Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2010 20:15 - СЪВРЕМЕННИТЕ ИГРАЧКИ НА МУТРИ И ПРОСТАЧЕТА – ПОСОБИЯ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Туризъм   
Прочетен: 2298 Коментари: 1 Гласове:
5



   СЪВРЕМЕННИТЕ ИГРАЧКИ НА МУТРИ И ПРОСТАЧЕТА – ПОСОБИЯ

        ЗА СЪСИПВАНЕ НА ЕНЕРГИЙНИЯ РЕСУРС НА   ПЛАНЕТАТА И ЗА       

         РАЗРУШАВАНЕ НА ОПАЗЕНАТА ДО СЕГА  ПРИРОДА В ПЛАНИНАТА 

            На времето във ВМЕИ учихме политикотомия на социализма и сега си спомних нещо от нея.Маркс бил казал:     

            Зарадипечалбата,капиталистът е готов да произведе дори въже,с което да го обесят.

            Мисълта на Маркс за днешния капиталист би трябвало да бъде малко променена:

          Заради печалбата капиталистът е готов да произведе дори машини,които да разрушат природната му среда!

        Ще започна с пример за енергийно разточителство от тази зима.Чакам аз на кръстовището Руски/Раковски.На червен светофар,спира огромен пловдивски черен джип с гуми,колкото предните колела на трактор.Студът бе кучешки,но шофьорчето на джипа бе по бяла риза и басите на уредбата му се чуваха до мен.Мина ми през ума,колко ли гориво е отишло от Пловдив до тук само за подгряване на шофьорачето на мутрата,колко ли още,за да дохвърчи тази машина над 3 тона до тук.Вероятно мутрата,собственик на джипа е бил на дело в София,дело состоялось и потом вошел на ресторан.В Америка природозащитници надраскат по боята на големите коли подкани,собствениците им да не са толкова разточителни с разхищаването на енергийните ресурси на планетата и да ползват по-малка кола.Тук този въпрос никой не си го и задава.Колкото повече приличаш на изрод,колкото си по-прост и агресивен,колкото по-голям и скъп джип караш,толкоз повече у нас та уважават.Тази мода се наложи при т.н. демокрация.И затуй – по улиците джипове и лимузини,а в тях – един брадясъл изрод,наподобяваш джелатин,току що извадил ножа си от закланото животно.Този огромен джип,който видях на  бул.Руски обаче бе грозен,като дялан с брадва.Видях един не толкова голям,но много по-луксозен в Годеч,този случай съм го описал.Дойде на бавен ход един страхотен голям черен джип с хромирани джанти и аспух,който стърчеше нагоре.Имаше и украса в червено и златно.

Шофьорчето  возеше един сив циганин,но толкова огромен,че наподобяваше емблемата на Мишелин,надутата гумена кукла.Тумбакът на циганина затваряше по диагонал половината от предното странично стъкло на огромния му джип.Сам ли се бе качил в джипа,с портативен кран ли го бяха качили за да не строши стъпалото на джипа,събра очите на всички.Мисля,хората гледаха циганина,а не джипа.Аз джипа ли да гледам,циганина ли,докато се сетя да погледна марката на джипа,той с леко съскане се изви и пое към махала Трап.Както хубавата жена,която от всякъде погледната изглежда добре,така и джипът бе красив и отзад.

       Тези луксозни джипове обаче не пътуват по лошите пътища на планината,за там има други.Едни от тях са УАЗ – ките на ловците,които правят доста бели,но не те са най-разрушителните за природната среда.Други,съвременните играчки за мутри,копеленца и простачета,днес разказват играта на дивната природа на планината.Преди появяването на тези високопроходими машини,там всичко си течеше по Божия закон.Машините-разрушители на дивната планинска прирорада са кросовите мотори,АТВ-тата,добили популярност с наименованието мутромотори и скъпите играчки за мутрите,на които пише Оff road.На съветски език тази машина се нарича вездеход. Както се дивих на големината на черния джип на бул.Руски и на планината от плът на сивия циганин в хиперлуксозния му джип,така се дивих и на един офроут /така си наричат мутрите този тип играчки/ горе по ливадите над Лескова махала.Известно е днес кои държат хижата там,само ще уточня,че са от с.Литаково.Ще пропусна да отбележа и с какво са известни литаковчетата по Ботевградско.И не само там.

