Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2012 00:13 - ОБЕЗСКРАПЯВАНЕТО НА БИВШИТЕ СОЦСТРАНИ...
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1787 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

               ОБЕЗСКРАПЯВАНЕТО  НА  СТРАНИТЕ  ОТ БИВШИЯ  СОЦБЛОК –

                                МОТИВ  ЗА  ПРИЕМАНЕТО  НИ  В  ЕС

 

     Западна Европа го закъсва, както отчитат американците. Причината – модерните технологии и възможностите за голямо производство от една страна и липсата на суровини за него. За да работят добре европейските заводи и да бъдат добре икономически евпорейците, те се нуждаят от суровини и енергийни източници. Нямат ги и двете, както и японците. Някога Хитлер се е снабдявал с желязна руда от Норвегия, въглища от Силезия, която днес бе дадена на Полша и с петрол от арабите. Днес нещата са променени. Енергийните източници останаха в Русия, а суровините – още по-далеч. В Западна Европа те са вече почти изчерпани. Желязнана  руда трябва да дойде от Алжир, от Южна Африка, от Бразилия, мед – от Южна Америка. При това на пазарни цени, защото суровини се търсят много, вече и от Китай и от Индия и от Бразилия, от Корея и др. Европа го закъсва! Закъсваме го и ние, защото страните, които продават суровините – на практика изостаналите страни, които нещо не могат да произвеждат освен оръжия – диктуват с цените на тази стока какво да правят развитите икономически страни, да ги нарека културните. Това го чувстваме и ние и ще стане страшно много скоро: хората няма да могат да си пратят отоплението, страната няма да може да се издължи на Русия за газа, а за това има договори. Нещата няма да се оправят – нито руските олигарси ще се съгласят с по-ниски цени на енергоносителите, нито експлозивно нарастващото арабско население в света ще се съгласи да си намали приходите от страните, чиито икономики работят. И още нещо пречи за това - интересите на страната, чиято валута е междуродно платежно средство, САЩ. Нещата са стигнали до там, че само да се разбере, че една иконимика „дръпва” и веднага енергорекетьорите им скачат цените на енергоносигелите. Това ще доведе до световен конфликт, защото така повече не може. Границата е премината отдавна, равновесието е нарушено и ще има катаклизъм. За да не е много ужасен сега се прави щита ПРО. За този катаклизъм се подготвят и енергоизносителите. Иран поради това също иска ядрено оръжие. Страх го е за това, което прави с тези високи цени. Играта на нерви няма да продължи още дълго, защото страните с енергоносители ще завладеят без война тези без енергоносители, но и това не решава световния проблем с нуждата от енергия.

   Освен от енергоносители Европа има нужда и от метали и ползва всякакви начини да си ги набави. Единият начин е да си внесе желязна руда, но той е много скъп – от много далече ще пътува рудата, тя има най-много 12% желязо, много кокс и ел енергия трябват за стоманодобивния процес. Вторият начин е да си внесе стомана от Русия и Китай, но и това е доста скъпо. Има и трети начин, да си внесе „руда” от бившите страни на соцблока със съдържание  на желязо 90%, т.е. скрап. Скрапът е необходим за промишлеността на Европа така, както фуража за добитъка. От фуража после стават месо, мляко и др, от скрапа – автомобили, разни уреди и др. играчки. Това е и една от причините да се извърши банкрутиране на заводите ни, които бяха енергоемки и със стари технологии. Появи се фирма НАДИН в началото, която „работеше” предимно със срап от цветни метали. Този скрап обаче оставаше в страната, защото тук има завод за мед в Пирпод. Цените на килограм откраднати жици е вече 10 лв./кг. Скрапът от черни метали в България просто няма приложение, защото остана един завод в Перник, който не може да преработи и един процент от това, което сбират скрападжиите. А те се реорганизираха. В началото скрападжии бяха предимно цигани, които откраднаха скарите и капаците на уличните шахти из цяла България, после се прехвърлиха на др. отпадъци като изоставени заводи, военни поделения, по къщите и др. Но основните играчи се организираха и вече са могъщи империи, които търсят нови и нови заводи, мини и др. умряни предприятия за изява – снемане от тях на скрап. Скрападажии купиха Кремиковци, скрападжии „клатят” влака и се готвят да унищожат почти всички линии с изключение на няколко главни. Скрапът от релсите се продава най-скъпо. Много джелезо и мед има по влака! Разбогатяването на скрападжиите им даде възможност да се сдобият с нова японска техника за събаряне на метални и ж. б. конструкции, за нарязването им, разбиването на големите ж. б. детайли и после сдъвкването им с хидравлични челюсти за да изпадне от тях джелезото. Примери - със заводите между Централна гара и Гара Север, със завода на гарата на с. Томпсън. Вече има специални контейнери за скрап, които камионът си ги натоварва и разтоварва сам. И спциализирани работници за газово рязане, за разчукване, сдъвкване, товарене. И охрана!

    В цялата страна има и пунктове за скрап на цветни и черни метали, където предимно цигани предлагат откраднатото от улици, от БДЖ, от къщите на хората. По градовете жертвите на тези ромскрапапджии не са много, защото им крадат металните изтривалки, капаци, но пък общините са пострадавши заради окраднатите чугунени капаци и скари, които са доста скъпи. Ако някой може да каже колко са откраднатите само в София и изчисли щетите за Общината, ще се получи страшно число. Защото като пътува с каруцата си ромът и като види една неоткрадната чугунена скара, за него това са 5 лв, оставени му на пътя. Прибира ги и поемва към най-близкия пункт за скрап, където работи отново ром.

