Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2011 23:18 - ТРИ ИНТЕРМЕЦИ ОПУС 589
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1278 Коментари: 1 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                         ТРИ  ИНТЕРМЕЦИ  ОПУС  589

 

      Интермецо №1,    КОНЧИНАТА  НА  ВЛАКА:

 

      Влакът ме е съпътствал през целия ми живот. Като деца ходехме от Калофер до гарата, за да видим влака, чието разписание знаехме. Тогава влаковете бяха малко. Машините бяха като куклички – лъскаво-черни, с украси от бял и жълт бронз, почистени като тромпет. Вагоните бяха три класи. Първокласните вагони бяха красиви не само вътре, но и бяха боядисани по специален начин. Второкласните вагони приличаха до някъде на днешните, но бяха в отлично състояние. Някои бяха с меки седалки, други – с лакирано естествено дърво. Вратите на всичките се отваряха навън. Третокласните вагони бяха с дървени скамейки и много място за правостоящи и за багаж. Имаше и конски вагони, предназначени да возят хора. На тях пишеше: Осем коня или 54 души. На почти всички вагони пишеше, че са произведени в Германия. Към композицията имаше пощенски вагон, който превозваше изпратени от гарите колети от всички видове. Можеше да се изпрати велосипед, чували, пакети, водопроводни тръби. Крадци тогава нямаше. Приемаха и неудобни за превоз предмети, но ги товареха когато има място. Приемаха ги за превоз в специален отдел „Малка бързина”.

    Да не пропусна за гарите. Те бяха като куклички. Всичко бе почистено, обезтревено, варосано през един бордюр, с цветна градинка. А от гарата в Калофер какъв изглед има към Юмрука с преспата и пръскалото, а също и към Мазалат! Тази красота не може да се забрави.

    Нуждата от превоз на стоки и материали за строежа на заводи и за превоз на продукцията им наложи промени в ж. п. състава и ж. п. мрежата. Бяха удвоени най-натоварените ж. п. линии, започна ползване на дизелови локомотиви. Внесоха машини от Австрия, такива започна да произвежда и Румъния. Вагоните станаха четириосни и шестосни. Заработи с пълна сила Ж П Заводът в София, в Дряново се правеха пътнически вагони. Депа за ремонт на вагони имаше из цялата страна. Появиха се не само типични железничарски села /като Желен/, но и такива градове – Мездра, Горна Оряховица. А влакът провължаваше да върви напред. Започна електрификация на ж. п. мрежата по основните линии. Имаше структури за подържане на подвижния състав и на ж. п. пътищата, както и специално звено Транспорни войски с управление на бул. Мария Луиза 14 Б. Във влака бяха вложени милиарди, на него се разчиташе да сме силни, мобилни и като ударим капитализЪма с помощта на влака да го скондапцаме, както казват помаците.

    Дойде обаче псевдодемокрацията, времето на нашата голяма лъжа, както руснаците нарекоха управлението на Горбачов. Само че тяхното свърши по-бързо, а нашето ще продължава докато не се окраде всичко, което има да се краде. Започна разграбването и на влака, както и на всичко останало. Разграбиха първо звената за подръжка на пътищата и подвижния състав, взеха ги мутри и направихи фирми за източване. Започнаха продажбите на разните звена, например на РВП, което го дадоха на мошеници-австрийци. Ръководството от БДЖ се ешна с мошениците и почнаха далаверите. Ремонтират 1 км. път, платят им за пет, разделят си парите. ЖПЗаводът бе разграбен и затворен. Пернишки мутри го нарязаха за скрап и извадиха стотиците тонове медни кабели по терена, руски, за напрежение 6 кV, т.н. тройки. После продадоха площите на завода на други мутри за строеж на молове. Вагоноремонтното депо / Въшкарника-Надежда/ остана да функционира, но почти без персонал и финасиране. А да се боядиса само един пътнически вагон колко боя трябва! Започна голямото разграбване от самото БДЖ. Като най-нагли ограбвачи на БДЖ се спрягат Мутафчиев и Краус. Като източвач по схеми, чиито негативи да се проявят след неговото управление се цитира Никито Василев. Той бил вземал комисионни, които влизали в стойността на поръчката и сключвал договори за разсрочено изплащане на закупеното с банки, които да доизточват БДЖ, но след като и от тях си вземе своята комисионна. По същата префинена схема Милен  Велчев се твърди, че окрал външния дълг на България срещу комисионна 500 000 000 евро от банките, които той облажил с изгоден обменен курс, като тежестите за страната оставил когато вече друг ще бъде финансов министър.

   Освен тия едри грабежи, по-дребни е имало постоянно. Вагони със скрап са били изнасяни също за скрап и са оформяни документи, че не могат да се върнат на собствен ход. Незаконно излезли вагони по време на югоембаргото също не са върнати в страната, защото ще се разкрие далаверата.