          И така,аз съм горе на ливадите по централното било на Балкана.На най-високия връх,под който от север има останки от манастир,аз съм поставил каменен кръст на Свети Иван Рилски и метален минипараклис,който се вижда от снимката на блога ми.Придвижвам се по ливадите,те са свежи поради дъжда,който  обилно валя предните дни.Чувам първо шляпане като в кал,после много лек шум на двигател.Нещо идва зад мен по ливадите,спирам се да видя какво.Туй,дето идваше към мен бе наистина страховито.Беше нещо червено като голяма лека кола тип седан,отпред с много дълго торпедо,отзад като багажник,а в средата стърчи кабина само с две седалки на едни ред.Заприлича ми на австрийските дизелови локомотиви,които имат в двата края по един мотор,а в средата между тях стърчи кабината на машинистите.Това бе офроут,но много голям и луксозен.Колелата му - големи като на фадрома,забиваха се в тревата,изхвърляха кал и отскубнати тревни чимове на метри зад него и в страни.Зад офроута ливадата оставаше с дълбоки канали от колелата на джипа,които шофьорите наричан колорези.С помощта на тази машина мутрата обезобразяваше  чудно хубавите ливади над Лесковата махала.Скоростта бе 40-50 км.в час,а мощността на този природоразрушител предполагам не е по-малка от тази на легендарния Т-34.Въртеше се мутрата с офроута си по ливадата,правеше си кефа с него,разраняваше природната среда.Никой нищо не може да му каже,защото тук правилник няма и никакъв закон не върви.А на голото било на около 1500 м.н.в,тя се възстановява много бавно.Затова живущите в района хиляди години хора са зодоволявали жизнените си нужди от природата,но и са съумели и да опазят жизнената си среда.

       Подобни срещи с офроути съм имал доста,ще спомена една от тях.На връх Манастирище семейство от планската махала Масова е възстановила със свои средства манастира.Там е приказно красиво,особено за тези,които познават Плана.От тук тя се вижда почти цялата.Започна нещо да бучи долу от към бука,за който се твърди,че водата му лекува очни болести и през храстите и подраста към манастира се устреми офроут.От него слезе дърта мутра и младо чекне.Мутрата извади ядене,на чекнето не му се ядеше сигурно от друсането.Беше бледо като да е неразположено и да му е изтекла всичката кръв.Аз не размених и дума с тях.Тръгнах надолу към Плана-център и по разкаляния,още заснежен път, чувам шляпане.През локви и кал,все едно мен ме няма до пътя,мутрата прехвърча покрай мен с много висока скорост,като ме нафърга с кал.Сигурно това бе отговора й,за гдето не ги и поздравих при манастира.

       Друг по-масов начин за проникване  в планината и разраняване на дивната й природа е този с АТВ-тата.Те са по-достъпни в сравнение с офроутите,като цената им е около 15 000 лв.Има обаче и много скъпи,с доста допълнителни възможности за преодоляване на трудни участъци.С тях пътуват през планината не съвсем млади мъже и аз съм попадал на такива,които са се изгубили там и не знаят как да се измъкнат.Тръгнали напр.от Балша за Вършец през планината.И се набили някъде,въобще не им е ясно къде са,нито пък могат да се ориентират по планината.И въртят по ливадите и храстите,правят деруги и колорези.Тук правилник за движението няма,няма и забрана,да не се руши природата.

        Най-масовият начин за разраняване на природата е този с кросовите мотори.Моторджии /те се наричат рокери/ вече са навсякъде по планината.Те тръгват от населените места по пътища и пътеки,изкачват се горе на планината и започват да се въртят с моторите си по нея.Направили са си и пътеки през гората,които поради унищожения  тревен пласт са се превърнали в поройни корита.Когато те се удълбочат от водата много, изоставят се и се проправят други.Гумите на мотористите са с остри шипове,които се забиват в тревата и я изравят и унищожават.Някогашните пътеки от копитата на домашните и дивите животни изчезват,появават се нови пътеки,на моторджиите.Най-голяма концентрация на таква пътеки съм виждал по Ябланишкя Балкан,но ги има и на доста други места: към трите масива на Ком,по Родопите над Широката лъка,на Плана и Лозенската планна,бих казал навсякъде,включително по билото на Балкана ако не е скалисто.

          Като техническо лице ще поясня защо вредите за природата след придвижването АТВ-та и офроути са много големи.

          Известно е,че автомобилине имат диференциал,благодарение на когото при завой вътрешното и външното колело на автомобила макар да изминават различни пътища,не „боксуват”.Така автомобилът няма да скъса полуоска или да строши движещия си мост при твърд участък на пътя.При автомобилите с двойно предаване,каквито са всички джипове,механиката е още по-сложна,защото освен двата диференциала на мостовете,при тях има и междуосов дифернециал.Диференциалът има недостатък,когато едното колело на движещия мост е на хлъзгав участък от пътя.То се приплъзгва и автомобилът не може да потегли.В такъв случай има предвиден блокаж на диференциала.

