Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2016 11:15 - ЗА МАЛКО ВЧЕРА ЩЯХ ДА СЕ "ПОХАРЧА"...
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2075 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 22.04.2016 14:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
  По случай рожденния ден на дъщеря ни, за това, че нямах работа този ден и че се подготвям за големите си пътувания през лятото, вчера реших да посетя околностите на връх Лупова глАва, изведстен още като Стола, едно от най-красивите планински кътчета по Софийско. За да се изкачи връх Лупова глАва могат да се ползват улеи, по които да е преодолее скална тераса. Какво нещо са годините. Винаги се изкачвах по първия улей, който се явяваше пред мен. Въобще не съм се замислял, че е опасен, че може да се наложи да се върна, а връщането надолу е опасно.
  Вчера се поогледах за по-безопасен улей и тръгнах по него, но още в началоото се върнах, защото ми се стори опасен. Отказах се от още два-три улея и се заизкачвах по един, който ми се стори най-безопасен. Ама не беше. Изкачил се до някъде, обратен път за мен вече нямаше. Каквото и да се наложеше да преодолея нагоре, трябваше да се справя. Беше ужасно трудно, опасно и напрегнато. От еднодневката ми и анорака ми нищо не остана от шипките. Успях! Но се замислих - преди 20 или 40 годиини бе едно, сега, когато съм на 72 е друго. Природата е вечна, човекът се променя, с годините, силите му намааляват, релексите стават все по-неубедителни. Но пък направих много красиви снимки, които ще публикавам когато имам време.
   И тези снимка посвещам на рожденния ден на дъщиря ни Евелина. Калифорния като красота в сравнение с България представлява айран без кисело мляко.


image

           Този масив е прелюдия към следващия, който е много по-високо от него.

image

   Най-известният, най-красив и най-страховит скален комплекс на Понора.

image

Връх Столът. Той носи и латинско има Лупова глАва, от канис лупус. Тук е пълно с римски пътища, като дългото присъствие на латините тук е оставило доста техни имена: вр. Копрен, от купрум, Ланжинов скок и Дуршинов скок, от пътните връзки вероятно, защото покрай водопадите преминават римски пътища, Латинската чешма. Аз знам десетки римиски пътища през Понора и през Балкана, 14 само по Врачанския Баллкан.

image

    Още един типичен поноров връх. Зад него има много обширен и дълбок понор.

image



image

В центъра на тази наполовина пропаднала тераса има улей, подобен на когото ползвах за да се изкача горе на друга такава тераса.

image

            Да се изкачи на този връх ще успее може би само Успелия на 33...

image

                                     Скална прегръдка?

image

Скалните орлета ме усетиха далеч от гнедата им и дойдоха да се разправят с мен.

image

Зас скалата един човек произнася реч и жестикулира. Да говори от това
място може да се осмели само платен лектор на коминтерна, мисля.

image

                                                  Типичен /!!!/ поноров пейзаж

image

Тоя както е легнал да поспи на скалата, май така и се е окаменил върху нея.

image

Снимката не мвоже да покаже цялата строхотия на тази 
скална цепнатина. Тук и скоза не може да се спусне. От двете
й страни гнездят черни кресливи скални орлеета.

image

Виждат се трите тераси, достъпни за разглеждане на този уникелен
скален комплекс. Те са първият връх от трите му з"ъба". 

image

В началото на цепката има скала, паподобяваща човек, който гледа надолу.

image

            Като Барбарината на река Елба до Дезден.

image

                   Мегаполис от гнезда на скални орлета.

image

Вижда се скалата с площадка на нея около 2 кв. м. от която може
да се разгледа надолу ужаса, но не е за всеки.

image

Наруших спокойствието на скалните орлета, разхвърчаха се и ми се разкрещяха...

image

Ето я и самата була, залепена с гръб на скалния масив, дала
името на върха, символ на Понора - Булата.

image

            Аз вчера имитирах тази гъсеница по скалите...

image

                           Оброкът "Свети Дух"




Гласувай:
7



1. slavimirgenchev1953 - Велико е! Като за великани. Оставаш без дъх.
22.04.2016 11:24
Дъщеря ви да е жива и здава!
цитирай
2. sande - Какво са 72 ?
22.04.2016 11:31
На 72 тръгваме към 82.

Ако тръгнем към Върха, това е вече опасна , много опасна авантюра!

Защото старостта е болест, която не се лекува и завършва .. знае се как.

Но може и тази авантюрата да бъде единственото спасение.

Кой знае?
цитирай
3. rumyeah - Много е красиво!
22.04.2016 15:38
Гъсеницата е много сладка, но ти по-скоро си съперничил на орлите, отколкото да имитираш нея :) Аз пък ще продължавам да обикалям скалите отдалеч...
Безметежно планинарско лято ти желая, и да е честита щерка ти!
цитирай
4. planinitenabulgaria - Благодаря на коментиралите постинта ми.
23.04.2016 08:28
Само покачилите се върху тези скали могат да добият преедстава за красотата им - пожелавам Ви го!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12186838
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031