   Оказа се обаче, че по влака има много джелезо. Започна роматака срещу влака, която обхвана подвижния състав, сигнализационната, силовата и контактната му мрежа, тяговите подстанции, релсовия път. За да е по-удобно ромовете се заселиха в изоставени сгради на БДЖ по самите гари. Демокрацията им гарантира правата, като свобода на придвижване, на действия и др. и те превърнаха влака в своя хранилка. Като да не им достигна това, че и камъни започнаха да хвърлят по електровозите и хубавите мотриси когато преминават през маалата им.

   И какво се оказва днес, че влакът бил разграбен. Аз не работя в областта на влака, но съм доста компетентен по неговите проблеми, защото в работата си имах непрекъснато контакти с представители на БДЖ. Влакът като техническо съоръжение е едно от хобитата ми. И още нещо има, за да съм доста добре информиран по тази тема. Първо съм човек, когото не могат да излъжат докато сме преговаряли за задълженията им и второ, хората се държат с мен откровено.

       Что делать? При този 20 годишен грабеж никой ли не го видя? През цялото време от най-високото място крадяха влака брутално или чрез схеми за източване. Или пък тези, които виждаха какво става ги „смазваха” с пари и ги млъкваха? За състоянието на влака ще приведа само един факт. Сега, при ремонта на ж. п. линията при Бов, машините като повдигаха звената  /това е релсов път, дълъг 20 метра, колкото се произвеждат стандартните релси/, при повдигането на релсите те се изскубваха от траверсите и траверсите оставаха на земята. Който разбира от тези неща, ще разбере за какво става въпрос. Все едно да повдигнеш човек и при повдигането той да се разпадне. А върху този релсов път минаваше влак.

   Но не е само нова. Новите олигарси, невидимите за просто империи с огромна сила, кандидатите да купят Товарните превози и кандидатите да „поемат” печелившите линии както топлинните счетоводители Топлофикацията имат различни интереси спрямо влака. Мутрите, които искат да „поемат” печелившите линии ще полагат толкоз усилия за сигурността на превозите, колкото счетоводителите напр. на Бруната за топлопроводите. Разходите ще са пак за БДЖ, за тях – печалбите. НАДИН пък иска влака за скрап, автобусните мутри искат да го ликвидилат като конкурент. Хората пък искат да пътуват с влака до градовете, където единствено има работни места, пенсионерите искат да пътуват с него, вместо да ги „дЕрат” автобусните мутри.

    Тоя възел, тврде отдалече се заплете, казва Николай хайтов. Започва разплитането му или разсичането му, ще видим. Никой обаче не говори за грабежа на влака от 20 години насам, за набезите на ромовете по него и които сега по време на влаковата криза ще станат още по-нагли. Давам пример с ромовете от гара Курило: Влакът им предлага какви ли не прелести, а те живият на самата гара: от другата страна на гарата предават на НАДИН усвоеното от влака и пътя му. Нека някой погледне вагоните, оставени на гара Курило без присмотр и ще ме разбере. Имаме си поговорка: Докато мъдрите се намъдруват, лудите се налудуват. Само че ромовето от гарата не са луди, а знаят точно какво правят. И го правят вече 20 години. Дояждат мършата, в която превърнахме най-важния за страната транспорт, който оформя суратя на дъпжавата, показва на всички какво представлява тя. Влакът стига, няма нужда да се поглежда в страни от него при София- Север, Церово и другаде....

      Окраденият влак – това е чудесен повод да се атакува правителството и да се клати държавата. Знам аз, ако се върнат Станишката, Царо и Догано, влакът ще се оправи за 800 дни. Ограбените протестират, води ги доктора, който заедно с Догана договари 2001 г. цената за управлението на царо. А тези, които ги ограбиха днес са бизнесмени, олигарси, откровени мутри. Никой няма да им потърси отговорност. Такава трябва да е била договорката. Кой от къде да открадне и колко да остави за себи си, където е бил турнат за да излъже хората в годините на големия грабеж. Който отнесе и влака....

 

     Интермецо №2, НОВ  ПРЕСТЪПЕН  РОМЦЕНТЪР:

 

     Набезите по вилите в Искърския пролом и по вилните зони Корея, Гнляне, Войняговци, и още по-на изток и Кътина на Запад са станали всекидневие и хората не смеят да оставят вилите си. Като вновници за това те посочват новия цигански квартал в района на гара Курило. Набезите започвали от него. Свалената мед от жиците на хората по вилите се предавала в пункт за Отпадъци при моста на Искър, където е отклонението за Лудницата, някогашния манастир Св.Иван Рилски. От там подредени и балирани жиците постъпвали в Оловната фабрика и после заминавали за Пирдоп. Железните продукти от набезите си ромовете предавали в пункт оттатък гарата!?! От гарата пропищяли от тези ромове, но от полицията им казали, че си имат Траспортна полиция, те да се оправят с тях. Не стига това, но ромовете се закачили към мрежата на гарата и БДЖ докато се усети го натоварили със сметки към енергото, от които „свят да им се увие”. От енергото им казали, че отговарят за линиите до електромера, за другото – да са гледали, от полицията пък им казали, че БДЖ си има Транспортна полиция. Но да е казал някой нещо на крадците на ток или да е предприел превенция срещу това – не.