           При АТВ-тата и офроутите диференциал липсва.Там има едно устройство от фрикциони,които приплъзват при екстремни натоварвания на усукване върху остта на двигателните мостове в определен момент и така спасяват при завои остта на мутрешката играчка от счупване.По-тъпите АТВ-та са с верига,а по-скъпите-с кардан.Лошото в случая е,че на практика фрикционите се задействат само на много твърд участък на пътя,напр.върху валиран чакъл на път.При движението си по ливади и горски пътища,където гумите не срещат такива здрави участъци,мутрешките играчки ровят на завоите като прасета.Особено тежко е положението при острите завои,защото тогава освен,че външните и вътрешните колела,ровейки изминават различни по дължина пътища,това важи и за предния и задния мост на играчката на мутрата,които допълнително „заорават”..Всяко колело и всеки мост ровят сами за себе си!Доста хора са виждали къртица,излязла на повърхонстта на земята и опитваща да се вкопае отново.Тя оставя на повърхността на ливадата дантела от изровени следи.На такова нещо наподобяват следите от мутрешките играчки,с които те са се въртяли като въртоглави овце по ливадите да си правят кефа.Като видиш такива ливади ти се доплаква.Стигнал съм до извода,че само ако някой гръмне мутрите или по друг начин някакъв ги изчезне от планината,това разрушение ще се преустанови.Интелигентен човек никога няма да направи подобно нещо дори да си има такава играчка.Той ще се качи с нея в планината по някакъв път,ще я остави на пътя,където той свършва и няма да направи никаква поразия на природата.Само че покупателната способост на този изчезващ тип хора е малка,парите са в най-некачествената част на обществото ни,октопода,а бушоните му са тинята,боклука и яките момчета.Които яхнаха не само мутромоторите и офроутите,но и хората.

         Докато се усетим,едни от крадците на България,като Милен Велчев, унищожиха или ако това е много силно казано,бетонираха и нараниха жестоко Черноморието ни.Кой сега ще им бута бетонните градини,направени с откраднатите ни пари от банките?Други се развъртяха по Боровец,по Банско,по Пампорово,по Сапарева Баня.Изсякоха гори,направиха писти и лифтове,презастроиха градове и ги докараха до вид,да ги заобиколиш по околовръстното и да не влезеш в тях.Презастрояването превърна китни курортни градчета в места,където се сбират мутри,сноби,комарджии,крадеци и пияници.Следващият етап на тези презастроени градове е изоставянето на много къщи и хотели и превръщането им в развалини.Много лифтове,скиписти и заведения се построиха в райони,които са включени в програмата Натура,но за недосегаемите тя не важи.Държавата им плаща глобата в Брюксел,на тях им дреме на една работа,няма да кажа коя.Сега наред идва планинската природа,която не е включена в резервати,достъпът до нея е свободен и представлява разграден двор.Какво ще стане,ако имам офроут,нека да е по-голям от фадрома,и се изкача с него напр.на вр.Вежен.Той горе е широк и равен като хеликоптерно летище.Ако реша да се развъртя горе с офроута си,за да си направя кефа и направя ливадата му на коловози и ровини,а защо не и да я разора,има ли някакъв закон,пред който да съм отговарен?Няма!В момента в съзнанието ми нахлува наранената природа на връх Голата глава,нашарен от шиповете на кросовите мотори,многобройните,започващи от него мотопътеки към Батулия и Реброво.Качват се момчетата,въртят се горе с моторите си,които са по-фърст се изкачват с АТВ-та,а пък мутрите – с офроутите си.

          Тези,които произвеждат такива машини не се ли замислят,че с тях ще се руши природната среда.Връщам се на мисълта на Карл Маркс за печалбата на капиталиста,в случая японците.Те най-добре правят тези играчки за мутрите.Повечето от това,което се произвежда днес е предназначено за простаци и малоумници,защото те са платежоспособни и манипулируеми към това,да си купуват скъпи играчки.Интелигентният човек не можеш го излъга,простаци трябват,затова и цялата система е подчинена на този процес.Да ги ражда,възпитава и после да ги манипулира.Такива само карат скъпите коли,които буквално за нищо не стават,но е модно сега да се търсят много мощни и бързи автомобили.Мутрите в тях са като легнали,пътуват с краката напред и само част от главата им се показва зад стъклото.Пътят е на няколко см.под гъза им.Мощност 500 к.с.за тях е нещо нормално,а най-мощната и скъпа кола била на боклукчията Волф.Дизйнът на автомобилите също е предназначен да „грабва” акъла на простаците с дебелите портфейли.Фаровете светят на габаритни светлини като гирлянди,стоповете,понеже са високи наподобяват две светнали гениталии.Цветът на светлината на крушките е като на оксижен.Видиш ли такова нещо,това означава: Внимавай,мутра,пусни я!

