Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2014 22:46 - НА ПРЕСВЕТАТА БОГОРОДИЦА - С БЛАГОДАРНОСТ!
Автор: planinitenabulgaria Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2006 Коментари: 1 Гласове:
3





image

           
КЪМ  ПРЕСВЕТАТА  БОГОРОДИЦА  - С  БЛАГОДАРНОСТ!

    Аз съм писал в блога си, че по планините съм намерил силни за мен места. Така наричам частите от планините, които ме влекат неудържимо и които колкото и пъти да ги посещавам, пак ме влече натам. Такава планина за мен е Плана, но не е само тя. Същото важи и за религиозните места. Които поглеждат блога ми сигурно са срещали името Манастирище – планината-светилище за християните, от която съм поместил снимки в блога си на стотици каменни кръстове-шедьоври. Имам си силни за мен църкви предимно по планините, които посещавам винаги ако минавам покрай тях, дори за това да е необходимо да прибавя  километри към маршрута ми. И да съм изморен, посещавам ги с радост, моля се, оставям един лев на оброчния кръст. Ако някои са посещавали църквата на Церецел,в която има дневник, сигурно са виждали името ми. Разписвам се в него като посетител от десетки години.

    Когато преди около 15 години неудържимо ми се прииска да имам внуче, реших – не съм убеден, че аз реших!!! – да се моля само за това във възстановения параклис  „Успение Богородично“ между Гара Бов и село Бов. Докосвах винаги стария оброчен кръст с лявата си ръка,  поставен там преди много стотици години и неизменно се молех за внуче. Каквото направих в живота – направих, за това обаче трябва Божията благословия. И ето, получих я. Още в Америка реших щом се върна при първия случай да посетя параклиса и да възблагодаря на Дева Мария. Сторих го, а този ден параклисът бе отключен. От възстановяването му до сега за втори път го намирам отключен, макар да мога да вземам ключа от жената когато пожелая. Благодаря Ти,  Дева Мария, че чу молбата ми.

     Ще поместя няколко снимки от параклиса, а след тях ще поместя и снимки на един от моите минипараклиси. Аз направих три в един отрязък от живота ми, който обхваща 20 години. Към единият от тях на билото на Централния Балкан над останките на древен разрушен манастир поставих разкошен каменен кръст, изработен специално за целта в Завода за монументално изкуство, но цигани-литаковци го строшиха и оскверниха параклиса.




image

                                 Параклисът "Успение Богородично" на с. Бов.

image



image



image

Древният оброк "Успение Богородично", при който е построен параклисът.

image

Новият оброчен кръст пред параклиса. Не е съвсем нов.

image

         Свещ в храма на Пресветаата Богородица

image



image

                               Олтарът на параклиса

image



image



image




Следващите снимки са на моя минипараклис. Аз направих три, като този е от камък и се намира в двора на вилата ми. Нарекъл съм го "Свети Иван Рилски", защото Него съм избрал за свой покровител. Да се завръщам винаги след посещение в най-дивите възможни места из природата е доказателство, че съм сторил правилния избор.

image

Оригинална икона, рисувана специално за олтара на моя минипараклис.

image



image



image

Иконата на Св. Иван Рилский над входа на минипараклиса.

image

                                    Минипараклисът вечер

image

                                                     Нощният пазач

На долната снимка - през нощта периодично се включва осветление в параклиса.


image 



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sande - Поздрави, Коста!
02.03.2014 13:29
Параклисът ти в двора на вилата не е мини, а едно чудо! Опира в небето и сърцето!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12180853
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031