Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2011 13:19 - ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ – БЪРЗА ПЛЯЧКА ЗА ТРЕНЧЕВ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2783 Коментари: 6 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                  ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ – БЪРЗА ПЛЯЧКА ЗА ТРЕНЧЕВ

 

     В заглавието на това мое писане има закодирана мисъл на Гьоте за мутрите от неговото време, които той разделя на три групи и ги нарича Тримата силни. Единият е „удриздраво”, той най-тъпият. Другият силен e „бързаплячка”. Той е по- висш” от първия. Третият силен е „здраводръж”. Той е най-висшият измежду тримата силни. Аз бих усъвременил понятията, въведени от Гьоте като нарека тримата силни трите мутри. Най-тъпата мутра бие. Както съвременните бодигардове. По-висшата мутра гледа като пребие жертвите да ги изцапцарапи след това и да отнесе с джипа си плячка. Най-висшите мутри отговарят на днешните банкери, но не само на тях. Каквото имат, здраво го държат и чрез него продължават да грабят. Хвала на този умен човек, Гьоте. Прозрял е накъде се устремява живота вече почти 200 години след смъртта му! Същото важи и за геният Пушкин, който пък е предвидил пътя на Русия след него. Който не е убеoен в това, да прочете трагедята му „Борис Годунов”.

   Тренчев с участието си в стачката на БДЖ показа, че принадлежи към втората група по таблицата на  Гьоте, но е изключителен играч и конците му  дърпа биринджикукловода на мафията, Гоцето. За него той е офицер за специални поръчки. Разработката за тази стачка започна от януари, като в определени вестници се даваше възможност Тренчев да се издръства орално колко зле са железничарите заради тия, дето дойдоха на власт. И чрез Гоцевата разработка на стачката опитаха да ги премахнат както на времето таксиджиите на Алексей Петров, до дъндуша възмутени от правителството за удушаването на едно дете от лудата си майка се вдигнаха като един да свалят правителството с клаксони и лозунги с благородната цел да се опазва живота на децата. Скърбта им по удушеното дете бе така дирижирана, като да е умрял Ким Чен Ир или са е била изнасилена Искра Фидосова. Сега Тренчев го извади много голям, но нещи да се го прибере обратно и вика Гоцето на помощ с молба да свика Съвета за национална сигурност. Гоцето обаче се е вчерАшен и нещи..

     Стачката приключва, но на железничарите, които не блестят с висок интелект всичко е от ясно по-ясно. Пътувах и разговарях по време на стачката с железничари, кесих по пероните на гарата и там чух още разговори, които ще поместя в отделно писание.

     Лошото е обаче, че има основа да се организира нова стачка, този път на служителите на Градски транспорт, които стачкуваха преди години. Чрез парализа на този сектор също може да се осъществява масов терор над хората както чрез БДЖ, а на Гоцето остава още месец за мръсотии. В Градски транспорт положението на служителите никак не е добро и причините за това са недостатъчите средства, които постъпват от билети и карти. Това води до загуби в сектора, които се понасят от бюджета на Общината. Хроническата липса на пари за Градски транспорт води до остаряване на парка, недостатъчна подръжка, макар старите коли да изискват повече грижи, допълнителен разход на масла и гориво поради „издуханите” двигатели, нуждаещи се от ремонт, от невъзможността да се изплащат реални заплати на монтьори и шофьори, премии на администраивния персонал. В името на истината да се работи в Градски транспорт никак не е приятно.

     Казах, основният проблем на Градския транспорт са гратисчиите, една част легаилизирани /подминавани от контрольорите/ друга част, която непрекъснато нараства са гратисчиите, които знаят по кои лини и в кои участъци проверяват контрольорите на ЦГМ. Ще цитирам доста точно данни, защото говорих с четирима /явно/ високостоящи служители от Градски транспорт, в чиито разговор се вмесих. Професията ми е такава, че разбирам от електротранспорт, но разбирам доста и от автобуси. А тези хора бяха ръководители някакви, икономисти или мениджъри, не ги и попитах, но не съвсем наясно с техниката.

   Хората казаха, че в момента само метрото е на печалба. Като причина

за това те изтъкнаха, че там е трудно да се влезе без билет, но и че там тази процес започва. Цигани влизат от изходите на метрото, придърпрвайки триъгълника, колкото да се промъкнат и влизат на спирките. Полицаи на изходите няма, хората гледат с укор на тях, но кой ще тръгне да се разправя с цигани и никой нищо не им казва. Пробивът вече е направен. След промъкването на циганина отвъд му се подават чувалите или торбите, после се вмъква другия циганин или циганката с децата. За сега тези случаи не са много и метрото „мъкне” тези гратисчии, защото освен в много късните часове, когато не се продават билети, да се вмъкнеш без билет или карта там не става, ако не си нахален циганин.

