Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07 23:02 - АМЕРИКАНСКИ РАЗМИСЛИ - 6
Автор: planinitenabulgaria Категория: Забавление   
Прочетен: 553 Коментари: 0 Гласове:
9

Последна промяна: 08.07 07:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                    А М Е Р И К А Н С К И   Р А З М И С Л И – 6

 

 

1.     За битовите отпадъци:

 

     У нас е ясно как се процедира с тях въвеждам таг: Румен Вълкът. По този начин с битовите отпадъци процедира и една друга страна, Италия,  поверила този отрасъл /директно!/ на Мафията. След финала на този постинг ще се върна на този наш и на Италия боклуков маниер на работа, защото те по същество са същите, играчите обаче са облечени в различно маскировъчно облекло.

 

    В Америка с боклука се процедира по доста различен начин в сравнение с посочените две страни. Причините са няколко, ето само две от тях.

      1. Като боклукоизхвъргачи от домаинствата без всякакво съмнение американците са първи в света по тонове боклуци на глава от населението.

      2.  Ако страната не се справя перфектно с този проблем, това би могло да има ужасяващи последици за огромното й население. На огромната територия на тази държава има щати целогодишно с високи темрепатури, които създават условия за бързо гниене на боклуците и поради това възникване и разпространение на зарази. Изключително сложна е схемата на прибирането на боклуците от пренаселените градове, където в един небостъргач живеят или работят повече от 1000 души.

     Поради това властите - местна и федерална – имат много сериозно отношение към този проблем - боклукосъбирането, извозването му, преработката му и той не може да бъде приоритет на каквато и да било мафия.

    Събирането на боклука става в едни много големи контейнери с обем около 1,5 куб. м. Те са от здрава пластмаса, с много големи капаци, за да изпада всичко от тях. Те могат да бъдат изпразнени от боклуците в тях от специализирани автомобили с персонал само един човек, механикът.  Той кара боклукосъбиращия камион, а камионът – чист като тромпет. Със специална вилица механикът подема контейнера за местата, предназначени за хващането му, вдига контейнера, той се обръща и изтърсва в камиона, който наподобява цистерна. Процесът е много бърз, камионът за минута обслужва стотина метра от улицата, предназначена за контейнерите.

    Контейнерите се намират на задна уличка, където са паркингите за колите под къщите. Те са с четири цвята, като само черните са толкова големи. В зелените се прибират растителни отпадъци – окосени треви, отрязани клони. За всеки цвят контейнер идва камион в същия цвят.

   Освен битови отпадъци, хората изхвърлят и едри предмети. Напр. имат един гардероб от миналия век от дърво от Африка, предмет на изкуството, но от рекламата научават, че сега има нови модерни, страхотно красиви талашитено-фазерни гардероби. Катилът, подведенхот рекламата изхфъргва кютукът /стария гардероб/ и го подменя с талашитен. Той прави това защото светът се  развива, върви напред, а той по този начин се самодоказва като чавек схррогресивно мислене и дела. Няма да споменавам понятието опростачване, върху чиято основа се гради криворазбраното развитие.

    Боклуковозът откарва боклуците в завод за преработката им, където първо те биват сепарирани на автоматични линии. Чувал съм, че тези заводи за преработка на боклука били по-съвършени от нашия в квартал Яна, но нямам непосредствени набюдения . От боклука се отделят предметите, които подлежат на рециклиране, на добив на суровина за производство на нови елементи, детайли, друга част минава през процес на ускорено гниене, а метанът се компресира в метантанкове и от там в газоразпределитеелната мрежа. Добива се и електроенергия при изгаряне на определени съставки.

   Все пак нещо остава от преработката на боклука, което трябва да се изхвърли. В Швейцария технологията е пригодена да се изгаря този остатък и от него да се поизвеждат бетонни тухли.

