Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2021 09:35 - Задушница
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2278 Коментари: 4 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

 

Задушница

 

Земята спи и сънува

на мъртвите мечтите

и тихо се вълнува

за погребаните в нея, за съдбите...

 

Тя знае - ще дойдат хора сутринта

със запалени свещи и малко храна,

ще полеят гробовете с вода и вино,

ще скърбят за непростени и неизживени неща...

 

Земята спи сега и сънува,

че плътта е само дреха,

а душите вечно съществуват -

тя знае, че от тази утеха

нуждаят се хората,

и без нея не могат да се помирят със смъртта,

нито с раздялата, нито с умората...

 

Ноември. Гладни птици и есенен вятър,

опадали листа и бели мъгли...

Мъдрият казва ни: “Животът е театър.”

Но земята попива сълзи...

 

Задушница... Сега сънува земята -

насън мечтите на мъртвите сбъдва -

те отново са децата,

които нейде на бял свят се раждат

и Животът пребъдва

 

~

 

Полетът на душите

 

Кафето и виното са за живите,

както и мислите - бодливите,

в ума накацали "по жиците"...

За мъртвите остава полетът на птиците...

 

За живите е и шума на улиците градски,

а също препирните адски,

радостите, скърбите, сълзите,

и сметките, баланса, размислите,

плановете, скиците...

За мъртвите остава полетът на птиците...

 

Чуват ли вятъра в житата

и тихия повей сред камъните вечни?

Имат ли нови очи за красотата?

Отлита ли някъде далече,

далече душата?

Едно е сигурно -

крилете ѝ не са в земята.





Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krumbelosvet - Да
19.06.2021 09:52
Почитта към мъртвите, е нужна повече на живите.
цитирай
2. tera - Да ги почетем
19.06.2021 15:12
Поклон!
цитирай
3. shtaparov - Поклон! Да- поклон пред светлата ...
20.06.2021 02:34
tera написа:
Поклон!

Да- поклон пред светлата им памет! ...
цитирай
4. zapetaika - Задушница
03.09.2021 22:22
"Ноември. Гладни птици..."
Понякога две-три думи стигат. Намерила си ги.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4282026
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...