   Вторият по значимост траспорт в столицата, този по релсовия път, при него положението било много зле, но не най-зле. Съществува мнение, че трамвайният транспорт е евтин, но това съвсем не е така. Има релсов път, който се подържа, има завод за напасване на релсите за съответните профили на пъти и за стрелки, има токоизправителни станции, контакна и сигнална мрежа, всичко това изисква средства. И ако не си извадят билети хората трамваят ще е на загуба. По трамваите се извършвали проверки от контрольори на ЦГМ, но пътниците без билети – от тях 99% цигани - пак не плащали – нито глоба, нито пък си вадели билет ако ги хванат. Евентуално слизали и се прикачвали на следващата мотриса. Отърване няма, каза един от хората, не можеш го накара циганина да си плати за да пътува. А за планините от багаж, които мъкнат, за таксуване на тях и дума не можело да се каже.

    Подобно било положението и с тролеите. Тъй като обаче те били по-малко там нещата били окончателно изтървани. За превоз на боклуците си, набирани като суровина от кофите за боклук циганите предпочитали трамваите, ако такива има, защото са по-обеми. За джебчийстване обаче предпочитали тролеите, защото можело да се промуши ръка при определени седалки от задната към по-предната и да се обере чанта или нещо друго. На тези седалки в позиция винаги имало кандидатобирджийки.

    Положението с автобусите обаче – то било повече от ужасно. Трагедията била заложена още със закупуването на т. н. рециклирани автобуси, което било измама от страна на продавача, подплатена с подкуп на лице от Общината за да сключи тази  сделка. Най-ужасно било положението със сдвоените автобуси Мерцедес, които при покупката били замаскирани с боя развалини, а после се оказало, че и компресията им бързо намаляла, което довелоело до съмнение, че е направена шашма при представянето им на търга. Тези авобуси имали разход 100л./100 км. като пробегът им достигал по някои линии до 200 км. дневно за двете смени. За отоплението им отивали още 10 л./час. На много от тях обаче поради лошото състояние на мотора им и липса на компресия били издадени индивидуални протоколи за разход на горива, още по-големи, защото нямали мощност. На баирите нЕмат дУша, каза един човек. Само фучат, горят нафта, пушат и замърсяват града. Да се рмонтират тези автообуси било ужасно скъпо. Някои от тях били по на 40 години и части за тях намало никакви. Трябвало да им се присади нов мотор от серията Евро 3, който щял да потребява поне два пъти по-малко гориво, но да се заплати такъв ремонт било невъзможно. Автобусът трябвало да отиде с влак до Грмании и да се плати много, а освен моторите, шаситата им били пред разрадане след 40 годищната им експлоатация. А пари за нови автобуси Общината нямала, защото те отивали за дотации на гратисчиите.

Купили само няколко разкошни тролеи от малките.  Един човек направи сметка колко струва линията 79. Тя се обслужвала от четири автобуса, между които е Икаруси на 1500000 км. и които изминавали за двете смени по 170 км дневно,  което означава 4 х 170 = 680 л. гориво по 2,50 лв. или всеки ден само за гориво 1700 лв. Към този разход трябва да се прибавят 8 заплати за месеца по 1000 лв. Има също разходи за масла, ремъци, филтри, гуми, ремонт, почистване и др. Разходът, каза човекът, е огромен, но възвръща ли се нещо на Градски транспорт от тази линия? Тя се ползва предимно от цигани, които пътуват през целия ден. Ако намерят нещо, отнасят го в махалата за преработка, вемат следващия автобус и отиват да търсят пак. С автобуса пътували и хора, но за да отидат на работа и да се върнат, а циганите – през целия ден. Никакъв контрольор не желаел да постъпи по тази линия на работа. Хората, виждайки, че се пътува по тази линия без билети и те започнали така. Поне 50000 лв. струвала тази линия месечно на Общината, но от нейна страна и опит нямало да се въведе ред по нея и поне в някаква степен да има възвръщаемост от услугата, която предлага.

    Бяха изброени и други линии, не ги запомних. Споменаха тази след Циганския мост, който отделя кв. Христо Ботев от кв. Слатина. Другата половина от циганите на кв. Христо Ботев си премъквали чувалите с боклуци с тамошните, Слатински атобуси. А чувалите пълнели по плодохранилището, тържищата, като превозвали с авобусите също така палети, дъски, железа.