    Тези заводи работят без почивен ден, така е изготвен графикът на хората, защото боклук се изфъргва от американците в невероятни количествна и тенденцията е той да расте.Сега в Америка е модерно да се яде в картонени чинии, които ведно с лъжиците, ножовете и вилиците, които са пластмасови, се изфъргват. Така домакинята не мие съдове и има повече време да измие най-важните места по себе си. Да допълня, че миенето на съдове в американските семейства се извършва в съдомиялни, предполагам не по-малко сложни като автоматика от ракетите на Путин.

     Американците изхвърлят и многорройни едри предмети като матраци, стари легла, гардероби, опаковки от разни стоки, но много големи или със скелет от прекрасни дъски, от което неопростачените могат да изработят красоти.

    Техните фризери и хладилници не са като нашите, а много по-големи. Това изнасяне на едри предмети при контейнерите е забранено, но се прави. Някому му не аресва хладилника му или пък фризера му е малък, изфъргва на улицата при контейнерите работещият уред, в някои случаи съвсем нов. Той стои там няколко дни, от общината го прибират. Един катил /съжалявам, че толкова чедсто употребявам тази дема, считам я за подходяща/ снесе при контейнерите едно старо легло, което представлява дървена рамка от масивно дърво, шлифовани дъски за под матрака, един двоен матрак. Ако това е в Швейцария веднага някой ще се обади в полицията и после ще има да плаща глоби катилът безпросветен. Тук е различно. Като го видят хората такъв недоправен, споменават майки, се.ират се върху конкретни телесни отверстия, но до обаждане в полиията на се стига. Минават по улиците боклукции разузнавачки он общината, обаждат се за едрите боклуци, идва подходяща кола да ги побере и товарачи и така ги изчезват от улицата с контейнерите.

   Дейността обаче по събирането, извозването и преработката на боклука е перфектна. Знае се кога минава камионът, ако кофите са в двора се изнасят от хората, камионът минава на часа, дори на минутата. След празници камионите минават по-често, защото контейнерите ще се препълнят. Те не могат да стоят пълни дълго време, защото тук храна се изхъврля в тях в невероятни количества.

    В други страни не е така, давам за пример България, където боклукът е тема, върху която се запроституирва от Общината. Общината казва, не достигат средства за еди какво се, дигаме боклуко. После измислят друго, въвеждаме нова методика за изчисляване на боклука, като в нея не се вземат предвид колко души живеят в едно жилище, се турга допълнителна цена на основата на данъчната оценка на жилището, на квартала. Така се достигна до схемата, която перфектно работи от соцвремето до днес: Пари – боклук – пари прим – МОЛ на Боклукчията, изграден в кв. Лозенец – продажба на МОЛА на русняци за 100 млн. евро. Мисля си, дали с нашия боклук не играе някаква интермафия, да я нарека Боклуковата. Интересно ми е и друго, дали само тези 100 млн евро е спечелил Вълка от боклука? Сладска работа се оказва боклука, много се печели от него. Вълкът спечели от боклука повече пари колкото Цветан Василев от КТБ и никой не го държи отговорен.  

    В Италия боклуковата методиката е друга, аме не много. Там от край време боклука го държи мафията. Причината – много пари има в боклука, повече отколкото при проституцията или белия прах. И като си посака мафията нови боклукови цени, защото някой друг бизнес в момента й не върви, напр тоя с трафикантите и й откажат, тя дига стачка - оставя боклука да гние пред къщите на хората. Идват военни, те сълират боклука, накрая става корекция на цената на боклука не колкото иска мафията но в тази посока. И после пак, до посиняване и отново. Защото са тъпи италианците, оставили са този процес директно в ръцета на мафията. Я да го преминат към най-високото ниво, мафии с влияние в държавата, да включат и руската мафия, па да видим дали така ще бъде. Ще вървят боклуковите цени все нагоре, стачки няма да има, хората ще плащат като попове, възможности за протести не са им предвидени

   Разширих малко темата, като вкючих още две страни, сходни в схващанията си за боклука…

   Напомням и за произхода на тази дума - как се превеждат на български турските думи бок и фашкъ /фашкия/.

