Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2011 11:07 - ОТ СОФИЯ ДО КАРЛОВО С ВЛАК
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 1539 Коментари: 1 Гласове:
6



 

                                       ОТ  СОФИЯ  ДО  КАРЛОВО  С ВЛАК

 

     В предходната ми колекция от снимки поместих какво се вижда по гарите в този участък след оптимизирането на ж.п.транспорта с цел икономии по неговата издръжка.Не само там е така.Подобни снимки съм помествал и от Искърския пролом.Почеркът е същият.При строежа на ж.п.лините архитектите са проектирали сградите в подобен стил,но и с малки разлики,за да дават информация на пътниците на коя гара спира влакът.От тези гари сега са запазени само две,на Златица и на Пирдоп.Всичко друго стана леш за усвояване от сградите им  на керемиди,джици,джелезо,дограма за горене и неприбрани потреби,ставащи за ползване по катуните.До 1989 г.гарите и спирките се ползваха от персонал,зает с обслужване на движението на влаковете и база за подръжка на ж.п.пътя.След Десетото мутри купиха оборудването за ремонт на ж.п.пътищата,включително и техниката на Транспортни войски и почнаха с далаверите.Жепейци твърдят,че за 22 години от влака са откраднати 5 000 000 000 лв.и за да стане той какъвто беше трябва да бъдат вложени поне толкова пари отново преди всичко за ж.п.пътищата и на второ място за подвижен състав.

     Има един закон в природата,че тя не търпи празно ясто.В опразнените от БДЖ сгради се самонастаниха цигани от вътрешността на страната.Посочвам две гари,превзети от циганите,Курило и София – север.Обитаването на жилища-бази до гарите предлага отлично препитание – по влако и лините има много джелезо,че и джици.Много от сградите пък,с висока архитектурна стойност,предназначни за обслужващия персонал или за учебни база на учащите за транспортни дейци бяха изоставени,ограбени и сега приличат на череп без очи.Посочвам цял комплекс от сгради-бижу между спирките Макоцево и Долно Камарци.Някога – занятия,студенти и студентки,после кебапчета и танци,прихванали по време на специализацията студентки днес – скривалще за змии и гущери,рушащи се стени върху декоративна каменна основа.Тук не се самоностаниха цигани,а само ограбиха сградите,защото наоколо няма нищо,от което те да се „препитават”.

     Има и други беди.От край време се знае,че по влаковете се хвърлят камъни предимно от Факултето,Захарна Фабрика,Обеля и Гара Искър,но този процес започва и в райноите на селата Розино и Карнаре.Това го сторват деца цигането,от които има хванати и пуснати веднага,защото са непълнолетни и не знаят какво правят.Така ли е или е отмъщение,за гдето на дават на циганите да  пътуват без билет както по градския транспорт,не мога да твърдя.

    Една от най-несигурните лини за пътуване стана подбалканската.Там непрекъснато се крадат проводници – силови,сигнални,колекторни.Тръгваш за някъде,влакът спира.Като се открадне сигнализационен проводник за влака навсякъде светва червено.Трябва да дойде аварийна група от София и да турне нови проводници,а това не става нито бързо нито лесно.Още по-трудно е да се възстанови колекторен участък.Влаковете започват да се движат по аварийна система,изчакването и допълнителното им подсигуряване нарушава трафика,в някои случай БДЖ наема автобуси за да извози пътниците.Тръгнеш с влака по някакъв план,той попадне в куркапан,както радомирци наричат подобни ситуации.Цигани-крадци на цветни метали осъществяват терор върху пътниците по този начин и причняват големи загуби на БДЖ,но не знам да има хванат подобен крадец и да е бил осъден.

     Някога в Израел палестинци хвърляха камъни по колите.Такъв закон прокараха там,че палестинец като види камък вече не смее да го погледне.Защо не проверят депутираните ни другари какъв е този закон и да го приемат и тук.Защо не се въведе посегателството срещу влкаа като посегателство срещу националната сигурност?

     Аз знам защо.И съм го описал в писанието си за НАДИН и трафика на влаковете със скрап за Европа.Но само аз ли знам това?

     Когато имам време да си видя фотоархива ще поместя снимки с далавери при ремонта на ж.п.пътищата.Това е един разработен бизнес,от който се „облажват” много организации,от производителите на инертен материал до висшите дейци на БДЖ.

     Приятно пътуване по подбалканската линия.

 

                                                                                                    Тов.      Пр.

    




Гласувай:
6



1. liliyanaandreeva - БРАВО!
26.09.2011 21:17
Никой не смее да коментира защото ще бъде обвинен във фашизъм, расизъм, ксенофобия!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12181728
Постинги: 4544
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031