Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2018 11:38 - НА РАЗХОДКА ПО ПРИТОЦИТЕ НА РЕКА АРДА - 3
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1820 Коментари: 1 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
      Картините от тази разходка посвещавам на коментиралите предишния ми постинг с пожелание да посетят и упознаят тези места. Случих ужасно топло време при това посещение, поради което сниките не са качествени, но ги уподявам на хубава жена облечена в нехубави дрехи - красотата й не се губи.
     Картините са от Естествения скален мост на реката Арда при с. Студен кладене. На товя място коритото на реката е скалисто, но скалите са сразлични сътавки, като едни са по-разтворими от другите. Поради това водата е разтворила вторите, образувайки в скалнотот дъно ленти с широчина от около 5 м. до мнага повече, които според рибарите дъстигат дълбочина до 40 м. Поради това река Арда само при изключително висока вода се е покаачвал над тези ленти /улеи/ и е покривала и останалата част от дъното на реката. Този мост е Божие творение, но и другият мост при Ардино, наречен Дяволският не му отстъпва по величие.
   Аз и друг път съм казвал, че според субективната ми преценка р. Арда е най-великата българска река, след нея поставям р. Искър. Давам това мнение от позицията ми на турист, просветен любител краевед и прородозащитник а като мотив добям и обстоятелството,че едва ли някой друг така добре познава поречията на тези две реки. 
   Приятна разходка с мен!
image

                                       Скалните стражи над Дяволския мост

image



image

Стената на яз. Студен клааденец, около който има много голяма площ природна каросата и останки от културата на траките, обитавали тези места.
   Ще дам едно лично мнение - най-големите строежи на социализЪма според мен бяха Баташкят водносилов път и трите язовира на р. Арда, като при стоежа на яз. Ивайловгрод, с най-красивата стена от всички язовири в България бе допусната грешка - не бе одобрен проекта за 1 млрд. куб. м. вода, а този със спасяване на златните рудници тогава край Маджарово, само с около 350 млн. куб. м. вода. Това е грешка и при това непопправима!

image



image



image

Проходима някога часто от Дяволския мост. Хората поставяли петметрови талпи и по тях преминавали реката. По-късно е итладеен мост и тунел към него, сега изоставеени и хората пречинават по стената на язовира, на километър от селото Студен кладеенец.

image


image

     Вижда се как тук и там има стесненя, на които някога са били поставяни талпите.

image

                        Долу м стеснението тече река Арда.

image

Разказвали са ми, че тук някъде Делян Пеевси от ДПС идвал по време на избори, поставяли му една дъска над теснината, той отивал на селадата й, зочвал да подскача и крещял изборния се вмъзглас, измислен от него:
  - Свободата е в Теб!  Гласувайте за ДПС, ние ще спасим България!

image



image



image



image

Мястото, което е най-тясно над издълбаната от водата скала.Аз не бих имал такава смелост, да ми турнат дъска над нея, аз да стина до средата й и да заподскачам с предизбони лозунги.

image



image



image

               ВЕЦ Студен кладенец, едно много полезно за страната съоръжение.

image





image



image

           Следват снимки на скални стражи над Моста.

image



image

Кола, напавена от стомана, не от пластмаса, която при удар от мутра запазва живота на човека в нея.

image



image



image



image




image



image

                                 Преливнициитее на стената на язовира

image

Един от островите в язовира. Това са скали и колкото и да падне водата, те не стават на полуостроиви. Започват още от с. Лисиците.

image



image



image



image



image



image



image



image

                                                Две костенурки си говорят?

image

                                                   Костенуркова глава?








Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vesever - Хареса ми островчето, и костену...
07.05.2018 18:09
Хареса ми островчето, и костенурката накрая. Уникално лице има!
Поздрави, Коста!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12149992
Постинги: 4532
Коментари: 10746
Гласове: 18293
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031