          

 

2.     ЗА ПРЕВЪРНАТИТЕ В КРАСИВИ МЕСТА ПРЕРОДНИ КЪТЧЕТА НА АМЕРИКА:

 

     Често покрай магистрали, в паркове, по планините и на необичайни места американците облагородяват красиви природни дадености така, че делата им будят вдъхновение с полета на фантазията, с красотата и стойността на проектите, вероятно много милиарди долари. Цитирах в предишен мой постин, как въздейства върху мен природната среда, когато едно до друго /цитирах долината на р. Хамбардере/ са оазис и пустиня. Пустинята изглежда по-зловещо, оазисът – по-красив. Посочвам за пример това съпоставяне и осъщетвяването му, което виждам в Америка, днешният огромен комплекс Палмсприйнгс. На това място в пустинята е имало някакъв извор с много голям дебит, който с водата си е предоставил възможността да се изгради този шедьовър.

 

    Изграденото е изключително красиво – това са хотели, заведения, езеро пред хотела, и то изкуствено, зарибено с декоративни риби, развъдени са всякакви водоплаващи птици, включително и фламинго. По езерото вечер плуват туристически корабчета. В комплекса има места за спорт, можеш да наемеш лодка. Тревните площи са зелени като по нашите Родопи през април, но тревата е подстригана и като стъпиш на нея е мека като килим. В комплеска има и една река според мен с дебит 1 куб. м. /сек., която тръгва от едно изкуствено възвишение, тече между прекрасни декоративни камъни и се влива в езерото. Помпи въртят водата, в която има риба, а над реката хвърчат птици, които тук наричаме рибари, но и много други местни птици, които туристите по плажа хранят. Тази рекичка, вероятно дълга към 200 м. се влива в езерото, като преминава под хотелите, а над нея има декоративни мостове, толкова красиви, като да са проектирани от най-интелектуалния българин в момента, президента ни.

    Такава красота сред пустинята! А наоколо – пясъци, ниски планини, съставени от сивикафяви камъни, долу по равното се опитва тук и там да порасте някое пустинно дръвче отхтипа джошуа. Този комплекс е привлякъл големците на Америка да си наппавят тук къщи и около хотелския комплекс има цял град с магаазини, заведения, улици, ама улици, не като нашите, паркинги. Обама има тук вила. Мястото е особено посещавано през „зимата”, когато тук температурите са под 30 градуса. През лятото тук е като душегубка, големците имитират прелетните птички, тогава отлитат с огромните си семейни ванове  във вилите си по планинските места на САЩ, на север към Канада.

  

   Да се пътува по пустинята тук е много интересно. Пустинята е населена, в нея има градове, селца, магистрала, по-малки пътища, влак. Не успях да разбера от къде се водоснабдяват тези населени места, хората не ги интересува това, за тях е важно да имат вода. И си мисля, как ние превърнахме прекрасната ни земя но Видниско, Монтанско, Врачанско - бих казал и по цяла Северна България - в обезселена пустиня, резултат от битовата престъпност, свързана с електората на партията БСП/ДПС, а тези хора тук от пустинята са напавили място за живеене.

     Както евреите в Израел…

 

 

3.     НА КОГО СА КОЛИТЕ, КОИТО АМЕРИКАНЦИТЕ КАРАТ?

 

      Първо ще отговоря на кого са, после ще поясня зящо: На банките!

