Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2012 22:22 - ПСЕВДОМАНЕВРА НА ОБЩИНАТА ...
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1211 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

       ПСЕВДОМАНЕВРА НА  ОБЩИНАТА ЗА  ИЗЧИСТВАНЕ  НА  ИМИДЖА  Й?

 

    Има една дирекция към Общината, която се нарича Център за градска мобилност. Всичките ми опити да бъде преведена тази безсмислица на англйски език завършиха с неуспех подобно на опитите ми за превод на друга една такава, Гражданска отговорност. И все пак за Гражданска отговорност ми изпратиха тълкуване: плащаш рекет на банкер или мутра, те да отговарят за теб ако сториш беля с колата си. Избираш сам: плащащ или фръкваш! А за ЦГМ компютърът ме препраща да търся в сайта  www.sedmokrilpetokurez.bg. И там не намирам нищо, но дейността на седмокрилците от ЦГМ е известна на всички. Селективно избирани от тях автомобили те „заскОбват”, други „репатрират”, трети – не пипват. Вероятно си имат някакъв списък с копия от него на репатрировачите си с коя материя да работат и с коя не, а при двоумение за собственика на скъпото возило, подлежащо на репотриране, те са обаждат за справка на началниците си. Към автомобилите несъмнено се подхожда селективно. Тук до нас спира хиперскъп джип Мерцедес, на който тургат една табелка, че го кара инвалид. Шофьорът му остава в него и си чака човеко да се върне. Но и други табелки има в арсенала си возача му. Напр. че возилото има право да паркира в централната градска зона. Убеден съм, че тези табелки са фалшиви, но ”минават” пред контрольрите. Вероятно са съгласувани с началниците им. Още едни пример ще дам. Една кифла си паркира колата само на кръстовищата в участъка, където пешеходците пресичат улицата. Тя просто им затваря пътя и ги принуждава да заобикалят колата й докато тя е на работа. Никой от ЦГМ не я закача. След жалби до Общината тя се мести и затваря друга пешеходна пътека, ако пак има жалба срещу нея се мести на другата страна на кръстовището. До безсъзнаие и после отново. Закон за нея няма. Накрая взе да паркира пред полицията във втори успореден ред, което говори, че работи там. Там поне не пречи на хората, макар да отнема активно платно от улицата. Ужасен гьонсурат! За такива като тая кифла и за мутрите разчиства място Общината и това хората го знаят.

   Поради неспазването на закона от определени лица реакцията на хората срещу новата разпоредба е отрицателна. В този сектор има голяма корупция и заради нея предишния директор на центъра, Марчело, заплати с живота си. Мутри му подпалиха апартамента, където той изгоря, защото е бил в контакт с тях заради определини паркинги и не е изпълнил обещаното. Много пари има в паркингите, борбата за тях е безмилостно жестока. И така ще се разгори, че в нея и други ще изгорят по домовете си. Сладка работа е това: видиш, че някой спира с колата си, снемаш му рекет, спира пред дома си – отново.  

   Във връзка с новите правила за паркиране в столицата появиха по ТВ някакъв си Тошев от Общината, който като излъчване е абсолютното недоразумение. Достатъчно е да го погледнеш и веднага си затваряш телевизора, но аз го изтърпях за кратко. Скобата била скочила, репатрирането било скочило, таксата за тротарна минетка била скочила. Кой ги скочи, бе наглецо? Доходите ли скочиха преди тази наредба, пенсиите ли или що? Защо вдигаш това, което за хората е чист рекет? И разправяш, че било скочило, разграничавайки себе си от случващото си, макар да си начело на  екипа, който го случва. Да ти скочи едно друго нещо дано, ама май имаш проблеми с алкохола, та не може човек да определи на 20 ли си или на 60.

   В подкрепа на това, което каза Тошев извадиха още една от някакъв канал на ТВ, тя била шеф на ЦГМ. Боже, какво нещо показаха! Ако вечер я показват по време на детското предаване, децата ще се затичат към леглата си и ще заспят на секундата само и само да не я видят отново. И се държи мило. В първия ден служителите на ЦГМ не санкционирали, а нещо друго били правели с нарушителите. Дано да е било морално.

    Всички опити на Общината да вдигне рекета и особено на тези, които живеят в централната зона снижиха авторитета й пред хората и я принудиха да предприеме нова маневра - сега тя заразмятва един псевдосоциален пенис, чрез който с гласност и откритост обяснява нуждата от перестройката на Наредбата за паркиране - „скокването” на скоби, на репатрирвания и др. наглости.

 Нужни били пари за Градския транспорт!!!

