Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2012 19:31 - ГАРОВИ МЕТАМОРФОЗИ - 2
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 4561 Коментари: 5 Гласове:
10

Последна промяна: 15.04.2012 20:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Помествам в този постинг снимки за края  на един завод. По този сценарий ще премине сега ОЦЗ Кърджали и затова се води там борбата. Там освен джелезо има и много цветен метал, голяма скрападжийска хапка ще бъде.
   Сценарият със завода на гара Бов не се осъществи както бе замислен. Преди да започне да се разкоства завода в Томпън се заселиха ромове с надежда те да го разкостят както Елисейна ЕАД, но дойдоха от НАДИН с бодигарове, изгониха ги и след като взривиха завода, с тежка техника смляха бетонните парчета със желязо. Бедната от към суровини и с голяма промишленост Западна Европа има голяма нужда от него и много плаша. Готава е да приеме и вагона, с който й го откарват...
   

image

          Скрападжии, самонастанили се на гара. Все едно гладен в каца с мед?

image

         Не само този надлез се крепи на магия. Пред срутване е цялата страна...

image

              Някога - гарови тоалетни, днес - място за залепване на некролози.

image
 
                   От шестте коловоза на гарата останаха два. Заради релсите?

image

          Не може да не е останало джелезце. Дават по 43 стотинки за килограм.

image

Част от завод, преминат през обезскрапяване. Планините от строителни отпадъци ще надживеят поколения кметове

image

Интересно. Защо след заповедта за трансформиране на гарата в спирка релсите изчезват яко дим? И остава ето това. А хората казват: Никито Василев открадна телефоните, влака....

image

                              Къде ли скрападжиите държат парите си?

image

Останки от моста над коловозите на гара Бов. Първо жиците за осветлението му изчезнаха, после тръбите за осветителните тела и желязото от размития бетон.
Дано да не падне, когато по него преминават хора или под него минава влак.

image

        Една 12 годишна мома-фидоска.

image

                                               В търсене на джелезо.

image

Кремиковци преработваше руда с 12% желязо. Днес желязото на Кремиковци заминава на Запад като скрап, но вече съдържащ 90% желязо. А за България след обезскрапяването ще остане един гол таквоз...

image

Тук имаше коловози. Долу се виждаше Искъра, горе - Балкана. И в Афгатистан е така.

image

                          Една българска гара сред реформирането й в спирка. 
                     Къде ли ще да са отишли релсите от излишните й коловози?

image

     Самонастанилите се тук обитатели се препитават от помощите и от....скрап.

image

Трошилището се е разпростряло и върху коловозите с откраднатите вече релси.

image

Специални хидравлични машини на НАДИН, внесени от Япония натрошават бетона и след това работници или други машини изтеглят от натрошеното скрапа. Той се откарва в депа, от които се товари на влакове и заминава предимно за Западна Евпора, но също за Турция и малко за Гърция.

image

Така изглежда бившия коксов завод  до гара Бов след обезскрапявенето му. Кой каквото можа, отмъкна от него. Остана планината от строителни отпадъци...

image

                                        След изтръгването на джелезото...

image

                                 Една българска гара след реформирането й...

image

Този завод правеше гуми и се наричаше ЗАГ. Така изглежда той днес след обезскрапяването му. И други заводи са купени от НАДИН, между тях и Кремиковци.

image

Канализацията на с. Томпсън не се излива директно в Искъра. Фекалната
вода се излива първо в р. Дълбочица и след 100 м. по нея достига р. Искър.
На снимката се вижда изтичалото на главния канал на населеното място.

image

Ромбригади проверяват всяка табела за наличност на цветен метал, който върви в Своге по 8 лв/кг. За целта я свалят, строшават и констатирват става ли за скрап. Поради това ромовете от Сопотско под предлог, че ще берат боровинки отнесоха паментиците на Вазов от планината и от местностите, описани в романа му "Под игото" напр. Залъмово кладенече.

image

Гаровата кучка придоби нова защитна окраска подобно на придобилата известност порода от Златна панега на времето, наречена Сивата циментова кокошка.

image

   Точно така ще изглежда не след дълго ОЦЗ в Кърджали. Борбата е за скрапа.

image

Останки от завода за кокс на гара Бов. Гръмнаха го, смляха бетона и извадиха желязото. След като машините и контейнерите с надпис НАДИН изчезнаха, остана това. Друго торнадо преди НАДИН изчезна релсите от 4 коловоза на гарата.

image

Гарова реформа: гарата се превръща в спирка, релсите от "излишните" коловози се крадат и отиват в чужбина за скрап, площта на гарата сатава ето такава...



Гласувай:
10



1. diso - ОстанАло е ДжелЕзо по траверсите
15.04.2012 20:12
След разфасоването на линията до Остатъците от завода "Стоманени тръби" - гр. Септември и преди това да се случи на самите остатъци, циганета измъкват пилотите, набити за основа на линията. Разказват познати, че изкопавали около тях дупки по 6-8 м. дълбоки и ги отрязвали с ножовка!?, докъдето са стигнали.
цитирай
2. mt46 - Скрап
15.04.2012 20:15
и скръб!...
Поздрави, Коста!
цитирай
3. tota - Коста,
15.04.2012 23:01
що за държава имаме щом разрухата е приоритет? Във всичко е така...няма област дето не се пипна...

Боже, прости им те не знаят какво правят и срещу кого вървят???
цитирай
4. divna8 - Христос Воскресе, Коста! Но ...
16.04.2012 11:32
Христос Воскресе, Коста!

Но това не гарантира помъдряване на управляващите, за съжаление!
цитирай
5. анонимен - Санде: Гарови метаморфози или Пътища за никъде ...
18.04.2012 12:41
The Day After! На следващия ден, имаше такъв амерички филм.

Един за всички, всички за никъде! /Да вдигна и аз един съвременен лозунг/

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12183305
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031