлуксозен апартамент.

    Една от най-големите авиолини, немската Луфтханза, от водеща в Европа сама си направи голяма беля - подчертавам, не Германия е виновна за това, а неразумните изисквания на синдикатите. То не бяха стачки, не бе чудо. Изтормозиха пътуващите, като този процес продължи с години и заврърши зле за тях – пътниците изтубиха доверие в тази авиокомпания и се ориентираха към други, където това е възможно. За да задоволи изискванията на стачкуващите, Луфтханза въведе големи съкращения в разходите, като се започне и с това, което дават за храна в самолета. Изчезнаха и младите, красиви стюардеси, тяхното място заеха лелки на средна и зряла възраст. Билетите поскъпнаха в някаква степен, но въведоха и други ограничения – вече нямаш право да возиш куфар от 23 кг. към билета, а трябва да доплатиш за него 120 лв. Друго неприятност при дългите полети са малките седалки на Еърбъсите и малкото място между редовете, макар хората по света за стават все по-едри /б. м. дебели/. И стана така, че пътниците взеха да предпочитат други авиопревозвачи. Така изгря звездата на турските авиолинии.От Америка до Европа те са предпочитани, на не от всички пътници, а от тези, в източната част на Европа. Иначе за пътуващите, напр. от Дания, става твърде далеч – въпреки по-добрите условия, пътят се удължава много, но и тук турците му измислиха колая – можеш да пътуваш до Истанбул, да останеш там един ден в хотел на превозвача, да разгледаш града и на следващия да пътуваш за Америка.

   Освен леко по-евтините билети, турските превозвачи предлагат и услугата, всеки пътник да има право да си провозва два куфара по 23 кг. Това сваля 240 лв. от цената  на билета и улеснява алъшвериша. Обслужването като предлагане на храна за дългите полети е отлично, има бюфет в самолета със страхотни вкусотии. Самолетите на турската авиокомпания са американски, което означава с по-големи седалки, защото американзите не само не са дребни, но и с всяка година наедряват. Вече не можеш да видиш американец да ползва малка кола, защото  се нуждае от обувалка да влезе в нея и тирбушон, за да излезе.

   За дългите полети турците ползват самолети Боинг 777, които имат много място за багаж. В случай, че остане място, те го допълват с товари тип Карго. Този Боинг, както вече отбелязах придоби печална слава след свалянето на един такъв самолет с около 300 холандски младежи, тръгнали на почивка в Малайзия. Джелатите на Путин го свалиха над Донбас, а всички чухме радостния възглас на командира на ракетната установка, сбила самолета, който изкрещя:

-       Като птички се разхвърчаха!

   Сольдата на Путинхсе радва, че са убили младежите..

   Путин крие джелатите си, може и да са ги убили, но ще се повтори казусът със самолета, сбит от агенти на Кадафито над Локърби. Скъпо ще си плати Русия за прекършените животи на младежите заради имперските му амбиции, както и Кадафито си плати на времето.

    Самолетът ни излетя от новото летище на Истанбул, което не отстъпва на летищата по Европа. Валеше силен дъжд, но това не му попречи. Попречи му обаче друго за да стигне до Лос Анжелес по разписание, насрещен вятър със скорост 200 км/час, който започна от Англия и  продължи до Гренландия. Самолетът лети на височина 10 км, като заради този вятър скоростта му не превишаваше 750 км./час, а моторите му бучаха много силно. Над Гренландия вятърът утихна и след острова задуха в посока на самолета със 100 км./час. Моторите вече не бучаха, а мъркаха. През целия полет, който става в светло време нито веднаж не се показа земята или морето, имаше плътни обаци. Такива имаше и над Лос Анжелес, като стотина метри по вертикала преди да кацне самолета се появи видимост.

 

      Пътувайки в турския самолет си мислех за моите приятели, турците, и каква беда ги сполетя с този техен президент Ердоган. Преводът на името му означава земен сокол, но мисля, че подходящото за него име е Деллидоган /луд сокол/. С болните си амбиции да възроди Османската имеприя каквито на са Путин да вмъзроди СССР, той направи много групости, част от които ще цитирам:

   Първата е, че когато той дойде на власт начело на партията на Верния път, подонна на нашаите партии ИТпростН или пък на ПП, той завари едни просперираща икономическа сила с претенции да се превърне в европейския Китай. Малко по малко той се превърна в диктатор, който разсмърдяваше политическия климат не сам в Турция, но и в съседните държави, на първо място Гърция и Кипър. Във вънщен план той започна да подлага на рекет съюзниците си във връзка с  местопожението си като военна сила с достъп до Африка, Азия и Европа. То не бяха простотии с базата в Инджирлик, въвеждам таг, посещението на Меркел в Турция, не бяха претенции към ЕС, абсолютно посташки. На всичкото отгоре Турция, член на НАТО купи съветски ракети С 400 и това преля чашата. Тази покупка и влошените отношения с всимки страни с изключуния на Русия и Сърбия, той изгуби доверието на света и турската лира се срина. Когато той дойде на власт, една турска лира бе равна на един наш лев, сега един лев се купува за десет лири. Така в отворения свят, произведеното в Турция „изтича” навън. Българите от Бургаско и руски блоклуци пътуват до Турция за да пазаруват там. Македонският автобус с албанците също бе там на шопинг, както каза един от роднините на изгорелите в автобуса албанци, ремонтиран в Турция със запалими материали.

   Тези икономически сривове в Турция са се случвали и сдруг път в Турция и са завършвали с военен преврат. Този път опитът за преврат не успя. Сега за съмнение само срещу линията на Ердоган се гледа по-сериозно отколкото на аллахохулство. Затворите са пълни. Само турците, които имат пенсия от ЕС са добре. Това води и до завръщане на все още живите турци с двойно гражданстно в България, защото там не се трае. Те се заселват предимно в Кърджали и Черноочене. Да идват турците на гости при роднините си в Бългаария с арамагани, това вече не е ъзможно, възможно е обратното.

  Защо Доган направи това – защото страда от заболяване – мегаломания, гигантизъм. А колко красива и подържана страна иглужда Турция когато самолетът навлезе от нашата над нея. Същото важи и за идсанбул. Нам няма квартали от типа Христо Ботев, Факултето и ср. Подбони.

Същата тенденция, която сега доби развиние в Турция сега я има в България. Простащината, яхната от президента ни взе властта както Догана, избран от лектората със забрадките от Средна Тупция. По градовете местната власт не е негова. Не виждам задача пред Ердоган дао руши страната, поставена му от вън, докато при нас нас според мен такава има – Радев иска да скапе България както лудия Ердоган Турция и на този кон да ни изгонят от ЕС и да ни засмуче ОНД - Голямата страна, с най-щастливите хора на земята. Натам под ръковостното на президента ни, който вече задкулисно командва НС и правителството са ни запътили. Вината за това не е на дори на Путин или на Радев, а наша – последните президентски избори. Дано да не ни поведе нашия президент, клонинг на Путин, по пътя на Ердоган. Защото има такава тенденциа впсветовен мащаб – яхнали простотията в държавите си, управлението в доста от тях премина в лошите хора – необразовани, неверници, без ценнодтна система /б. м. боклуци!/ , отдали се на магия и вълшебни  заклинания...





Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12261455
Постинги: 4564
Коментари: 10792
Гласове: 18366
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930