Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2019 22:53 - НА РАЗХОДКА ОКОЛО СЕЛО РАВЕН - 1
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1005 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 21.05.2019 22:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
    В този постинг ще се сезирам върху една интересна скала до с. Равен, наричана Чиляка. Такава има още една до селото, ще покажа и нея.
    В региона на тоова село иимам проблем, който не мога да преодолея вече 25 годинии. Пристигнах по онова време на разклона за с. Биволяне, където имаше магазинче. От него тръгнах по четириметрова римска магистрала, която достигна седловина. От седловината слязох в страхотна долина с чернетии скали със скални ниши, а по реката имаше останки от древна култура като хромели, воденични камъни и др, всичко е пред очите ми. След това се изкачих на рида и попаднах на самотен човек, който ми обясни, че това е долината Карпуздере, а по скалите има няколко тракийски светилища. По долината на р. Карпуздере се достигало до р. Арда...
   От тогава преминавайки през този регион търся това място, но всичко ми се струва обратно, включително и отклонението за с. Биволяне. На въпросите ми къде се намира Карпуздере никой не може да ми отговори, включително и кмета на с. Равен.
   Опитите ми да намеря отново тази долина продългжават.
   Приятна разходка с мен и препоръка да посетите с. Равен. Нощува се в хотела в село Кос.

image



image

                                           ?

image

                                               

image

                                                                 ?

image



image

Движа се по останки от римски път от с. Равен в посока на пътя по река Буюкдере. От с. Равен се спускат надолу по долините поне пет римски пътища, а може би и повече.

image



image

             Всичките тези скали бяха по пътя надолу към р. Буюкдере, от двете стрени на която има светилища и шарпани.

image



image

Ето го и Чилякът. Интересното е, че другият Чиляк турците го имат за тяхно светилище, а този ги не интересува. Мен обаче ме заинтересува. Върнах се за лозарската ножица, клонореза и триона, които возя в колата и с тях с доста усилия  почистих от подраст и дръвчета скалата. Тя вече изглежда различно...
   Убедете се сами. Снимките са доста, защото от всяко място тя изглежда различна.

image



image



image

На тази снимка скалата ми прилиича на турист с раница.

image



image



image

            На тази снимка скалата ми наподобява монах.

image



image



image

          

image

Тук прилича на седнал човек или жена, няма подчертан пол.

image



image



image



image

                           Молещ се човек?



image

Следват снимки с олям зум на едно друго светилище на отсрещната страна на рида.
При него има и шарпан, падало е яко пиене в този регион. 

image


image


image


image


image


image



image

             Тук скалата понамязва на седнала жена.

image


image



image



image



image



image



                          Светилището на отсрешния скат, към който съм тръгнал.

image

            Формирано от природните условия? Съвсем не!

















Гласувай:
5



1. slavimirgenchev1953 - На Чиляка
22.05.2019 16:50
трябва да се издълбае твоето име, бате Коста, за да остане за вечни времена.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Освен Чиляка, аз съм почистил
22.05.2019 21:37
slavimirgenchev1953 написа:
трябва да се издълбае твоето име, бате Коста, за да остане за вечни времена.

от храсти и тръни и други места, но най-много оброци от Искърския пролом до Пирот.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12183031
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031