Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05 17:02 - СКЕРЦО ОПУС 3103
Автор: planinitenabulgaria Категория: Забавление   
Прочетен: 156 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 09.05 18:43


                                                          На Венцивалери1951 за поучение!!!

                         МУЗИКАТА НА БЕТХОВЕН – СПЪТНИК В ЖИВОТА МИ

 

   В този мой постинг ще погледна от друг ъгъл към музиката на този титан, която присъства в живота ми вече седем /!!!/ десетилетия. В кодата на  постинга ми ще опиша сянката върху тази музика, хвърлена преди около век от съветското Музикознание”, отдел към НКВД от 1923 г, която все още остава, макар и проредена. Вина за това имат и нашите музиканти, учили в Голямата страна, допуснали да им промият мозъците както немузиканти са промили мозъка на блогъра, на когото посвещавам това мое писание.

    Някога имаше възрастни културни хора, сега такива се срещат много рядко. Един зъболекар, баща на мой съученик, когато ни виждаше, казваше, че трябва да слушаме музиката на Бетховен и че  който не познава симфоните му не може да се счита за културен човек. Да ми каже някой такова нещо на мен, така обичащо музиката дете, разбрах като съвет към мен да имам по-сериозно отношение към музиката. И това се случи, като началото на сериозното ми отношение към музиката започна точно с тази на Бетховен.

   Друг един баща на моя съученичка, и той много интелигентен, ни обясняваше, че за да станем разумни същества трябва да ходим когато имаме възможност след природата, пепоръчваше ни  Родопите, да се огледама около нас и да осъзнаем мястото ни в нея. Водеше ни по разни места, а аз бях един от най-вдъхновените пред тази красота. До днес си спомням Копривките, Бяла Черква, Добростан, Чудните мостове и много други прекрасни места. Те тогава бяха съвсем различни.

   Така от тези хора получих отправни точки в живота си в областта на музиката и туризма, който после прерастна в доста обширна област, включваща краеведчество, история, упознаване на исторически паметници, създаване на силни връзки с етносите по Родопите и на голямо доверие между нас.

   А сега само за музиката на Бетховен. За мястото, която тя заема в живота ми писах преди години постинг, в който разделих творчеството му на четири периода – младост, сила, криза и последен период, когато той твори преобладаващо камерна музика. Прилагам линк на този мой постинг. Макар писан от немузикант, той е интересен и за музикантите: http://planinitenabulgaria.blog.bg/muzika/2014/04/29/chetirite-tvorcheski-perioda-v-jivota-na-bethoven.1260955

 

   Музиката на Бетховен е достояние на целия свят. Характерното за неговата музика е, че тя много бързо достига до сърцето на човека, завладява духа ми и той обиква музиката му. Красотата на музиката му, емоците в нея, драматизмът й – няма човек, обичащ музиката да не бъде засегнат от тези вибрации. „Аз съм човек, аз съм в центъра на музиката ми!”, така музиковеди обясняват въздействието й върху слушателите на музиката му. Музиката му е и много сложна. Той мисли симфонично, това се вижда и в камерните му творби. Накрая на живота си създава произведения, граничещи с човешките възможности. Това го разбират музикантите, когато слушат Бетховен, затова те и изглеждат различно, когато  звучи музиката му. Но това не значи, че немузикантите не трябва да слушат музиката му, тя също въздейства благотворно и върху тях.

 

   Музиката на Бетховен е светило в духовния живот на хората, но то свети с променлив блясък за различните поколения. Две причини има съветските музиколози да се сезират върху него – едната е митът за обичта на Ленин към клавирната Соната „Апасионата”. Такова нещо не е имало, защото Ленин не е обичал музиката. Сонатата обаче наистина му е била изсвирена /това е точната дума/ от революционерката Инеса Арманд. Художник-проститут е нарисувал картина как Ленин слуша Апасионата. Ленин стои на ткартината, както Исус Христос в Гетсиманската градина. Примати. Този факт, че Ленин слуша Апасионата е причина музоколозите в НКВД да се сезират много сериозно върху Бетховен. За тях той е най-великият от иностранните музиканти, разбира че техните а вай-вулики,  музиката си той пише за народа и се бори за свободата му. Бетховен не пише музика за богослужение, като единственото му произведение в този жанр видният съветски музиколог Арнолд Альшванг споменава в списъка с произведенията му под друго, бих казал просташко. Така съветските музиколози прекръкръщават сонатата Валдщайн на Аврора.

   В години на моя живот, музиката на Бетховен светеше точно както казах – с променлива светлина. За такива като мен това не важи, Бетховен е титан, който с изкуството си достига до сърцата на всички, които обичат музиката, а това означава и промяна с тях, стремеж към красота и съвършенство. С особена сила това важи за чузикантите.

   В тон с мошеническото съветско музикознание, до 1989 г. Беховен бе на първо място по изпълнение на неговите творби. Аз съм един от тези, които ползваха тези изпълнения за да се запозная с творбите му. В целия соц Бетховен се преекспонираше, а в ГДР той бе омръзнал на хората. Там почитат на първо място Бах, защото са преобладаващо евангелски хритияни и на второ Моцарт и Брамс. В Чехия като контра на тези непрестанни изпълнения на любимия на Ленин композитор изпълняваха Моето оттечедство на Сметана, но така често, че хората го свързваха със соца и ги дразнеше.

   Мисля, че върхът на концертната дейност, когато в програмата преобладаваха творби от Бетхомен бе докато бях студент, 1964/69 г. Тези години обаче съвпаднаха с упознаване от мен на творбите на Бетховен. Тогава се запознах с много от творбите му и в дългосрочните ми интереси влязоха останалите му произведения. Тогава те не се намираха лесно както сега. И сега имам спомени пред очите ми, аз в Зала „България”, най-младият слушател, всички останали приятели на музиката на Бетховен бяха с бели глави. През тези години се запознах с проф. Панка Пелишек, която стоеше на определно място, а на съседното пък сядах аз. Тя все ме мислеше за музикант, а аз и казвах, че не съм.

   Дойде обаче преходът, в България взеха да идват големи артисти. Чуждите оркестри, които идваха при нас изнасяха програми, в които имаше известни, велики произведения, които тук не се изпълняваха. Така палитрата стана  по-пъстра, аз обаче трайно се ориентирах към камерната музика, любовта към която запазвам до днес. От СССР идваха доста граммзаписи, имаше такива и от Чехия, това беше пътят тогава да се намери запис на някакво произведение. След преходът в България музиката на Бетховен се изпълнява вече наред с тази на другите велики композитори, но не на всеки концерт. Грехът за изкривяването на представите за музиката на Бетховен, водещ началото си още от Ленин и по-късно същият грях за съзнателно величаене на Хендел за да се  пренебрегва Бах остава за съветските музиколози в НКВД, назначени от Сталин да управляват изкуството, да лужи то на тъпите кълмчиив страните примати. И на тях не им е било лесно обаче, описал съм трагичното им положеие в писанието ми за Шостакович от 2006 г.

  В страните примати от всичко се прави политика, както сега у нас профиполитппроститутите се запроституирват с коронавируса. Гледах един такъв в предаването Панорама – отврат е малко да се каже за този генно модифициран кретен на висок пост в БСП.  В тези страни за всичко истините се обяснават с лъжи, това важи най-много за Голямата страна, където хората вече век живеят в Голямата лъжа. Тази лъжа обхваща и музиката, която трябва да служи на народа, на комунизма на интренационализма и се явява орудием действия в политиката на кърмчията на страната примат в даден момент. Исторически пример е заподмятването пред света на Седмата имфония на Шостакович, художникът, нарисувал със звуци цялата трагедия на хората, в която ги вкара Сталин. Но обяснението за нея, както и обяснението за ВСВ е пълна лъжа.

 

  Сега малко информация специално за блогъра, комуто посвещавам постинга си първо, защото той не може да я извади от Архива и второ, да може да разбере на какво поколение той служи вярно, при това без да е рубладжия. Започвам с историята на Лелин и сонатата Апасионата:

   Ленин живее в различни страни на Европа, издържа го майка му. Той е хомосексуалист, неморален, ненормален и е набелязан от службите на страните, в този момент водещи ПСВ да го включат в процес, който да скапе Русия отвътре и тя да не преставлява повече опастност за Европа със завоевателните си амбиции. Революционери-хорасбъркани има много, една от тях е Надежда Крупская, която го придружава в Сибир, после си я води по Европа. Там се запознава с една друга революционерка, Инеса Арманд, по-образована, но и тя откачена на тема революции. Същата отива в Русия, където е ясно, че ще има революция, жени се за богат текстилец и взема участие в събитията около 1905 г. Тя обаче освен революционерка се явява и голяма расспоретина – родила 4 деца на текстилеца, но установила, че брат му, с 18 години по-млад от него е доста по-„добър”. Ражда и на него едно дете. Изгонват я, връща се при Ленин в Европа. Когато вкарват Ленин от Финландия в Петербург с пломбирания вагон, в него са Ленин, Крупская и Арманд. Арманд скоро умира от холера.

   Сега малко за тия две жени в живота на Ленин – той няма с тях осъществен интимен контакт, защото е обратен. При това е от типа Коронка, които дават да им проникват Плодниците. Това е изключително рядко за педерасите, 95% от които не „дават” и предлагат алтернативи. От този неморален живот и контакти с други еврорейски педераси Лелин хваща сифилис.

    Връщайки се в СССР той продължава с тези ненормални контакти, за които свидетелстват две писма на Зиновиев до него, оправяча му.

