Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2020 08:56 - Десет години по- късно
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2485 Коментари: 11 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 По това време, преди десет години взех окончателното решение,да напиша материал, обобщителен ,за Анхиалските монети......
Всъщност, идеята не беше моя! Майка ми присъства случайно на телефонен разговор с кмета на града Беше във връзка с брошура, която написах и беше финансирана от общината. Излезе от името на традския Музей. Посветена на Максимин Тракиец.
След този разговор дълго мълча... Накрая каза, че имам много написани неща. Иска да ги събера в книга! Обещавам ли й?
Е, обещах, разбира се! Без да смятам ,че е възможно и осъществимо?  Написаното е разнородно, в различни области!  Дори да се вземе само историческата, там има история на Рим, на Ири, на Средновековна и съвременна България, нумизматика и история на града.......

Но след няколко дни тя почина! Заръката и приех като завет ! Няма мърдане-трябва да я изпълня ! Два месеца минаха в обмисляне .Кое точно да взема Спрях се на история на града в Римско време! Много публикации имах там, накрая ползваните се оказаха дванадесет-само в това направление!

Заглавието? То прави половината книга ! Трябва да е кратко и обсебващо вниманието!  Да не е предварителен разказ на написаното, но да казва всичко!
Накрая останаха две заглавия -Загадки на Анхиалското монетосечене и Анхиалските монети разказват!  Предпочитанията ми бяха към второто, но реших ,че е много в стил приказка, първото има по-  научен характер, не е типично популярно! Но второто заглавие включих като раздел в материала и го считам за основен!

Трябваше и да се напаснат материалите, да не се къса червената нишка в книгата, да се свържат!  Да не са само една механична смес.  Имаше едно кафе, шеговито го наричаха писателското, основно пишех там. Не ,че в къщи нямах условията, напротив!  Но щумът там,в кафето,  врявата ме мобилизираха! Не ги чувах и знаех ,че ако спра, сигурно това ще е написаното за деня! Приятели не ме притесняваха, знаеха ,че в такъв момен не съм подходяща компания!
Написах я за около месец Приятел правеше предпечатната подготовка, снимките- също!
Цялата процедура с писане, редакция, печатане отне по- малко от четири месеца През февруари, следващата година беше в напечатан вид!

Имах и друга възможност за нея Предлагаше ми се ,да се откупят правата върху нея и да бъде включена в голям сборник Но сумата ми се видя мизерна и отклоних предложението. Сбърках!
Но подарих екземпляр на човека,направил предложението
Още на другия ден предложи среща Изчел я! Каза ,че тя има само един сериозен недостатък? Наострих уши! Че снимките не са правени от него!
Истина беше, признах! Той имаше в него период най - съвършената техника за снимане на монети!
Впрочем ,със снимки на монети ми помагаха и приятели
Книгата не беше каталог на монетите на Анхиало А се издирваха редки, неописани, свързани пряко с историята на града, даващи информация за живота в него, за бита на гражданите, поминъка....

Е, не спечелих от книгата ,дори предлаганата мизерна сума за откупване на правата й
Но спечелих много приятели/ врагове-също, но много по- малко/!
И ласкави отзиви за напсаното И оценки!
Един приятел ми показа една книга по темата, издание на музей Каза ,че е възмутен!
Разполагат с човек като мен ,а възлагат тази работа на друг Не са ли наясно ,че бъркат? Че описание като моето ,никой не може да направи!  Казах, че не се сърдя, че така са решили!  Авторът е коректен, цитира ме навсякъде, нямам претенции
Да и друг куриозен случай Автор, подготвящ книга,  ме намери по телефона в Екс ан Прованс!  Да иска разрешение да публикува мои неща Е, получи то,  естествено! После, като излезе книгата ,ме уведоми, че ме е цитирал! Отговорих, че не е било задължително.  Някои не го правят? Възмутено реагира- Как, всички знаят ,че аз първи съм ги описал, как да се направи на разсеян!?

Общо взето, неблагодарна работа е писането на сериозни неща?!  И в блога е така, за съжаление! Ясно защо!
Но аз съм доволен, че изпълних заръката на майка ми

Така ,както беше възможно да се изпълни!



Гласувай:
36


Вълнообразно


1. dobrodan - Най-беден е този, който
20.10.2020 09:05
мисли, че парите са най-важното нещо на света :). Правилно си постъпил!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!!
20.10.2020 09:10
1. dobrodan - Най-беден е този, който
09:05
мисли, че парите са най-важното нещо на света :). Правилно си постъпил!
цитирай

Благодаря ти за точната квалификация!
Така е! Богатият не се спира, стреми се за още и още! Следоваттелно не се счита за богат, а за беден!?

