Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2011 19:19 - АЗ – ВИНОПРОИЗВОДИТЕЛ?
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2552 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                             АЗ – ВИНОПРОИЗВОДИТЕЛ?

 

      Едно от хобитата ми е овощарство и лозарство. Мога да присаждам дървета, мога да им оформям короните така, че вътре в тях да влиза светлина, а също и да мога да се качвам по тях и да ги бера без затруднения. Всичките дървета в градината ми са присадени и са с оформена от мен корона,приличат на кукли. Избирам местна подложка и вид от района, който се е аклимотизирал за условята тук и дава добри резултати. Най-трудното е да се изкопае дупката за дървото. Аз ги копая по 1 куб. метър, като разделям пръстта на две. Едната половина е пръстта от горната част – другата е пръстта от долната. При заравянето на дупката обръщам местата им. На дъното изсипвам по 5 кг. суперфосват. В дупката хвърлям всички възможни разложими органични отпадъци: стебла, листа, най-вече клони. Като с запълни тя с тях насипвам отгоре пръстта. През зимата пръстта се свлича от водата между клоните и остава да стърчи не много. Тогава засаждам дръвчето. До година най-много то слиза на нивото на градината. Това е тайната на бързорастящите ми фиданки, нека я знаят и други. Голяма дупка, запълнена с органични материали и тор суперфосфат по дъното. Дръвчето пощурява след като се прихване, а когато корените му достигнат до суперфосфата – съвсем!

    Продукцията обаче от градината ми стана много и се наложи да подменя някои дървета. Освободих площи за праскови и ги засадих по същия начин. Не си ги присадих обаче аз, защото исках да са на подложки диви праскови и ме излъгаха. От 12-те фиданки, кито купих само две отговарят на това, което исках. Спомням си стих от стихотворение на Румяна Симова,която казва: „Сто процента измама на всички нива!”  Но и тези сортове не са лоши. Друго, което направих е да си променя асмите. За да избегна лъжата си отрязох пръчки от лози, които ми харесват, натопих ги и ги развъдих. Направих асмалъци от водопроводни тръби според мястото, над което са. За да отговарят ъглите им при монтирането на елементите от тях направих специални глави с по три стени според желания ъгъл. Монтирах им вертиклни и хоризонтални опори. Тръбите стъпиха долу на специални фусове от железни елементи. Предвидих и места за удължаване на тръбите с фитинги ако се получи пропадане при някой фус. Комбинацията красиво-смешно се измести в посока на красивото.

    Лозите обаче започнаха да ми се отплащат за труда. Аз ги разреждам смело, режа ги на една пъпка и така те дават много едро грозде, до което достига слънчева светлина. Рязането на лозата си е тънка работа.Оставиш ли много пъпки – не може да ги изхрани лозата, гроздето няма да узрее и асмата ще измръзне през зимата. Реже се смело с остра ножица, за да не се наранява пръчката.

    Тази година бе много благоприятна за гроздето. Силното слънце през юли го узря, а жегите през авгусг го направиха с високо захарно съдържание. И тук има една тайна. За да ферментира добре виното, трябва да има 24 захарни градуси. Когато нямаше захаромери хората пускаха в ширата едно яйце. То не трабваше да потъва, а да стои на повърхността, но да е почти изцяло в ширата.

    За този пенис на винопроизводителите се сетих тази година. През зимата цигани ми окрадоха част от нещата в къщата, но никога не може в такъв случай да се каже какво точно ти и е окрадено, а такава информация искат следователите и закриват преписката. Това е направено за да бъдат закриляни крадците. Сега, решавайки да измеря естествените захарни градуси на ширата виждам, че от чекмеджето, където стоят захаромера и спиртомера ми, те са откраднати. Аз ги ползвам веднаж в годината, това  е цяло домакинство. Мога ли да знам в момента след кражбата всичко, което ми е откраднато. Това е е дно от най-гадните последствия от циганските грабежи по домовете. И да се обадиш, давността е минала, ще те обвинят в набеждаване на престъпниците. Иначе пък не можеш да докажеш, какво са ти откраднали. Циганинът казва пред съдията, той лъже, такъв предмет в къщата му нямаше. Аз туй го взех от кофите за боклук, не от него! Адвокатът на циганина подканва да се абортираш от обвинението, защото носиш отговорност, ако не го докажеш. И циганинът излиза от съда и..влиза в първата вила пак да краде, защото е загубил темпо.

     Та се сетих за номера с яйцето и го приложих, но то потъна. Ще трябва да си купя захар, но и захаромер. А предишният замина за зареждане на поредната хранилка за циганите, която законите ни, наглостта на съдиите, които се обогатяват от тази престъпост и правозащитниците им, които от това живеят, им предоставят. За да не ни оставят на мира и на местата, където идваме да си почиваме... 

   




Гласувай:
6



1. rustam - Браво за инфото.
17.10.2011 19:29
За овошките.
Доколкото разбирам засадил си директни сортове лози. Какви по-точно? Интересно ми стана , че режеш на 1 пъпка. доста смело, спорде мен.

И една забележка - писал си "пенис" в началото на 5 абзац, а според мен си искал да кажеш "пиниз"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12328216
Постинги: 4578
Коментари: 10805
Гласове: 18389
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930