Постинг
02.03.2021 15:21 -
Най-важните етапи при създаването на марка
Създаването на марка е бизнес като всички други. И разбира се, както започва всеки бизнес, по-добре е да имате стъпка по стъпка някои инструкции, с които ще увеличите шансовете си за успех. Много от етапите, през които предстои да преминете, ще искате върнете се към първата точка, за да направите корекции. Знам, че това е абсолютно нормално.
Когато разработвате концепция, дефинирайте: Защо купувачите да изберат вас? Каква е ползата ви за потребителите и обществото като цяло? Какво ще бъде основното послание? Какви стойности планирате? На този етап започнете да съставяте дъска за настроения (moodboard), събирайте референции: не само примери за опаковки, но и шрифтове, които харесвате, елементи за лого и успешен мърчандайзинг.
Това, което ви настръхва, това, което ви отличава от конкурентите. Но това не е всичко. Идеята за марка трябва да може да се развива - винаги мислете какво ще се случи след година, пет години и повече. Само идея, която еспособна да се развие, си заслужава инвестирайте в нея. Отговорете си на въпросите: колко модерна е вашата идея, своевременна, оригинална, устойчива и различна от другите? След това преминете към следващата стъпка.
Време е да разгледаме конкуренцията. Най-доброто начало е най-прост SWAT анализ. Но първо направете списък с 5-7 най-близки конкуренти. Изследвайте нуждите на вашата аудитория. Но не забравяйте да допълните картината със свои изследвания. Говорете с други собственици на марки - какво във вашата област/регион се продава по-добре, какво е предпочитано от създателите на тенденциите, които искате да предлагате. Не забравяйте да запишете изводите си - това ще помогне. Къде планирате да продавате: дефинирайте региона. Онлайн или офлайн продажбите ще бъдат в приоритет? Задайте си честен въпрос: какви са ограниченията ви в момента? Вашите амбиции? И започнете от малко. Въпреки, че като правило идеята за име се върти в главата на бъдещия собственик на марка дори преди етапа на анализ. Най-важната тайна е, че името на марката трябва да има положителни асоциации, да бъде четливо, лесно за произнасяне (въпреки че знаем редица изключения), несравнимо в конкурентна среда. Когато одобрявате името, обърнете се към фокус група: изпратете името на 10-20 познати и получете обратна връзка.
Задайте им въпроси: лесно ли го прочетохте, с какво или с кого възникнаха асоциации? Като наричате марката със собствено си име, вие придобивате репутация, отговорност и необходимост да работите върху личната марка.
Традиционни въпроси за определяне на целева аудитория: възраст, пол, регион на пребиваване, интереси и образование. Съвременният маркетинг често разчита на разбирането за необходимостта да структурирате целевата аудитория в зависимост от категориите в нейната асортиментна матрица. Колкото повече вариации, толкова повече конкурентоспособност. Помислете чии клиенти в момента са тези, които ще започнат евентуално в бъдеще да купуват от вас (не конкуренти, а например салони за красота, ресторанти, производители на аксесоари - гръбнакът на вашата бъдеща партньорска мрежа).
От гледна точка на маркетинга е важно да се вземат предвид интересите и нуждите на целевата аудитория, цените на конкурентите и общата пазарна ситуация. Препоръчвам още на този етап да помислите какви промоции и отстъпки можете си позволите в края на сезона. Правилни задачи за определяне ценообразуването: вземете впредвид планирания пазарен дял; компанията да бъде печеливша; Спазвайте принципите за позициониране на марката.
Разработването на дизайн е важен етап, за подготовката на която е по-добре да се консултирате се с професионалист. Време е да вземете вашите препоръки и материали, които сте съставили на мудборта за марката. Определете цветовете на марката, символите, основните елементи на рекламния печат, етикети, опаковки и цени - всичко трябва да бъде подредено в рамките на една концепция. Логото на марката е само върхът на айсберга. Мислете първо за дизайна, характеристиките на мърчандайзинга и онлайн магазина. На същия етап е необходимо да се вземе решение за визуалната концепция. разработка на свързаните с марката социални мрежи.
Експертите препоръчват непременно да имате план за реклама на марката за поне 6 месеца. Първо дефинирайте 3-4 приоритетни канала за реклама: социални мрежи, медии, външна реклама, инфлуенсъри, онлайн портали и др. Определете бюджета, който планирате да отделите за реклама. Помислете предварително как ще популяризирате не самата марка, а тези предимства и стойността, които вашият клиент ще получи с придобиването на вашите стоки. Между другото, програмата за реклама, промоции и акции, отстъпки и стимулиращи събития също така трябва да планирате поне за 6 месеца.
Разчитайте на събраните анализи, прогнози за тенденции и идеите за планираната целева аудитория. Помислете отново кои са вашите силни страни. Как ще взаимодействате с конкурентите. Основното правило тук е балансът и взаимното допълнение.
На този етап не трябва просто да мислите за асортиментната матрица, а за асортиментната политика на марката като цяло....
Вълнообразно
Който днес в Русия гласувал по обед...ка...
Великденските истории според четирите ев...
Според генетичните изследвания има само ...
Великденските истории според четирите ев...
Според генетичните изследвания има само ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол