Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2021 12:22 - ДАЛИ Е СТРАННО МОЕТО ЖЕЛАНИЕ
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 3646 Коментари: 8 Гласове:
14

Последна промяна: 21.09.2021 12:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

ИЛИ ЗА ВСЕКИ Е МЕЧТА?

 

Човек и век, и два дори да е живял,                     

едва ли би погледнал на света с насмешка.                

Навярно би разбрал, че роден е не за всеки бал,

а да не прави през живота груби грешки.

Докато той, животът, отминава, губим много –

игрите, първо, от зори та чак до късна доба,

ще кажем после и на приказките „Сбогом”,

наред след тях са най-омайните ни дни и нощи.

А днес, макар все още да сме млади,

родът ни стар е вече твърде оредял…

Но нека измежду покойните роднини

да бъдат десетина най-любими.

Подреждам ги по обичта им,

с която в детството са ме дарили.

Защото още помня всеки топъл поглед,

попарата с млекό в препълнена паница,

подарък книжка, а на Коледа – парица,

и как ръката нежно милва моята косица.

Да кажем, имам още аз поне година

на този свят да се събуждам сутрин рано

с птича песен или слънчеви лъчи в очите.

Но на мига сменил я бих за месец,

за някакъв си месец – само да се върна

сред тези скъпи мои хора, да ги прегърна

и тихо да приседна в гласовете им унесен.

Да можеше да дойдат те поне на гости.

За тях приготвил бих най-пищната трапеза,

да си припомним как било е с думи прости,

но не за миналото да напишем анамнеза!

Това мечтая да се случи – кой къде е – да науча!

Защото там, в лазурните простори,

едва ли някой ще ми проговори

и да посочи с пръста свой къде са…  

Дали самият аз ще помня кой съм?

Дали и те, предците мои, биха ме познали?

Макар Земята да е грешна,

аз искам тук да ги посрещна

поне за ден, а после…

Светът ще може и без мен.



Тагове:   мечта,   трапеза,   желание,


Гласувай:
15



1. stela50 - Вълнуващо поетично откровение...
21.09.2021 13:03
Мислите ти - така близки до моите, спомените - толкова живи и добри.
Ех, миналото е незабравимо и топли, и дава сили... но в този живот
не може да се върне, дори за миг... и да... за всеки е мечта.
Жив и здрав да си, Пиер!
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
21.09.2021 13:47
Е, няма как, Таня, нали сме от един и същи град! Как няма да помним детството, близките, Марица и тепетата, училището и Главната с Джумаята. Щели да измислят машина на времето. Друг път! Раждат се нови листа, а старите преди това безвъзвратно снегът ги е затиснал .
Благодаря.
П и е р
цитирай
3. stiraks - Със писане
21.09.2021 13:53
нищо не става. Дела си трябват.

Кой е Пиер че винаги го слагаш като подпис и не мога да се ориентирам?

цитирай
4. pvdaskalov - * ! !*
21.09.2021 14:30
stiraks написа:
Със писане нищо не става. Дела си трябват.
Кой е Пиер че винаги го слагаш като подпис и не мога да се ориентирам?

И с писане стават хубави неща, приятелю. Ако ми беше писал, че градиш параклиси, щях да дойда да помагам. Иначе моето писане... ме изморява.
Пиер ме кръсти Карандаш. Беше мой приятел, въпреки голямата разлика в годините и професиите. Той се опитваше да открие някакъв ред на цифрите след десетичната точка на "Пи"... След време се досетих, че у Платон има един мъдрец в пещера, наречен от него "Ер". И така си остана... подписвам се по инерция. Май ще трябва да се откажа от този навик, Само мастило хабя.
Бъди жив и здрав. Ще те посетя отново, че бързах да се върна за отговор и не разгледах и останалите постинги. А онези трупи, дето си натъркалял, ми напълниха душата. Обичам да строя...
цитирай
5. nedovolen - Епопея-изповед, пи-ер, нали така, ...
21.09.2021 14:54
Епопея-изповед, пи-ер, нали така, ти го каза.
Малко са достойни за това.
В началото бе словото... След това дела.
:)))
П П- с една молба. Знам, че сте приятели с Валери, поет от Варна. Загубил съм му номера на телефона. Ако имаш, очаквам да ми го изпратиш на лични. С огромна благодарност.
И поне не знам на благодаря-то какво му бе мезето, за това ще ти изпратя шише с Моята ракия, ти да видиш. Имам си начин.
:)))
цитирай
6. pvdaskalov - * !!! *
21.09.2021 17:30
Приятелю Недоволен, не ти отговарям на лични, тъй като hubavka ме светна, че контактите с 4udovi6teto са публично достояние. Прерових два телефона, но явно, че номерът му е останал в паметта на други два вече бракувани.
PHOTO FORUM /PHOTOGRAPHY/ALBUM/BAZAR - Фото Форумhttps://photo-forum › forum › read
Дата: 24-08-09 11:57. За контакти. Валери Станков Домашен телефон: 052 / 871729. Мобилен телефон: 088 / 8675923. E-mail адрес: valerist@abv

Благодаря за коментара ти, но почти съм без сили след 31-минутен разговор. Не се съмнявам, че имаш хубава ракийка, но на мен времето вече ми е минало за хубави неща. Тъй като съм сам-самин като Левски пред съда и бесилото, ще се радвам да ми гостувате с Валери. Само да знам кога ще стане това. Добре е да се погледне и прогнозата. Под Юмрука дърво и камък се пука... Имам си коте, на което нощем пускам духалка, а на себе си - не. Нали сме мъже с него, спим в различни стаи. То даже има телевизор и като види красиви каки, ближе екрана.
Жив и здрав!
П и е р без чертичка по средата
цитирай
7. nedovolen - Много благодаря, Пиер
21.09.2021 19:40
Без чертичка по средата. /Ама ти така писа/.
Имам няколко приятели тук, в Глог.бг. За тях стоя.
Да сме живи и здрави, да те посетим някой ден.
Преди години 12, минавах всяка седмица през Копривщица, пропуск.
Самотата е велико нещо, не съм го изпитал до сега, да не дава Господ.
Мога да ти пиша още, но когато човек е сам, е с всички. Когато е с всички, е сам. Отвлечена тема.
Жив и здрав, до среща, дай Боже.
Моето бе и като малко есенциално отклонение.
:)))
цитирай
8. nedovolen - !
21.09.2021 20:02
Звънях му, тел. грешен или не пълен. Подсети ме за чичо Гугъл, дето знае всичко, даже и за нас. Има имейл, ще се справя.
:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2102058
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13602
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031