      Американците карат най-хубавите коли на света, като много малко от тези коли са на възраст, извън гапанционния им срок. Той е обикновено две години, но за корейските – най-евтините автомобили в Америка и много хубави - достига 5 и повече години. Никой американец не знае цената на колата си, той знае само колко е месечната вноска за нея и за колко години тя ще му се удържа. Така са обозначени и цените на колите, напр. 100 долара месечно, или 200 или хиляди. Сключва американецът договор с някоя банка, като банките се конкурират жестоко и яхва колата. Тя обаче не е негова, тя е на банката. Американецът този факт го не притеснява, има един лаф от Софийско, дреме му к..о, че не е негова. Кара той колата, но някой му я деформира при катастрофа или паркиране. Качва той колата – и в банката. Има клауза за такъв случай. Колата минава през застраховател, прави й се преоценка, връща се на банката, прави се актуализация на договора и той подкарва друга. Разбира се, пак чисто нова. Ако колата се ползва за целия гаранционен период, тя един ден преди да е изтекъл се връща на банката, оценява се остатъчната й стойност, приспада се от цената на новата и пак се прави актуализация на договора с банката. Ако собствениикъ на колата не е доволен от банката, прехвърля договора си към с.друга банка. Къде отиват старите коли? Отговорът е, в Мексико, което означава по Латинска Америка. Търговци обаче изкупуват ако им е изгодно върнати на банката коли и ги продават, но вече не на изплащане. Резултатът от тази система:

    По улиците пътуват само нови автомобили според модната тенденция. Всички производители на автомобили в света предлагат първо тук новите си модели. Тези модели после вижам да ги яхат нашите мутрим български, но година-две след като се появат тук.

    Интереесна е модната тенденци, но ясно е едно – пътувашите по улиците коли стават все по-големи като обем. Преди две години тук двуместните Мерцедеси тип Смарт бяха много, сега ги няма, няма изложени такива модели и от фирмата. Корейски автомобили се купуват малко, защото това показва нисък стандарт на собственика им, а те са прекрасни. Колите Фолксваген типкостенурка, проиизвеждани в Мексикио са превъъзходни, но се карат малко, защото те са конструирани по времето на фашизЪма. Вместо тях америкнаките търкалят Купърчета и Фиатчета вероятно пътувайки към адреса, от където е дошла поръчката. Нашите елитни жрици пък имат джипове, за да достигат до клиенти с мутробароци някъде високо по планините.

    Имаше една хитрост на фирмата Фолксваген с дизелови мотори, която им струвА 15 млрд. долара. Проблемът нече е преодолян, отново с продават техни коли на пазара, като те са най-изискани като дизайн от всичките.

    Гледах годишната класация на автомобилите. За тази година в средния клас /за нас много висш!/ води АУДИ, следван от БМВ и след него Лексус. В по-високия клас пръв е Мерцедас, а моделите от него по улиците са повече от приказни като красота. Пръв и недостижим е електреческият автомобил Тесла, с изящна като на Калашник линия и съвършен в техническо отношение като ракета на Путин. Това е автомобилът на бъдещето и когато настъпи това време, електречиската енергия ще стане търсена в мащаби, колкото тази на течните горива.

   И още нещо – хората непрекъъснато сменят жжантите на автомобилите си, нова мода. Джавнтите са всичките /!!!/ алуминиеви, с всевъзможни украси по тях - едни като дантели, други лъскави, трети в бяло и черно, други- изцяло черни. Има джанти като част от отрязана тръба с алуминиеви спици, такива са с размерите от 24 до 26 цола, а височиината на гумите им е 25 мм.  Това са го взели вероятно от модела на нашите файтони. За сравнение привеждам, че на тировоте жжавните са 22,5 цола. Да видиш мотоциклет с неалуминиеви джанти е толкова възможно, колкото да видиш небременна еврейка. Д видиш пък кола със стоманени джанти - това е срам, както за една жена, поканена от мъж да му отиде на гости и оказало се, че тя не се обезкосмила. Много голям срам, съпътстван и от още по-голям скандал, ако не следиш модата в Америка…

   





Гласувай:
9
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 5945114
Постинги: 2628
Коментари: 6342
Гласове: 13675
Архив
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930