   Аз съм чувал за още две престъпни ромгнезда по Пролома, това върху ж. п. тунел №8 и съседното дере, наречено Зли дол. Там в бивш цех сега НАДИН изкупувал метали за скрап в центъра на ромквартала, където никой не можел да влезне. Следващото ромгнездо е в Елисейна. Там суровината от Елисеейна АД се изчерпала и ромовете освирепяли от глад. Те нападали всичко, което има бакър, джелезо или може да се яде. Един човек извади снимка от вестник, как ромове крадат джелезо в Бургаско. Човекът обаче дошъл, забили му в главата 13 см. нож за да не ги издаде на полицията, но той оживял. На снимката той бе с ножа в главата.

   Вече чувам и за четвърти престъпен ромцентър по Пролома, в град Роман. Там натрупанят скрап по дворовете бил толкова много, че не го продавали, защото голямото предлагане паднало цената му.

  А от Роман на север пък какво ставало!

  За това си говорят хората по влака. Интересно, министър Цветанов не знае ли за това, каква превенция е разпоредил да се предприеме срещу тази престъпност? Защото огромни райони в страната бяха изоставени, хората ги напуснаха заради кражбите и вместо да стоят там и да си произвеждат нещо за ядене, бяха принудени да дойдат в градовете, предимно в София, та и те да „тежат” на пазара за храни, вместо с труда, уменията и базата си да му помагат. Някога имаше едно подразделение Вътрешни войски с управление в Дървеница, които се бореха с враговете на социализЪма.  Дали не е време сега, когато вече нямаме войска да се въведе отново такава задължителна служба, която да гарантира реда в страната или пък вече е късно, защото в резултат на ромпрестъпността населенето в страната се предислоцира в градовете, най-вече в София, където то все пак има някаква сигурност.

 

      Интермецо №3 : „НИЕ  ЩЕ  СИ  ОТИДЕМ  КАТО  ДЪРЖАВА, СЪРБИТЕ  ЩЕ  ОСТАНАТ!”

 

      Тази теза разви българин от Западните покрайнини, чиито родители на времето избягали от Босилеградско. Той е роден в България, но има роднини там и след 1989 г. ги посещавал редовно. Това е една от темите, по които проявявам интерес и се заприказвахме. Човекът се усъмни в началото на разговора ни, че вероятно до 1989 г. съм бил ченге, защото познавах с подробности района, за който той говореше. Това обаче, което той каза преценявам като важно и затова го помествам в блога си:

    Колкото и да ги биха сърбите от НАТО, каза той, те не са пострадали много, защото са бедни и няма какво толкоз да загубят. Никой не е унищожил домашните им животни, градини, тракторите или камионите им. Хората си работят и произвеждат храната си сами. Това ги прави уверени и силни. По време на югоембрагото това ги е спасило отново. Имали са хиперинфлация, но хората преминали на валута германски марки и бартер. Човекът каза, че не ги плаши и енергийната криза. Като нямат пари за нафта ще завъдят пак впрегатните животни. Това, което тези хора имат, каза той, са уменията им да работят с животните и земята и така да поминуват. Така остават независими от банковите крадци, енергйните рекетьори и др. мошеници. Затова и ги е страх да влезат в ЕС, защото ще ги изиграят. Без война ще ги свършат този път евромошениците.

   След това човекът направи паралел с България. Кое наше момиче тук, каза той може да работи на нива или да гледа животни? Освен да прави кафе, да работи като секретарка някъде, да пуши пред магазина или ако е красива да я трескат за пари, /мъникенка или моделка/, дали по време на криза тя ще може да прави нещо друго, за да се нахрани, за да оцелее? Щом един човек не може да работи, той загива след време, каза той. Момичето ще търси работа, ще я експлоатират и ще я затрият. А мъжете, каза той, ако не работят ще трябва да станат престъпници, мошеници, дилъри, крадци и др. за да живеят и ще завършат в затвора или ще ги затрият други разбойници. Натам, каза човекът върви България - към края си, докато сърбите ще съумеят да оцелеят благодарение на това, че не са загубили трудавите си навици и умения, осигураващи поминъка им. А нашите се отучиха да работят, наблегнаха на шашмата и далаверата и държавата ни си отива. Вече няма как да се оправи, завърши той.

    Не предавам съвсем точно речта на човека, но това бе смисълът и сравненията, които той направи...





Гласувай:
7
0



1. анонимен - Тъжно, много тъжно!
25.11.2011 12:15
Тъжно, много тъжно!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 7369040
Постинги: 3160
Коментари: 8442
Гласове: 15431
Архив
Календар
«  Август, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31