   Тези мисли ме насочиха към автобуси № 1, 3 и 4. С експлозивното заселване на цигани по Горубляне, под и над спирка Разклона за с. Герман и някъде нагоре към Кокаляне, не знам къде, контрольорите по тези автобуси изчезнаха. И се стигна до следното положене в тях. Чувал съм човек да казва на човек, не си дупчи билет, тук проверки не се правят. А циганите се качат с чувалите с боклучи, с подсилените си детски колички за превоз на тежки предмети, с велосипедите си с пълен багажник и напълват автобусите. Най-много те слизат на спирка Разклона за с. Герман и поемат към стената на езерото. По-малко тръгват наоре. А след това? Сигурно над 90% от тези боклуци се изхвърлят в дерето Косана, чиято вода ги отнася в Искъра. Когато стане наводнение предполагам и техни боклуци полепват по дърветата и бреговете на реката, спирка преди да достигнат Дунава и Черното море.

    Какво става на връщане  напр. с автобус №1, който е най- редовен? Пак от тази спирка се качват цигани, мъкнещи нещо тежко, може би метали за скрап, не се вижда. Първите цигани слизат на магазина на околовръстното, пазаруват и се прибират със следващия автоус. Други слизат в центъра на Грубляне. Всички останали слизат на Карфура, като по-засуканите отиват в него. Другите поемат с автобусите към гарата и слизат на Сточна тара, на Лъвов мост, а малка част продължава до Централна гара. Но на Исул се качва контрольор понякога. Голям праз, не знам как се превежда на американски, съветски или турски език този идиом. Минава контрольорът, като види циганин - подминава го, след това обаче и хората не си дават билета, спорят с него защо не проверява всички и той слиза.

   Отклоних се от разговора с шефовете от Градски транспорт. Те се питаха, до кога ще продълъжава това? И аз вземах думата на няколко пъти. Не го ли знае Фандъкова това нещо? Не може ли от средствата, които Общината дава за дотации на Градски транспорт да отделят за кондуктори, за повече контрольори и така за започне да се слага край на този процес. Ще се разкрият и нови работни места, Според хората от Градски транспорт над половината от пътниците по трамваи, тролеи и автобуси са гратисчии и те стават все повече, защото хората, купуващи си билети и карти се дразнят. Общината мъкне едни, а други  плащат и за тях с мълчаливото й одобрение. Докога? Щом така може, и те няма да плащат.

    Тази нездрава среда, този недоимък за Градския транспорт, тези дотации, без които той не може, това е станало проблем и тормоз за хората там. И да ги подмами някой към стачка не трябва такова голямо умение, каквото притежава Тренчев. Много лесно недоволството на хората можело да избухне и политици да го яхнат. Като причини да го има това недоволство те посочиха ужасно старите автобуси, които правят разходи като лами, с които германците измамили някога Общината и липсата на стратегия от страна на Общината, която да принуждава хората да си перфорират билети. Изказа се мнение, че повишение на цената на билетите може да доведе дори до обратни резултати. Тази прелест, да се пътува по цяла София цял ден без билет и да се превозват боклуци от кофите с мотрисите на Градски транстпорт без билети от циганите се посочва като основание, те да се заселват тук, защото в другите общини този въпрос бил решен: плащаш си билет – возиш се. След безплатния градски транспорт като екстра за циганите в София идва безплатаната вода, неспазването на местните закони, безпроблемното установавене в гета, където никой няма достъп, възможностите за престъпност в София-град и около нея.

  Има нещо нередно в цялата тази работа. Хората пътуват с Градски транспорт, перфорират си билет или имат карти, циганите се возят гратис и никой не ги закача. В човешките права влиза и това, човек да се придвижва свободно, но нека разгледаме следния казус. Пътува трамвай, хората са си перфорирали билети, качва се група цигани с чували от сезал и задръстват един от входовете му, на другата спирка пак цигани внасят стари пружини от легла, викат, миришат, не си перфорират и билети. Обидно е за хората около тях, мисля. Послането на циганите е, ние ще пътуваме, вие ще плащате за нас, защото сме безработни и многодетни, помощите са ни малки. Обидно е. Държавата я няма и тук, в трамвая, за да въдвори ред. И местната власт. А превозното средство прави разходи и сумата от билети ги наваксва. Който го ползва трябва да плаща, но никой не следи за това или се проверява селективно. Не става така!

   Нерешаването на този проблем с Градския транспорт ще го изправи пред колапс, защото и останалите пътници ще се циганизират и няма да си перфорират билети. Циганията тогава ще стане пълна, а пътят към нормалното – невъзможен.

