Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2016 20:24 - ИЗТОЧНО РОДОПСКИ ЗАПИСКИ - 13
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1301 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
    Разходката по скалите на светилището над махала Хайранлар продължава. За да си почина от красотите на светилището и да разпределя възприемането им на две реших от седловината при една от тях да посетя огромното пасище с ненките, дало името на с. Ненково и да се върна отново на светилището. Не успях. Пресичайки гората видях, че всички подвижни камъни по пътеката са обръщани, сигурен признак, че тук е играла мечка. На изключително обгледно място реших да спра до една рекичка с басеинчета около нея от разтворените скали. Не бях спокоен, защото ако има тук мечка, което е сигурно, тя ще бъде някъде около водата. И в този момент тя нададе рев към мен, но не агресивен, а предупредителен. Видях я над мен как с бавни стъпки отиваше към гората, като се изрева още веднаж преди да се скрие окончателно в нея. Върна ме на светилището, а на Ненките се покачих от друго село, за да не пресичам реката, която си бе възлюбила баба Меца. Мечката ме бе усетила първа. От човека в махалата узнах, че има и две мечета. Бе успяла дори да ги скрие от мен.

image

                                 Следват снимки на скали от светилището.

image



image

                         Как се стърже такава огромна дупка с кремъци?

image



image

Ето как баба Меца е разхвърляла камъните, търсейки под тях червеи.

image

                                      Типичен Източно Родопски пейзаж

image

 Орлово кладенче. Но орлите отдавна ги няма, защото няма умрели животни за тях.

image

                                          Зърното на една от ненките

image

                                             Зърното на другаата ненка

image

                                       Зърното на една от ненките

image

              И двете ненки. Имам и по-хубава снимка с тях, ще я покажа и нея.

image

                          Обратно на светилището. Баба Меца ме върна.

image


image



image



image

          Видял доста тракийски светилища прецених вида на това - от етажен тип.

image

                                   Малко ми прилича на мечка тази скала.

image



image



image



image



image

Това е връх Казанлъкът. Твърди се, че кърджалиите на Емин Ага Балталъ след разбиването на организацията им от низамите закопали тук казани с окрадено от хората злато. Ще покажа върха и от другата страна, там той е една от най-ужасяващите скали. Качих му се, после обиколих всичките му скали из отдолу.

image



image



image



image



image



image



image



image



image

И дясната скала с човешкото лице и лявата са оформяни с кремъците на траките.

image

Снимката е едно, но да е тук човек сред скалите на светилището е съвсем различно.

image



image



image



image



image

             Паметник на най-първия трак по тези места?

image

Ето ме и мен - силуетът ми върху скалите, моделирани от траките преди 8000 години. Не постигнах мечтата си да имам ЕДНО ФЕРАРИ С ЦВЯТ ЧЕРВЕН, ЕДИН МИЛИОН СЪС ЦВЯТ ЗЕЛЕН, но за това което ми е дал Бог аз Му благодаря. Кой друг турист-инок на 72 ще посмее да дойде тук. В деня, в който е направена тази снимка ми се наложи да преодолея голяма трудност, по-страшна от срещата с мечката, ще опиша и нея.




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12186441
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031