     Ето текстът на първото:

   „Вова, да не би да срасна твоето дупенце от времето на нашата разлъка? Да не би да е предало Бог дух през това време? Скоро ще си дойда и ще се заемем с прочистването на твоето мило дупе.

   Твой Гершел”

 

   Ето и текстът на още едно писмо на Зиновиев от Москва до Ленин:

   „Илич,  всичко което ми поръча изпълних. Тук е много тежко и сложно, но мен ме топли мисълта, че след броени дни ще те видя и прегърна в своите обятия. Пазиш ли нашето гнезденце? Да не би да водиш там други? Аз тук много страдам и само надеждата за твоята вярност ме топли.

   Целувам твоето марксистко дупенце!

   Твой Гершел”

 

   Съмненията на Зиновиев са оправдани, защото Ленин вече е започнал да се изтрясква с Троцки, дребен мъж, но много надарен. В края на живота си той започва копулации с основателя на Френската компартия Анри Жилбо и когато изпада в треска преди съмратта си, споменава само това име.

   Другата лъжа освен за Апасионатата е за балсамирането му. Ленин се разпаднал преди да умре, никакво балсамиране не вървяло. От ЧК хванали един, който приличал на Ленин и го балсамирали.

   Ленин, който учехме като деца, че е бил много мил, подписва декрети за избиването на 1800000 руски интелектуалци, за него реакционна маса. От тях 42000 са били свещеници. Манастирите пък превръща в концентрационни рагери, там изпаща и последния руски император.

   Зиновиев е бил изпращан да убива враговете на революцията, много жесток е бил и Троцки, който въвежда зад червения войник да стои агент на ЧК. В случай на отстъпление войникът ива застрелван от чекиста.

   Голяма страна, Голямата лъжа, това донесе на света ВОСР. Тези обаче, които я зямислиха не стана според сценария им, защото американците ги спасиха през ВСВ и им дадоха възможност да се въоръжат с ядрени оръжия.

   Вие да сте последовател на тези хора, Товорищ венцИ, щом ги химнословине? При това не защото сте платен химнословец, а защото са промили мозъка Ви както Зиновиев е прочиствал едно друго място на Ленин, няма да то осветлявам.  Основанието за тази промивка е липсата Ви на съпротива срещу наливането на лъжи, дезинформация и пропаганда в главата Ви, днес превърната в бетонен къс.

   Единствено Вие можете да си помогнете да излезете от тази ситуация. Аз я намирам за срамна за един възрастен човек, лъган цял жовит и той да се не усети, че го ебават...

   Две катогории хора постъпрат така. Първата е тази, която не различава фалос от дигитус. Втората пък не прави разлика между сик и пармак.

  Като стане човек по-възрастен трябва да се погледа както Фауст малко преди смъртта си, когато при него през ключалката влиза Смъртта. Въпреки заплахата да го ослепи, той се отрича от магиите и вълшебвите заклинания.

  Нещо, което маркспутинците го немогат...

 

    

    





Гласувай:
4
0



1. planinitenabulgaria - Заминавам за база "Градсковски колиби" на занятия, които ще продължат поне 4 дни.
09.05 18:49
Румънската ни сътрудничка, влахкинята оперативен специалист Валнаре Дупеску ще ни изнаса лекция за издирване на интересни за Центъра и същевременно много смешни лични съобщения. Програмата ще получим на диск, за да я ползваме и извън базите ни.
Да се пътува през Петрохан е преживяване, тръгвам на път!
цитирай
2. planinitenabulgaria - Получих един коментар и приложение към него как да постъпя.
09.05 19:02
Така постъпват хората с много голямо самочувствие, гаче ли ги е тъкувАл ББ. Коментарът звучеше точно както хитовете на српско-циганската група от Вранье, Южни ветар, в която пеят ученичката от 10 клас Небойша Курович и утвърденият певач от Гуча, Лайнолюб Войнович, директор на фестивала там.
Поздравявам коментиралия с песен на този състав без да осветлявам личността му, защото някой може да си състави неправилно самомнение за него...
https://www.youtube/watch?v=W_ppC5iKbK4
цитирай
3. krumbelosvet - Ти си прокълнат човек, потенциален убиец
16.05 10:38
И музиката ти вдъхва черна, садистка омраза.
Пази Боже.
цитирай
4. planinitenabulgaria - Аз съм с много голема гросмайсторска сила в убиването:
16.05 11:29
krumbelosvet написа:
И музиката ти вдъхва черна, садистка омраза.
Пази Боже.


Не убивам, така, отгорое-отгоре, а по мой специфичен начин - първо деля жертвата на молекули...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7256493
Постинги: 3119
Коментари: 8291
Гласове: 15288
Архив
Календар
«  Юни, 2020  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930