   Мисля си, сега имаме културен човек за кмет, от образователната система, а не усмихнат мошеник с банкер, да му рЕди далаверите. Не е ли време Фандъкова на някоя сесия на общинарите да постави този въпрос и да се реши. А решението е едно: Част от парите за дотации да отидат за работни места за кондуктори и контрольори. Гратисчиите – извън Градски транспорт! Защо не се направи това?

    Бях скоро в любимото ми село, Требич, Софийско. Там пиянища пяха песента „Брала й мома къпини в попови градини”. Замислих се върху този текст. Ако Тренчев сега подбере Фандъкова чрез стачка в Градски транспорт заради тези проблеми с гратисчите, дали при следващото ми отиване в кръчмата на Требич пиянищата няма да ми запеят песента така: „Докато Фандъкова да извряска, Доктора й го натряска!

  Гоцето си отива, но проблемите в Градски транспорт остават и той може да реши да ги яхне от позицията на генерален секретар на БСП...

     А статуквото сега - хората с билети и проверявани, а циганите без билети и не проверявани – просто вече не върви. Общината защо не прави нищо по този въпрос, който ще се превърне в проблем, с мощ да срине Градския транспорт на София?

 

  




Гласувай:
15



1. mileidi46 - Ех, приятелю!!Всички знаят и ви...
20.12.2011 13:40
Ех, приятелю!!Всички знаят и виждат какво става,но народа си трае....
чакат крадците да се засрамят или да се смилят:(((
Друг път...
цитирай
2. mt46 - Здравей, Коста!
20.12.2011 16:40
Разбираш и от политика - трябвало е да станеш поне депутат... Но ако мислиш, че Фандъкова и хората й не знаят за тези проблеми, значи си наивен...
цитирай
3. bojo12345 - Има една стара ноговорка:
20.12.2011 17:04
На света има две невъзможни неща:
І- Вълк да се дресира!
ІІ-Циганин да се очовечи!
Тези проблеми се решават с хайка-по ловджийски!
Но у нас политицити и полицаите спят още зимен сън.
цитирай
4. gotzageraskov - Малка грешка
20.12.2011 20:28
Градският транспорт е крепост на КНСБ.В "Подкрепа" едно време членуваха 15% от автобусните шофьори, а в електротранспорта нито един човек не членува в "Подкрепа". Не знам дали вече не е същото положение и в автобусния транспорт.
цитирай
5. planinitenabulgaria - На Г/н mt46
20.12.2011 23:33
В с Требич имат поговорка: Фани единио, удари другио! Това е приложимо за всички кметове на София след 1989 г.
Истината е, че от всички от тях на най-ниското стъпало в очите на хората е Усмихчо, който крадеше с всичките си телесни отверстия, но и той си намери майстора: Докторът /Любо Пъпката, банкерът му,/ го окраде. Най-висок рейтинг от кметовете има Фандъкова, а не бать Бойко, който направи рокади в Общината след като бе избран за кмет и общинарите го намразиха. Фандъкова е образована, за разлика от него, не се изхвърля, но това, което издига авторитета й е, че при насочване към нея на определен документ от хората тя изисква от подчинените си той да бъде придвижен и казусът в него решен, ако има основание, както и да й се докладва за резултата. Ако вина за казуса носи общинар, уволнява го. Това е начин за борба с корупцията, която сред общинарите в страната е нещо страшно. Дано да успее.
Истината е, че за големите дела тя едва ли има думата. Но и това, че обръща внимане на дребните неща е важно. Ромпроблемите на София са нещо страшно, най-вече за хората. Бать Бойко тръгна да премахва ромквартала Баталова воденица, но набързо се абортира от тази си идея. Някой му подсказа нещо. Да вземе обаче отношение Общината към гратисчиите-цигани, които чрез Градския транспорт разнасят боклуците от кофите по гетата си за преработка и изхвърлят остатъка от тях по реките - Фандъкова е длъжна. Ако Общината въведе ред в Градския транспорт - който се вози да си плаща, нещата няма да се променят много, но ще бъде стъпка в правилната посока, както казват дипломатите. Може пък някой да й доклава за този постинг. Като излезе името Фандъкова в нета, сигурно проверяват каква е причината за това.
А дали Фандъкова подписва дотациите за Градски транспорт и не знае причините за това - едва ли. Със сигурност ги знае, но за сега си трае.
цитирай
6. alexs - Политиците /предишните и сегаш...
21.12.2011 10:54
Политиците /предишните и сегашните/ не искат да решат такива "Ромпроблеми " защото са им евтини избиратели! За политиците е важно да спечалят изборите, а не да решат проблемите!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12180132
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031