   Какво става обаче с този сбран от ромбригадите и от специализираните скрападжийски фирми скрап?

   Цветният скрап остава в България. От черния скрап минимална част купува ДМЗ Перник, не повече от 2-3% , като всичко друго пътува към Западна Европа. По-наблюдателните се забелязали, а по- ненаблюдателните ги сезирам:

    На гара Север се складира и товари на вагони скрап, но също и на гара Илиенци, на гара Курило. Огромен скрапосклад има в квартал Зли дол на Своге, където се подвизавал някакъв Мариан. Там обаче товарите отивали в специални контейнери и заминавали за скрапоразтоварища на НАДИН Няма да изброявам другите изходни ж. п. линии от София. Като се натовари скрапа се композира влакът, който се състои от 20 нови четириосни вагони с товароносимост 60 тона или 72 куб. Към тази композиция се закачат още вагони-цистерни и тя поема към Сърбия. Собственик на подвижния състав бил някакъв си БДЖ фактор Тунджев, който купил от БДЖ-то на времето вагони и локомотиви. Как не ми дадоха и на мен един локомотив за един лев, така щях да си пътувам с него! И един вагон може би, да си возя в него раницата. За това, че една такава композиция на ден с по 1200 тона скрап отива за Западна Европа знам, но от железничари съм чувал, че композиците на ден са и повече и че макар и рядко, те пътуват и за Гърция. Само че натам вагоните-цистерни преобладавали. То като товари какво ли остана за железниците, всичко друго го возят вече тировете.

   Този скрапограбеж на суровините на страната се управлява от някакви ЦУП-ове /центрове за управление на престъпността/ в Западна Евпропа. И вероятно е така, защото каквото и да се предложи за да се спре грабежа на имотите на хората заради този скрап у нас не минава, било то предложено и лично от бать Бойко. Млъкват го веднага! За да не става и да не ствава, трябва да има нещо! Сега се извършва законово преустройство на скрапомафията, като целта е да останат в нея босовете и да изтласкат от този бизнес циганите. Пуснаха ли циганите в Кремиковци, както на времето ги упущиха в Елисейна - АД? Пуснаха ли циганите в предприятията на гара Север или в последното разрушено наблизо предприятие, огромният завод за кокс в Томпсън? Бодигардове ги изгониха от разрушенията, макар цигани да се бяха преселили там за да крадат скрап от този обект. За циганите остана да крадат скрап от хората и от обекти, които още на се „поети” от скрападжиите. Бедна му е фантазията на този, който знаше как изглежда някога белгийската ТЕЦ в Курило, захранвала с ел. енергия двореца. Таблата в нея не бяха от гетинакс а от мрамор. Поради грабежа на скрап от тази ТЕЦ възникна ромквартала Гара Курило. Но населението му се разрасна много и добитото от ТЕЦ-а джелезо вече им не стига, та се развъртяха по подвижния състав и по релсовия път на БДЖ.

   Основателят на НАДИН е един старец, който изживява последните си дни в двореца си до гара Левища. Дворецът му не е нищо особено. Твърди се, че паметникът на дядо Йоцо горе е направен с негови средства, ресторантът до паметника бил негов. Първата площадка на НАДИН бе в Курило, а първите удари, които те направиха бяха със скрап от мед. Курило беше, но и си остава център на скрападжиите, защото там има фабрика за топене на цветни метали, наричана Оловната. От 1989 г. до сега тази фабрика не е спирана. Твърди се, че алуминиевите жици в нея се превръщат на малки блуми и сляби, удобни за возене в багажници на леки коли. Медните жици пък се пресовали и ставали на бали. Не съм влизал в тази фабрика служебно, защото бе затворена от екоминистерството преди 1989 г. После накой я купи за 1 лев и я отвори пок. От изпареното олово бе натровено цялото поле наоколо и града подобно на това около ОЦЗ между Пловдив и Асеновград.

   Скрапът в Сърбия – там има страшно много скрап. От този скрап се нуждае промишлеността на Западна Европа и поради това те ще се молят на Сърбия да влезе в ЕС. Но там ще е различно. Тук върховенство имаха / и имат!/ мафиите и ромлидерите, там се спазва законът. Няма да се намери циганин или друг тип разбойник в Сърбия, който с газова резачка или други инструменти ще отиде да краде метал за скрап. Защото ще го хванат и после ще стане страшно. А тук – фащат те, плаща адвоката на магистрата – пускат те да крадеш отново, за да си избиеш масрафа за съдията и адвоката.

    Затова и до тук я докарахме. Скпараджии окрадоха пръскачките и инструмените по лозята на врачани, като ги оставиха безсилини да работят по тях, някои, дето си не дават скрапа от дворовете пък браха ядове с ромбригадирите. Има и случаи на убити заради желязо или пръскачка стари хора. Не си дават това, дето става за скрап...

   И вече 22 години всекиму – неговото: медта в Пирдоп, желязото – на Запад...

   Ще я спрат тая работа, ама никой не знае за нея и затова до сега я не спират. Научат ли обаче, мамето на скрападжиите ще разплачат....

 




Гласувай:
6
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Ами, . . . . незнаят. Знаят, ама явно ...
25.03.2012 19:38
Ами,.... незнаят. Знаят, ама явно няма интерес това да се промени. Интересен постинг си направил, разгледал си проблема в макро и микроплан. Ако имаме нормална съдебна система, нещато биха били много по-различни. Честито Благовещение.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 6963679
Постинги: 2980
Коментари: 7950
Гласове: 14820
Архив
Календар
«  Декември, 2019  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031