Хубав ден!
цитирай
3. nedovolen - Моите поздравления за твоите по...
20.10.2020 10:35
Моите поздравления за твоите постижения!!!
А когато е за п..и, просто не го прави.
:)))
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
20.10.2020 11:13
3. nedovolen - Моите поздравления за твоите по...
10:35
Моите поздравления за твоите постижения!!!
А когато е за п..и, просто не го прави.
:)))
цитирай

Благодаря ти за искрените поздравления!
Сътласен съм и с добавката Знам ,че не е правилно да се обръща внимание
Но има и обратна страна Мълчанието е знак на съгласие? Както и приказката за сестрата , иди доказвай, че нямаш сестра
И такива нагло използват този момент, за безкрайно повторение на едно и също, незначително нещо Което в случая не е първостепенно и може лесно да се коригира С внимателна проверка, с помощ на специалист Даже си спомням, какво ме посъветваха-Докторатът не е нужно да го даваш за проверка на грешки-правописни и стилистични ,но рефератът- задължително ! Него четат всички! Не съм литератор в края на краищата! Да, рефератът мина през проверка на специалист Е, никой не се заяде за правописни грешки И да е имало? Не в тях беше акцентът на работата Може, ако е много слаба, да кажат ,че даже не е и написана както трябва! Но как, в моя случай, да я оценят публично за слаба, че да направят и тази добавка?!За подсилване!

Хубав ден, Николай!
цитирай
5. apostapostoloff - Написах и продадох 16 много сериозни книги.
20.10.2020 11:40
Издаваше ми ги най- реномираното издателство- ИК "Труд". Книгите ми се разграбваха и аз спечелих доста пари от тях. Прославих се.

Но аз съм си аз. Аз съм нещо изключително.

С това книжле, издадено от "Самиздат", само ще привлечеш вниманието на ГДБОП. Отдел "Иманярство" може да почука всеки момент на твоята врата. Защото цялата тази работа много намирисва на иманярство...
цитирай
6. leonleonovpom2 - Много съм загубил?
20.10.2020 12:09
5. apostapostoloff - Написах и продадох 16 много сериозни книги.
11:40
Издаваше ми ги най- реномираното издателство- ИК "Труд". Книгите ми се разграбваха и аз спечелих доста пари от тях. Прославих се.

Но аз съм си аз. Аз съм нещо изключително.

С това книжле, издадено от "Самиздат", само ще привлечеш вниманието на ГДБОП. Отдел "Иманярство" може да почука всеки момент на твоята врата. Защото цялата тази работа много намирисва на иманярство...
цитирай

Знаеш ли, твоите дебели книги, дори и да ми ги подариш, гарантирам, че ше ги приема, по човешки, защото за разлика от тебе съм такъв ! И ако трябва, ще ти обясня разликата
Но от тях няма да прочета и ред?
Защо ли?
Ами като гледам какво пишеш тук и как, не вярвам то да е по различно Това в тухлите ти, изсмукано, кой знае откъде!? Ти не уважанаш, дори и виртуален да е , читателя си, как е възможно да напишеш нещо стойностно за него? Освен ако си някакво недоразумение
А там ,за тези които говориш, не се притеснявай Аз,от него момент спрях да се интересувам от нумизматика, ползвам, което знам и съм научил! Особено пък след закона Знаят ме в музеите ,имам една камара грамоти по различни поводи от тях! На разположение съм като консултант, на прокуратурата- също Когато трябва нещо да се разчете и оцени Също дали е истинско или реплика?

Синдромът на престъпника те тресе Освен на завистта!
Вижда навсякъде престъпници И знаещи повече от него!
По- скоро тебе ще видят като партизанин с шмайзер и четири пълнителя, отколкото мен, като иманяр?Такова чудо не е било!
Това е за "Стършел"
Но, ако има някакво блатно движение, ще знам кой е източникът! Знам и какво да правя в такива случаи! Няма да ти хареса! Никак!
Хайде, че да ти върна вересията, нямам време!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Разбираемо е недоволството на с...
21.10.2020 10:42
Разбираемо е недоволството на сиамските близнаци, демонстрирано по- горе!
Трябвало е да искам одобрение и разрешение от тях!
Накъде без тяхната благословия!
Над нея е само тази, на папата!
Пък, кой знае?
цитирай
8. elizabethborislavova - Добре сте направили, че сте изпълнили заръката
21.10.2020 14:27
Поздрави!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Елизабет!
21.10.2020 15:54
8. elizabethborislavova - Добре сте направили, че сте изпълнили заръката
14:27
Поздрави!

Благодаря ти! Така е!
Иначе, едва ли бих се заел
Огромен труд е , не е като да се напише ,какъв и да е текст! Който е работил в тази област, е наясно и истински го оценя!

Хубав ден , а и вечер!
цитирай
10. shtaparov - Интересна житейска история- ра...
27.10.2020 06:28
Интересна житейска история- радвам се че си изпълнил поетото обещание,имаш моята гласна и негласна подкрепа!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
27.10.2020 09:11
shtaparov написа:
Интересна житейска история- радвам се че си изпълнил поетото обещание,имаш моята гласна и негласна подкрепа!


Благодаря ти искрено!
Е, нагоре има двама, които имат обратно мнение, те си знаят защо?
но за мен е важно, стойностно, твоето мнение!

Хубав ден, Ангеле!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139486
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102602
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031