 От тук ли точно трябва да дойдат парите за Градски транспорт, които наистина не достигат? Метрото е на печалба, трамваите са на ръба, тролеите са леко губещи, а убийствено губещи са автобусните линии. И как няма да са губещи. Автобусите возят целодневно гратисчии, които се возят по тях безплатно, сбират от кофите и пазарищата блоклуци, след това ги качват в автобусите и ги откарват за извличане от тях на суровини в гетата им, които ползват за храна или да продадат в „Отпадъци”. Я извлекат нещо, я не, останките изхвърлят в деретата. И вместо в депата за отпадъци боклуците се разфъргват пред очите на инспектори по чистотаjd от Общината сред природата. Нека някой погледне хилядите куб.м. боклуци в рекичата Косана под гетото на гратисчиите по автобусна линия №1. Те сd довозени до тук с dвтобусите на Градскиs транспорт. Не само с тази автобусна линия е така. Така е и с автобус №53 от Филиповци, със 111, с този от Суходол. Така е и с някои трамвайни линии, напр. №10 от Западен парк. Ще се спра по-конкретно на автобусна линия №79. Тя се обслужва от три превозни средства, най-скапаните Икаруси, които горят по 50-60 л. дизел на 100 км. Един курс на линията – отиване и връщане е около 30 км и трае към час.Дневно по линията автобусите правят около 25 курса и изминават към 750 км. За този пробег са необходими към 350 л. гориво на стойност около 1000 лв. Месечно се изплащат 180 надници на шофьорите или осем заплати за тази линия. Да не пропусна в месечната сметка и 10 тона гориво. Но не само това са разходите – 8000 лв. за заплати на шофьорите и почти 30000 лв. за гориво. Тези автобуси трабва да се обслужват, да се влагат в тях резервни части, масло, филтри и др. И за какво тези огромни разходи на Общината – за да се возят в тях безплатно гратисчии и да си развозват боклуците, да зариват с тях околностите на София! Това е разход, който Общината мъкне и не прави нищо за да приведе нещата в ред. Инспектор на ЦГМ в тези автобуси не влиза, но не само в тях. Аз съм виждал напр. как инспектори на ЦГМ в автобуси №1 на спирка Окръжна болница сядат по седалките и се возят като пътници до последните им спирки. Защото от тук се качват гратисчите. При обратния път като достигнат Окръжна болница те се активират отново. Хората знаят, че пътуват ли с гратисчии в тези автобуси няма контрол и също не си перфорират билети.

     И ето я новата стратегия на Общината, изцръкана от нейния член Тошев:

    Парите от скобите, таксите за тротоарните минетки за живущите по центъра, от репатрирванията и т. н. щяли да отиват в помощ на Градския транспорт!

    А да се досети някой от Общината за нова разпоредба за ползване не превозните средства на Градски транспорт, която да озапти гратисчите, ползващи возилата им, да не ги мърсят, повреждат и вмирисват? За 22 години гратисчите израстнаха със съзнанието, че те трябва да пътуват безплатно защото са бедни, многодетни и социално слаби. Защо ЦГМ не заработи в тази посока, макар наименованието му /ЦГМ/ да не прави никакъв смисъл? Вместо стъпка в тази посока, Общината ще товари допълнително с такси и глоби хората от централната градска част чрез повишени такси...от рекет возило. На тях милата ни Община прехвърля тежестта на гратисчиите по Градския транспорт, 90% от която е върху автобусите. И чието гориво непрестанно поскъпва. Лошото е, че на човек, би бил той и общинар, акъл не можеш да му вкараш, може нещо друго.

   Или както се казва в една приказка, от болната, на здравата глава. А гратисчиите – те сигурно ще са доволни от реформата, защото не участват в нея. И аз съм така – ужасно мразя корупцията, когато не участвам в нея!  Иначе лидерите на гратисчите щяха някак да реагират. Нали пътуват безплатно -  така предвижда Общината да пътуват те и в бъдеще - какво ги засяга тях от къде ще се сбират пари за Градския транспорт. Те си го считат за тяхна придобивка, така, както и водата и това е причина София да засмуква гратисчии в пределите си от цялата страна да идват тук на „дело” и да правят гета навсякъде. Напр. пред Централна ж. п. гара. Все някой е плащал за гратисчиите, ще се намери кой да плаща /още повече!/ и сега. А това са 300000 души в София, населяващи предимно покрайнините и които са най-многобройните клиенти по доста линии на закъсалите за нови коли и средства за издръжка автобусни депа, изразходващи вече 40% от постъпленията си за гориво С детски колички, преконструирани като лекотоварни, с велосипеди с подсилен багажник, с чували и бали от сезал – гратисчиите по Градския транспорт - Общината отново ги постави извън закона. Тези дето паркират по центъра, тези, дето живеят там, те ще плащат индиректно за тях. Gloria in exelsis за Общината и техните хора - гратисчите, Tuba mirum за ЦГМ.

   Аз имам идея как да се оправи това. Ако аз бях кмет на София щях да турна шефката на ЦГМ за контролъор напр. в автобус 79. При появяването й в някоя кола от страх да не им поиска билет, гратисчиите ще си перфорират и по два, само и само да нямат работа с нея, а после от страх, че ще ги изненада отново, никога повече без билет няма да пътуват в автобусите. И така ако извъртят по автобусните линии с преобладаващи гратисчии по тях този страховит образ, нещата ще се оправят. Другото решение е въвеждане отново на кондуктори, което го има във всички градове с гратисчии – Пловдив, Пазарджик, Сливен, Видин и др. И в Софийското метро, което работи на печалба – поне за сега няма как в него да проникват гратисчии с боклуците си.

 



Гласувай:
6
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7165149
Постинги: 3083
Коментари: 8203
Гласове: 15142
Архив
Календар
«  Април, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930