         Единственото творение Божие,което за сега е останало тук и там както е било сътворено от Него,прекрасната планинска природа,изглежда е на дневен ред за нараняване.Което ако не се спре по някакъв начин ще премине в унищожаване.Но този път не поради икономически интереси на отделни мафиотски структури,а поради простотия.Брамс е взел текст от Светото писание в своя Немски реквием който е следният:

       Господи,научи ме,че с мен трябва има край,и аз трябва това да го знам,но моят живот трябва да има цел!

      Веднаж минавах по Женския пазар и дочух някаква чалга.Запомних част от текста.Един циганин пееше следното:

      

       Искам мамо черен джип,да се чувствам като бик,

        да си бипкам и летя и  мадами да лепя.

      

       Настоящето прилагама като илюстрация към писанието ми,как се е променила ценностната система на хорат от Брамс /1833-1897г/ до днес.Налице е криза на ценностната система,която постепенно довежда обществото до пълното му морално рухване.Най-пропадналите в този процес са съдиите,за които всеки ден научаваме,че работят с престъпници и получават пари от тях,че поръчват на следователите как да проведат разследването,за да може мотивираният с пари от престъпника съдия по делото да няма законен текст да го осъди.

      Битието определя съзнанието,така е.Как в един свят,в който за педераса Чърчил,заповядал да се разруши културната столица на Германия след като няма никаква нужда,защото войната вече е свършила и в резултат на което под развалините са затрупани 30 000 души,няма наказание или дори упрек,как за Сталин,заповядал разстрел на около 20 000 поляци затова,че са интелигенция,а съюзниците когато е трябвало не са обелили и дума за това,как срещу ченгето Путин,което подлага на геноцид чеченци и други националности,не се намери един държавник на демократична или велика държава да го разкритикува.Пак опира до печалбата,в случая проституиране с нещастието на едн от 300 години поробен народ.Маркс е казал едно,но и ние сме казали нещо не по-малко значително,че рибата се вмирисва от главата.Интересно,защо и хората станаха като тия,дето трябва да са за пример?

       А решение срещу офроутите  в планината има.Като нямаме  държава,туристическите дружества могат сами да решат този въпрос.Като тръгнат към планината туристи,от туристическите дружества да им дават по една базука.Тръбата на базуката е не по-тежка от килограм,а снарядът й е около 2 кг.Не е проблем да носиш три кила извън товара си.Ходиш си по планината,срещу теб или отзад ти идва мутра с офроут.Скриваш се зад дърво или в храст,слагаш си тръбата на рамото и изстрелваш по офроута реактивния снаряд.Той пробива и танкова броня.Но много трябва да внимаваш с прицелването,защото може да се усложни обстановката след изстрелването на снаряда и ще дам пример:

       Мутра заложила срещу друга  мутра базука във вилна зона  Беликата,която е над Панчарево,случаят е известен от медиите.От импровизиран НП трябвало да се даде сигнал,когато си отваря набедената за отсрелване мутра вратата,за да се прибере с джипа си в мутробарока,чрез джи ес ем да се задейства стационираната,преддварително прицелената към него базука.Но не винаги става както човек я намисли.Един циганин от квартала под старата пречиствателна станция за водата тръгнал да търси желязо за скраб и попаднал базуката.При опит да я прибере,тя изгърмяла в него реактивния си снаряд,чиито гръм чули чак долу полицаите до езерото.Намерили те мястото на произшествието,извикали линейка,след десетина операции хирурзите оправили циганина и след седмица го видяхме по телевизията.Беше ужасяващо възмутен,как могат на оставят такова опасно нещо и се зарече повече такива неща да не пипа.Само с метални врати и метални платна от оградите на вилите щял да продължи да „работи”.

      Напомням този случай,за да не стигне до ситуация,при която офроута да стане на трески,а мутрата да тръгне да се разправя с тоя,дето му е изсрелял снаряда с базуката.Много трябва да се внимава с прицелването.Ако снарядът уцели танк,човек или нещо такова,ще го направи на молекули,но ако уцели мутра или търсещ скрап циганин,не се знае какво ще стане.Вероятно не за всички цели има разработени ефективни реактивни снаряди за поразяването им.Само за хеликоптери и танкове..... 

                                                                                                   Товарищ   Пропойцев

     



Тагове:   планета,   мутри,


Гласувай:
5



1. innamorata - Простаци... това е много меко казано!!!
21.04.2010 22:37
Миналата година при едно от изкачванията на Черни връх бях свидетел на поредното човешко безумие. Докато похапвахме на поляната пред чайната и се радвахме на тишината, въздуха се разпори от пърпоренето на 3 АТВ-та, които спряха направо на ливадата. За малко да се качат и на камъните. Като връх на простотията започнаха да се наливат с бира и да крещят като животни. Простаци... това е много меко казано!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12186864
Постинги: 4545
Коментари: 10754
Гласове: 18319
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031